Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Grattis jamtlandstaus!! :)
Här fick jag värkar igår vid 22, mellan var 3:e-5:e minut. Åkte in till förlossningen vid 24.00. Öppen 5cm. In på rum, tog tre timmar, sen så kom HAN ut :D åh vilken överraskning med en pojke!! Enligt rul så va det ju en tös ;)
4490g & 54cm, stooooor pojke, men gick ju 8 dagar över också, så han hann väl lägga på sig lite ;)
Allt gick jätte bra, sydde 2 stygn.
Har dock högt blodtryck, så vi blir kvar över natten.
Saknar storasyster där hemma, känns konstigt att sova utan henne, har knappt aldrig haft barnvakt. Men hoppas vi får åka hem imorrn. :)
Grattis till alla bebisar! vår tös kom som planerat i torsdags och snittet gick bra. Är redan hemma och ammar mest ;)
Grattis jamtlandstaus!! :)
Här fick jag värkar igår vid 22, mellan var 3:e-5:e minut. Åkte in till förlossningen vid 24.00. Öppen 5cm. In på rum, tog tre timmar, sen så kom HAN ut :D åh vilken överraskning med en pojke!! Enligt rul så va det ju en tös ;)
4490g & 54cm, stooooor pojke, men gick ju 8 dagar över också, så han hann väl lägga på sig lite ;)
Allt gick jätte bra, sydde 2 stygn.
Har dock högt blodtryck, så vi blir kvar över natten.
Saknar storasyster där hemma, känns konstigt att sova utan henne, har knappt aldrig haft barnvakt. Men hoppas vi får åka hem imorrn. :)
Blev igångsatt onsdag kl 16, kämpade fram till idag kl 13:27 då läkaren bestämde att de inte vill fortsätta trötta ut mig mer då värkstimulerade droppet var satt på 180 redan och jag öppnade mig inte mer än till 7 cm, så den 20/6 kl 18:44 kom vår gosse med snitt. 3480 g och 49 cm kärlek :)
Grattis frallanz och Hilda till era små juveler!!
Frallanz hur känns det med snittet då? Skönt ändå med kloka läkare som tar bra och vettiga beslut.
Jag är på bf +5 idag och känner mig mer och mer besviken faktiskt. De händer i princip inte ett skit.. Trodde ju jag skulle gå över men trodde jag skulle känna ngt iaf. Och alla tjatar, känner du ngt än? Är de på gång? Bl.a. Bl.a., jag orkar inte !! Folk behöver väll inte höra av sigflera gånger varje dag? Folk är så nyfikna!!
Ursäkta gnället men nu är de tungt!
Jamtlandstaus, emtfb och Frallanz: STÖRSTA GRATTISEN TILL ERA SMÅ UNDERVERK!
Jag blev igångsatt med cytotec 17/6, hann få 4 doser (Kroppen var helt omogen från början) innan värkarna kom igång.
Det som blev dramatiskt var på slutet. Öppnade mig från 8cm till 10cm på tio minuter. Lilla killens kropp hann inte med och hans puls gick ner till 80 och därefter försvan.
Då fylldes förlossningssalen helt plötsligt med folk (ena sekunden var bara vår BM där och nästa gång jag öppnade ögonen var det minst 6 personer till).
Hann uppfatta att de inte hade hittat puls på bebis på flera minuter och var någon hinna som hindrade huvudet från att komma ner.
Så jag fick trycka ut bebis utan krystvärkar, tog 4 minuter av otrolig smärta men ut kom han.
Alla mår bra och konstigt nog sprack jag inte alls (även om jag trodde att jag skulle spricka från hakan till nackhåren).
Nu har mjölkproduktionen också varit igång ett tag så vi ligger här, jag i soffan med sovande bebis på bröstet
stort Grattis till er som fått Jämtlandsstatus, Frallanz och Kellson1 oj vad dramatiskt tur att ni mår bra trots allt. Och ni andra som inte hunnit få en njut av den sista tiden jag saknar redan min mage lite granna :)
Har nog glömt några Hilda07 du har ju oxå fått Grattis och Emtfb Grattis till pojken :)
Grattis till alla nya bebisar!