Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Grattis till lillasyster Whizzer!!
Går igenom en jobbig latensfas. Tredje natten med värkar som så fort de börjar hålla sig med fem min mellanrum bara. Svagare eller med längre mellanrum. Är så trött men vet att jag bara har en natt kvar max så försöker stå ut...
Jag var till gyn idag för koll varför jag har ont o koll på cystan. Först trodde dom att cystan var borta och började letande efter andra orsaker till smärtan då den satt lite för högt upp. Dom hittade då cystan med utanpåliggande UL, den hade fördubblats i storlek o sträckte sig hela vägen upp till revbensbågen
Så nu blir det skiktröntgen av buken för att se om det finns något mer plus öppen operation inom en månad... Suck, känns inte bra! Jag vill bebismysa bara!!
Imorgon blir de igångsättning för min del. Är blandade känslor.. Vill helst att de ska vara så naturligt som möjligt. Ni som blivit igångsatta Hur gick de till och hur låg tid tog de? Är ju omföderska, första kom av sig själv. Är så orolig och rädd.. :/ tror ju dock inte jag är så långt gången som ul säger för de är omöjligt att få ihop.. Men men, ut ska ungen nu iaf!!
Jag var till gyn idag för koll varför jag har ont o koll på cystan. Först trodde dom att cystan var borta och började letande efter andra orsaker till smärtan då den satt lite för högt upp. Dom hittade då cystan med utanpåliggande UL, den hade fördubblats i storlek o sträckte sig hela vägen upp till revbensbågen
Så nu blir det skiktröntgen av buken för att se om det finns något mer plus öppen operation inom en månad... Suck, känns inte bra! Jag vill bebismysa bara!!
jamtlandsstatus/ krya på dig fy så jobbigt
Gesellen87/ oroa dig inte det kommer gå jätte bra. Lycka till
Jamtlandstaus: Skickar varma kramar!
luciddreaming: Hoppas att bebis är här nu
Gasellen: Hoppas att igångsättningen gått bra.
Mina igångsättningar har gått bra, första med dropp var dottern ute på 3 timmar. Andra med cytotec tog det 14 timmar från första dosen till att bebis var ute (4 timmar från att värkarna blev regelbundna, 8 timmar från att värkarna började).
Nu har jag en fin son i famnen. Han kom med akut kejsarsnitt tidigt den 1a juli efter många dagar med värkar och en helvetes jobbig försök till naturlig förlossning. Men nu är han här äntligen
Igår kl 17.36 föddes vår son, 4075 gram och 52 cm. De satte ballong vid 8.45 och jag fick lite molvärk, vid 12 hade jag mer som förvärkar, 15.00 ramlade den ut, 15.15 tog de hinnorna och vid 15.45 hade jag ont så jag fick lustgas. Ca 17.00 va jag öppen 7 cm, 17.36 var han ute. De han med nöd och näppe ta emot honom eftersom de inte trodde på mig när jag skrek att bebisen kommer.. Han mår fin fint, och kanske va de tur att de blev igångsättning med tanke på de snabba förloppet ????