Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Har varit hos BM idag, alla värden bra och hon gjorde en hinnsvepning oxå. Är på G, var öppen drygt 2cm och hon kunde töja upp till 3-4cm utan problem. Kände på huvudet och fontanellen oxå (inte jag, BM asså)
Så det börjar nog bli dags att packa den där väskan nu.. hoppas jag. Har ju inte haft några känningar eller tecken ännu, men det kanske kan dra igång snart. Om inte annat så bokade hon in mig på förlossningen den 11e juli kl 8, så då har man ju en sista-tid om inte annat..
BF nu på fredag, så det vore ju perfekt om det kunde bli så.
Hoppas ni andra mår bra, det är väl inte många kvar som går hemma o väntar, ni myser ju mest nu :)
Jag har åkt på en komplikation efter snutte inte så roligt dom har glömt en bit moderkaka kvar så jag började stört blöda och har legat på sjukhus men nu är vi hemma och myser igen har börjat ge ersättning då lillen inte är nöjd och blir mätt så nu sover han bättre och går upp i vikt som han ska och är uppe på sin födelsevikt. Helt sjukt han blir 14 dagar i morgon
Hilda07/ jag var på lekland med dom andra barnen och plötsligt så kändes det som om jag kissade på mig och det slutade aldrig rinna och när jag såg att det var blod så blev det panik det kom som en stört blödning som inte slutade så det var bara att åka till sjukhuset på engång. Det dom gör mot sånt här är att först har jag fått tabletter som ska dra ihop livmodern och sedan har dom försökt få ut det som satt kvar via gyn undersökning och sedsn mera medecin och nu är blödningen mindre men slutar det inte blöda helt så blir det en skrapning.
Har inte skrivit i tråden tidigare men har ialf Bf imorgon. Skapligt säker på att jag kommer gå över tiden, noll känningar ännu. Haft mycket sammandragningar hela graviditeten och har det fortfarande, så inget nytt.
Kändes det något speciellt för er dagen/dagarna innan förlossningen startade?
Har mått rätt bra så det känns helt ok att gå över tiden. Börjar dock känna mig mer och mer känslig och "gråtig". Någon som känner igen sig? Trots att jag knappt gått upp 8 kg och vägde lite från början får jag hela tiden taskiga kommentarer om min storlek av min syster. Får ni höra mycket sånt också? Blir så ledsen över det
:(.
Har nog bara en dålig dag, hoppas på det känns bättre imorgon.
Jag har åkt på en komplikation efter snutte inte så roligt dom har glömt en bit moderkaka kvar så jag började stört blöda och har legat på sjukhus men nu är vi hemma och myser igen har börjat ge ersättning då lillen inte är nöjd och blir mätt så nu sover han bättre och går upp i vikt som han ska och är uppe på sin födelsevikt. Helt sjukt han blir 14 dagar i morgon
Men ojdå, läskigt. Hoppas allt är bra med dig nu!
Tiden går så fort, snart är det våra kottars 1års dag
Mina hinnor slets sönder, så jag fick säkert samma tabletter som du fick, utdrivningstabletter som gör att livmodern drar ihop sig, så en hinna typ stor som en handflata drog jag ut samma dag jag kom hem. Sjukt läskigt o äckligt. Men skönt att den kom ut, dom va inte helt hundra på om det fanns något kvar eller inte.
Har varit hos BM idag, alla värden bra och hon gjorde en hinnsvepning oxå. Är på G, var öppen drygt 2cm och hon kunde töja upp till 3-4cm utan problem. Kände på huvudet och fontanellen oxå (inte jag, BM asså)
Så det börjar nog bli dags att packa den där väskan nu.. hoppas jag. Har ju inte haft några känningar eller tecken ännu, men det kanske kan dra igång snart. Om inte annat så bokade hon in mig på förlossningen den 11e juli kl 8, så då har man ju en sista-tid om inte annat..
BF nu på fredag, så det vore ju perfekt om det kunde bli så.
Hoppas ni andra mår bra, det är väl inte många kvar som går hemma o väntar, ni myser ju mest nu :)
Spännande! Du känner ingenting nu? Tänkte på hinnsvepningen kanske gett något ännu? Hoppas du slipper åka på den bokade tiden. :)
Inte skrivit innan i tråden. Hade bf den 15e så är idag 10 dagar över tiden. Ska till bm idag får se vad hon säger. Förra veckan sa hon att de låter mig gå tolv dagar över tiden sen blir jag igångsatt.. jag bor i nya zealand så de kanske inte låter en gå över som hemma. Men jag är verkligen inte pigg på att bli igångsatt, vill helst att lillen ska komma naturligt. Fick också reda på igår att min man var tre veckor sen varav den sista veckan tillägnades åt igångsättning som tydligen tog fem dagar innan det ens hände nåt.
Kan tillägga att jag inte haft några som helst kännibgar ALLS. Känns som jag kommer va gravid resten av livet hahaha.
Uniba: ttcker din syster verkar elak o okänslig. Du borde kanske säga åt henne att stänga sin stora käft. Herregud vem påpekar ens vikt när din kropp gör en hel ny människa?! 8 kg det är ju också väldigt lite. Är hon kanske avundsjuk??
Nu kanske det är på gång! Kände inget under eftermiddagen/kvällen efter hinnsvepningen vid 14.
gick o la mig vid 23:30, kollade lite Netflix och släckte vid 00:30 kanske..
straxt före 1 började det med smärta från ländrygg och fram mot magen. Sådär höll det på och jag bestämde mig att om det fortsatte efter en halvtimme så är det dags att ladda ner app p börja klocka.
nu snart 2 timmar senare (eller iallafall 1.5 timmar efter att jag började klocka ordentligt så är det värkar på drygt 1 min var 6-7min. Och så har det varit sen starten straxt före 1.. ingen vattenavgång eller slempropp än, men ska ta och ringa till förlossningen runt 3 tänker jag... det är ju andra barnet och första gången gick rätt så snabbt
Är på väg in till förlossningen nu, håll tummarna de att det inte är på låtsas
Karro80: Här är det bra med min lilla 5 dygns bebis :) han äter bra, och sover bra. Mamma får sova på nätterna då han hittills bara vaknat en gång per för mat, men så vaknar han ju tidigt med såklart ;)
Enda jag har haft problem med är att jag reagerat på att han är lite gul. De testade för gulsot osv på BB när jag sa till dem, men det var inget att oroa sig för sa dem. Min magkänsla satt ändå kvar när vi kom hem i tisdags, så igår när bvc kom på besök så bad jag henne ta en titt på honom och min oro, o hon tyckte också att han är gul (inte farligt alls men man ser att huden är lite gul). Så på fredag ska han vägas igen på bvc, har han dä gått ner i vikt så ska han få sola. Så får se :) men annars är allt bara fint!
Är på väg in till förlossningen nu, håll tummarna de att det inte är på låtsas