• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Famnen

Grattis alla till era bebisar.Baby Här kom våran lilla tös i Onsdags 17/6, 6 dagar tidig.Glad Allt gick jättebra, jäklig häftig upplevelse. 

Nu är man hemma o agerar mjölkmaskin. Hoppas att ni alla mår bra.

• Jamtlandstaus

Grattis emtfb, Frallanz, Hilda o Famnen! <3

Vilken överraskning emtfb att det blev pojk!!

Kelsson; låter som en otäck erfarenhet men med lyckligt slut! Hur mådde han när han kom ut, fick de springa iväg med honom?

Nu är här lite körigt med en 3-åring med många vattkoppor o en liten bebis plus allt det andra...

• Frallanz

Gasellen87: Snittet är ömt såklart, men det går :) jobbigast är nog tarmarna o magen som är öm nu när allt ska tillbaka på sin plats igen, det gör mer ont än själva snittet kan jah säga :p denna gasiga mage är dryg nu när man inte vågar "trycka på" vid en prupp eller på toa :p
    Men det var en positiv upplevelse tack vare det underbara teamet som hade hand om operationen o oss, jag låg o skämtade o skrattade under den största delen, lite obehagligt när de drog i magen osv men det var helt klart en häftig upplevelse. Har aldrig legat på sjukhus innan osv så detta var ju lite häftigt faktiskt :D

Kelsson1: Mig satte dem igång den 17/6 också med cytotec, 8 doser, inga värkar, omogen från start ocu öppnades enbart 1 cm. Lördagkväll fick jag äntligen slut på 3 sömnlösa o kämpiga dygn via snittet.
    Aldrig mer igångsättning kan jag säga :/

Tack för alla gratulationer och hejar på att ni andea snart fått era!!
    Och stort GRATTIS till er som fått!

• Kelsson1

Märkte att jag nog också glömt gratulera födda bebisar, ber om ursäkt och skickar generella gratulationer till alla som fått sina små!

Jamtlandstaus: Bebis mådde bra när han väl hade fått ut fostervattnet ur lungorna så de behövde inte springa iväg med honom alls utan masserade bara honom när han låg på min mage. När han väl började skrika gick det nästan inte att få tyst på honom

• jessiijames

Vad tror ni?

Åkte in till förlossningen idag, pga att jag tyckte att det stack ut något ur slidan. Svägerskan är bm, var orolig för att det kunde vara navelsträngen som stack ut och tyckte att jag skulle pka in omedelbart. Sagt och gjort, givetvis blev jag väldigt nervös (har bf nu på lördag) och allt blev verkligt.

Hur som helst var det inga som helst problem, allt såg väldigr bra ut.

• jessiijames

Råkade visst skicka för tidigt.

Men under undersökningen kunde bm konstatera att jag var lite öppen och hon kunde känna huvudet på bebis.

Slemproppen har med största sannolikhet gått då jag haft lite klumpar som kommit de senaste dagarna.

När vi kom hem så vet jag inte om det var min nervösa mage som behövde få utlopp, eller om det faktiskt är tarmarna som förbereder sig. Men jag var tvungen att mer eller mindre springa på toaletten för att hinna.

Bm sa att det kan ta upp till 2 veckor, men hennes känsla var att det blir tidigare. Hur skulle ni tolka de "tecken" som har varit hittills? Börjar bli skapligt nervös, men ändå uppspelt :)

• Karro80

Hur har ni det alla ni som fått era bebisar? Hur äter de? Sover de? Hur går det med äldre syskon?

• Kelsson1

jessijames: är urdålig på att tolka teken, blev igångsatt båda gångerna

Karro80: Här äter lillen bra hänger vid brösten hela tiden känns det som
    Sover bara i famnen på mig, lägger jag ner honom någonstans eller tar pappa honom så vaknar han inom 5 min. Lite jobbigt är det när jag blir tvungen att sova i soffan halvliggande men de är små bara en gång o tiden går fort...
    Stora syster går det bra med, hon gosar så fint med bebis

• Staffelove

Jag har åkt på en komplikation efter snutte inte så roligt dom har glömt en bit moderkaka kvar så jag började stört blöda och har legat på sjukhus men nu är vi hemma och myser igen har börjat ge ersättning då lillen inte är nöjd och blir mätt så nu sover han bättre och går upp i vikt som han ska och är uppe på sin födelsevikt. Helt sjukt han blir 14 dagar i morgon

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015