Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Annars går här jättebra, hon är helt perfekt! Hon sover hyfsat, äter var 2,5-3 h. Amningen fungerar finfint, inga sår eller ömma bröstvårtor som tiden med storasyster. (y)
Nu är hon drygt två veckor o har nått samma storlek som storasyster hade när hon föddes; 3,5kg <3 Lilla plutt
Inget namn ännu...
Jag helammade inte då, när hon va 2 veckor började vi ge ersättning, för det bara sinade. Så efter op så fanns de typ noll mjölk kvar, behövde inte använda amningsinlägg alls på de 2 dagar jag låg borta.
Det var titthål, va lite mör i magen, men inte alls så farligt som jag trott. Mest ont i axlarna, då dom blåser upp magen med koldioxid (tror jag det är) och då kan de göra ont i axlarna några dagar efter det. Fick sova sittandes 2a natten efter op. Hemskt, trodde man skulle ha den smärtan i magen ;)
Tror det kommer gå jätte bra för dig. Blir det titthål?
Annars går här jättebra, hon är helt perfekt! Hon sover hyfsat, äter var 2,5-3 h. Amningen fungerar finfint, inga sår eller ömma bröstvårtor som tiden med storasyster. (y)
Nu är hon drygt två veckor o har nått samma storlek som storasyster hade när hon föddes; 3,5kg <3 Lilla plutt
Inget namn ännu...
Skönt att amningen fungerar! Dagarna ser ungefär lika ut här hemma, som hos er. Mat varannan timme dock, då Melker (vi har äntligen kommit på ett namn, efter 2 veckor, hehe) gick ner i vikt hela första 2 veckorna, så fick börja med ersättning, så nu kombinerar vi både lite amning o lite ersättning, dock sinar bröstmjölken denna gång också :( Så himla tråkigt! Har gått superbra med amningen denna gång, men nää då får han inte tillräckligt istället.
Vilken liten tös :) Här är lillebror lika stor som storasyster va när hon var 1,5 månad haha
Jag helammade inte då, när hon va 2 veckor började vi ge ersättning, för det bara sinade. Så efter op så fanns de typ noll mjölk kvar, behövde inte använda amningsinlägg alls på de 2 dagar jag låg borta.
Det var titthål, va lite mör i magen, men inte alls så farligt som jag trott. Mest ont i axlarna, då dom blåser upp magen med koldioxid (tror jag det är) och då kan de göra ont i axlarna några dagar efter det. Fick sova sittandes 2a natten efter op. Hemskt, trodde man skulle ha den smärtan i magen ;)
Tror det kommer gå jätte bra för dig. Blir det titthål?
Inget namn ännu...
Skönt att amningen fungerar! Dagarna ser ungefär lika ut här hemma, som hos er. Mat varannan timme dock, då Melker (vi har äntligen kommit på ett namn, efter 2 veckor, hehe) gick ner i vikt hela första 2 veckorna, så fick börja med ersättning, så nu kombinerar vi både lite amning o lite ersättning, dock sinar bröstmjölken denna gång också :( Så himla tråkigt! Har gått superbra med amningen denna gång, men nää då får han inte tillräckligt istället.
Vilken liten tös :) Här är lillebror lika stor som storasyster va när hon var 1,5 månad haha
Oj, det var inte en liten cysta. Hoppas allt går bra!
Åh men Ester är ju ett jätte fint namn! Kopplar det namnet till en jätte söt tant som vi hade på jobbet för några år sen
Jo det har jag också märkt, att pojkar är större. Bara hoppas att inte min nästa, blir större än Melker var vid födseln
Jag vet inte riktigt om det finns medicin för att få igång amningen? Bvc sa bara att jag skulle ge ersättning o amma så mycket det går. Men det sinar ändå, ammar alltid INNAN han får ersättningen. Tycker det är ett litet stressmoment med att försöka få igång amningen, så säkert det som påverkar produktionen också.
Grattis till nya bebisar och håller tummarna för smidiga förlossningar för de som ännu väntar.
Karro: Här är lillebror likadan, vill bara sova i famnen o ännu värre bara i famnen på mig. Natten går bra, då sover han bredvid mig men jag måste hålla om honom hela natten o ha ansiktet nära hans huvud. Hoppas att han snart växer ifrån det, får så ont i hela kroppen av att ligga i samma ställning utan att kunna vända på mig...
Emtfb: Om vi fått en kille hade det nog blivit en liten Melker, men nu blev det ju en Tilda i stället!
Emtfb & Jamtlandstaus: Vilka fina namn ni valt.
Angående amning så fick jag tips av syrran att alltid pumpa efter amningen (ca 15 minuter) för att stimulera mjölkproduktionen ytterligare om det verkar som att man inte har tillräckligt med mjölk.
Här hade Niilo gått upp 170g på en vecka, inte så mycket jag hade önskat men han följer åtminstone sin egen kurva o behövde inte börja med ersättning.
Karro: Nu har Niilo kunnat sova i famnen på maken lite längre stunder både igår och idag så jag har fått lite egen tid men så fort han vaknar vill han till mig
Bara längtar efter leenden så mysigt att få de
Inatt kom vår lilla tös äntligen ut! 6 dagar över tiden, men det var det helt klart värt. Blev igångsatt pga långvarig vattenavgång, vilket kanske inte var vad jag hade räknat med, men efter 3 doser så satte värkarna fart på riktigt. Efter 5 och en halv timme från att värkarna satte igång så var hon ute! Helt ofattbart är det :)
Emtfb & Jamtlandstaus: Vilka fina namn ni valt.
Angående amning så fick jag tips av syrran att alltid pumpa efter amningen (ca 15 minuter) för att stimulera mjölkproduktionen ytterligare om det verkar som att man inte har tillräckligt med mjölk.
Här hade Niilo gått upp 170g på en vecka, inte så mycket jag hade önskat men han följer åtminstone sin egen kurva o behövde inte börja med ersättning.
Karro: Nu har Niilo kunnat sova i famnen på maken lite längre stunder både igår och idag så jag har fått lite egen tid men så fort han vaknar vill han till mig
Bara längtar efter leenden så mysigt att få de
Vad skönt att slippa börja med ersättning, hoppas han fortsätt gå uppåt & som sagt följa sin kurva, det är ju viktigast.
Idag är första dagen helt utan bröstmjölk, Melker har bara fått ersättning idag. Annars har jag ju både pumpat o ammat, men nu finns de liksom inget kvar Glad att de gick i 3 veckor iaf. Bättre än ingenting.
Bara jag som känner mig så ledsen. Saknar min gravidmage, saknar sparkarna, saknar spänningen om vem som fanns där inne. Jag längtar så efter att få vara gravid igen. Vet dock inte om de kommer att hända, vilket gör att jag blir ännu mer ledsen. Sambon verkar inte så sugen på en trea :/
Älskar verkligen min son men just nu känns allt så tråkigt, vardag liksom.. Från att i nio månader haft så mkt spänning och förväntan. Jag vet jag låter gnällig och otacksam. Som sagt så älskar jag min son och älskar att få ha honom hos mig men vill ändå uppleva allt om och om igen.