Inlägg från: Gasellen87 |Visa alla inlägg
  • Gasellen87

Vi med BF Juni 2015

Hej !
    Hoppar gärna med här även om de ar gått lång tid sedan plusset ;)
    Är gravid i v 23 med andra barnet, har en dotter som är född i april -13. Har bf 16/6. Har inte tagit reda på kön, känns mer spännande att inte veta. Gjorde inte det med dottern heller. Har precis plöjt genom hela tråden och tycker ni verkar vara ett härligt gäng :)

Olivia -13
  • Gasellen87
    Chilifrö: Tack :) Olivia är född den 13 :) är det fler som har barn som är född i april-13 ?
    Jamtlandstaus skrev 2015-02-16 06:47:32 följande:

Välkommen Gasellen, bea gjort att ha plöjt igenom hela tråden! Berätta gärna mer om dig själv!

Skönt för dig Kelsson att bli av med gipset! men menar du att du fortfarande mår illa?

Jag har aldrig varit på Ullared men skulle gärna vilja. Men med 85mil enkel väg är det knappast en dagstur, så det får bli i framtiden någon gång...

Ja, vad ska man berätta ;) Är född hösten -87 bor tillsammans med min pojkvän i hans föräldrahem som vi köpte i somras så håller på att renovera inte i huset. Ska i princip göra om allt så det blir vårt eget, men en sak i taget :P Är som tur fint kök och badrum så är mest målning och tapetsering. Jag jobbar på inom skolan och har haft dottern på förskolan sen augusti vilket funkar bra. Vi bor föresten på gränsen mellan Småland och Östergötland.

Jag älskar Ullared!! Blir en tripp dit med sambon nu innan dottern fyller 2 år och passar då på att köpa lite till mini samtidigt :)

Fler som har barn under 3 år på förskolan? Hur gör ni sen när bebis kommer? Här får man betala full pris om de är under 3 år.. Vi ska låta dottern gå kvar men håller oss nog hemma hela sommaren och ev september ut också. Hur gör ni andra? Även om barnen är över 3 ?
  • Gasellen87

Väldigt längesedan jag tittade in här! Hur mår ni allihopa? De börjar verkligen närma sig nu, vi hade 3 månader till bf i måndags. Idag är första dagen som jag tvingat mig själv att gå hem från jobbet, illamående och magkatarr :/ så blev en halv dag, hemma och vila nu för att sedan hämta dottern.

Någon som köpt syskonvagn av er som ska göra det? Vad blev bestämma mig nämligen...

• Gasellen87

Oj va tiden går! Var hur länge sedan som helst man va inne här. Men nu börjar de verkligen närma sig!

Hur är det med alla? Har ni allt fixat till bebis? Jobbar ni fortfarande? När ska ni gå hem isf?

Lägger till mig på bf-listan också :)

Bf-lista

12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka

12 Juni Karro80, 2:a barnet, ?

14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?

16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ?

17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke

20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini bf 16/6
  • Gasellen87

Dottern kom på bf +10 men de startade redan lite smått på bf +8 med lite värkar och molvärk. Sedan på bf +9 så hade jag värkar på kvällen som var regelbundna till och från. Åkte in en gång på kvällen där men va bara öppen 1 cm så åkte hem igen. Hade regelbundna smärtsamma värkar hela dagen, kom in till förlossningen kl 16.40 och var då öppen 5 cm. Vid 20.00 gick vattnet och jag var öppen helt och 21.20 kom hon. Min kurva gick spikrakt uppåt ;)  

Hade mkt förvärkar de sista 2 veckorna innan bf, undrar om man får det nu också? Känns som att de kommer bli igångsättning denna gången av ngn anledning..  

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini bf 16/6
  • Gasellen87
    Frallanz skrev 2015-05-15 02:25:38 följande:

Nu ikväll, sen kl 23 har det svidigt i magen och ryggen, som om nåt rivits sönder där inne lan man säga. Det kommer i perioder och håller i sig en kort stund åt gången, denna smärta sitter uppe vid magsäcken och bak mot ryggen. Känns som livmodern svider kan man säga.

Är det någon som känner igen detta?

Det verkligen SVIDER när det krampar. Min sambo tänkte på värkar, men tycker ändå det sitter rär långt upp för stt vara det.

Kram på er

Jag har haft samma problem till och rån hela graviditeten. För mig är det magkatarr som spökar, kan göra riktigt ont emellanåt. Spec nu också när bebis ligger högt upp. Järntabletterna gör ju inte saken bättre. Hoppas det har släppt. Annars kan man testa sån där novaucol som ngn skrev, fick d rekommenderat från bm.

Vad har ni för Järnvärde? Sf-mått och hjärtslag på bebisen? Lite kul att veta :)

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
  • Gasellen87

Grattis till flickan Karro80 :)

Mitt järnvärde är lååågt, ligger på 101 bara. Så måste äta 2 om dagen :/ men känner inte av det, är inte så där orkeslös, blek eller tappar massa hår. Men hoppas jag får upp det lite innan förlossningen. Sist jag va hos bm va i v 35+2 tror jag, hade sf33 då, hade samma med dottern i samma vecka ;) får se om de fortsätter att följa samma. I början var jag flera cm mindre än med dottern. Ni som inte tagit reda på kön, har ni någon känsla av vad som döljer sig i magen?

För övrigt så jobbade jag min sista dag idag :) är både skönt och lite vemodigt, kommer sakna den sociala biten samtidigt som jag behöver vara hemma och vila, boa och så där. Jobba någon ännu? Hur länge har ni is planerat att arbeta? 

• Gasellen87

Hur tänker ni kring kläder till bebis? Vad ska man satsa på för något? har en dotter född i april ju, så då var de långärmat och tunnare overaller.. Men hur tänker ni? Vad tar ni med i bb-väskan till bebis?

Har svårt att fatta att det bara är lite drygt 3 veckor till bf!! <3

• Gasellen87

Här är en som också kör full rulle trots att det "bara" är 3 veckor kvar till bf :P Har en massa måsten hela tiden, städar, diskar, tvättar, bakar, handlar osv. Men är väll lite boa tänker jag. Är min första vecka hemma nu också, så har en lista på saker att göra, idag har jag iaf börjat ta tag i lite saker nu när dottern är på fsk.

Vi tänkte också köpa ngt till storasyster, vad vet jag inte riktigt men troligen en bok eller leksak, hon är 2 år. Super bra ide med att säga att de är från bebisen, den ska jag nog använda :)

Tack för tips på bb-väskan också :) vet på ett ungefär vad jag ska packa ner nu :)

En sak som oroar mig är hur man ska kunna älska den lille lika mkt som man älskar dottern. Räcker kärleken till två barn och hur gör man för att dottern inte ska känna sig "lämnad"?

• Gasellen87

Här är det 2 veckor till bf idag och jag känner inget alls, nästan lite besviken. Har sammandragningar och lite mensvärk men inget som stör direkt. Minns inte exakt när jag fick ordentliga förvärkar med dottern men tror de var någon vecka innan bf , började även läcka mjölk då. Man vill liksom de ska hända ngt, ngt tecken på att de ska komma igång inom en snar framtid. Även om jag helst inte vill ha innan bf. Dock är magen lite i uppror, behöver springa ganska ofta för nr 2, inte löst direkt heller så är väll ngt annat bara som spökar.

Ni som inte vet kön, har ni ngn gissning? Jag tror stenhårt på att det blir en lillebror här. :) 

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015