Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Jag blöder också lite rött emellanåt, dock räcker det med ett trosskydd för mig. Vissa dagar blöder jag ingenting.. Vore skönt om de tog slut snart.
Har inte så mycket mer tips, än de du redan gör.
Jag gick upp 21kg denna gång o hade redan efter 6 dagar tappat 16kg!!! Har 3kg kvar att tappa, sen är jag på startvikten igen.
Har inte rört mig mer än några promenader o äter mer än vanligt känns de som.. Ammar inte..
Ja alltså helt sjukt!! Jag gick ner 17kg med dottern första 2 veckorna också, så jävla skönt
Skönt för dig att inte gå upp så mycket! Vad tränar du för något? :)
Vad jobbigt att det känns så, är det vanligt att det blir så? Drygt att de ska ta månader innan det blir bra. Hoppas det går fortare denna gång! :)
Ja alltså helt sjukt!! Jag gick ner 17kg med dottern första 2 veckorna också, så jävla skönt
Skönt för dig att inte gå upp så mycket! Vad tränar du för något? :)
Vad jobbigt att det känns så, är det vanligt att det blir så? Drygt att de ska ta månader innan det blir bra. Hoppas det går fortare denna gång! :)
Hur mycket skriker era bebisar? Kanske är en konstig fråga...men...Vår första hade nämligen kolik och jag börjar undra om inte denna lilla bebis har börjat få det med...Vet inte vad som är normalt men hon har skrikit nu en period varje dag i timmar. Ibland natten (sist mellan kl 1 till 05) och oftast kvällstid runt 22-00. Eller som idag börjar oroligheterna redan 15.30 med att vilja amma extremt mkt och inte komma till ro och sen vid 19 började själva skrikandet trots att jag är lyhörd och ammar på minsta lilla kommando. Har suttit och ammat i stort sett hela dagen. Har massor av mat och hon går upp jättefint i vikt så det är inte att hon är hungrig.
Testat windi pysventil idag efter rekommendation ifall hon har gaser men det verkar inte vara det heller.
På första dottern märktes det så väl att det var magen hon hade ont i men här vet jag inte riktigt. Verkar bara väldigt missnöjd och skriker.
Hoppas innerligt att det inte är kolik...var hemskt sist och gick inte över förrens efter fem månader ca.
Vi var i väg till Kolmården det var jätte trevligt våra större barn är 6,9 och 3 dom hade det jätte roligt alla 3:)
Hilda07/ hoppas det inte är kolik på gång vår 3 åring hade det och det var så slitsamt, om jag inte mins fel då kan bebisar ha en period då dom gnäller skriker lite extra upp till 3 månader vet att min BVC nämde det med 3 åringen innan vi förstog att hon hade riktig kolik
Hej! Har inte läst igenom allt som skrivits den sista tiden...
Blev jag sist ut precis som det stod i listan?! ;)
Vår lilla Molly föddes den 6 Juli kl. 04.28, vägde 3630 g och var 50 cm lång.
Hon föddes alltså exakt en vecka efter bf. Kändes som en evighet!
Men nu är hon här och idag är hon som sagt 2 veckor vår lilla skrutta! =D
Grattis till er andra!! =D
Hilda07: Här har lillebror bara varit nöjd när han har fått vara i famnen på mig. Han har också haft perioder på kring en timme då han bara gråter men jag har kommit fram till att här beror det på att han är trött o kan inte somna.
Men märker du att gråten beror på magen (bebis drar ihop sig och med andra tecken visar att det är magen det sitter i) rekommenderar jag att du försöker lämna bort saker från din kost som kan orsaka magknip (som kaffe, lök, broccoli etc) och kanske till och med går så långt att du ett tag bara äter rent kött o grönsaker utan mjölkprodukter eller ägg. Blir bebis bättre kan du sakta börja återintroducera saker i kosten igen med en sak i taget och börjar bebis gråta igen vet du att du bör undvika den produkten under tiden du ammar.
Mammamia86: Stort Grattis till lilla prinsessan!
Hilda07: Här har lillebror bara varit nöjd när han har fått vara i famnen på mig. Han har också haft perioder på kring en timme då han bara gråter men jag har kommit fram till att här beror det på att han är trött o kan inte somna.
Men märker du att gråten beror på magen (bebis drar ihop sig och med andra tecken visar att det är magen det sitter i) rekommenderar jag att du försöker lämna bort saker från din kost som kan orsaka magknip (som kaffe, lök, broccoli etc) och kanske till och med går så långt att du ett tag bara äter rent kött o grönsaker utan mjölkprodukter eller ägg. Blir bebis bättre kan du sakta börja återintroducera saker i kosten igen med en sak i taget och börjar bebis gråta igen vet du att du bör undvika den produkten under tiden du ammar.
Mammamia86: Stort Grattis till lilla prinsessan!
Tack för tips! Vet att jag gick på superstrikt diet när dottern hade kolik. Fick en lång lista med saker jag inte fick äta av en bm som utförde akupunktur. Åt i stort sett ingenting och rasade i vikt och höll bokstavligt talat nästan gå in i väggen av utmattning. Men då hade hon verkligen svår kolik. Ska börja utesluta det du skrev här åtminstone som självklara grejer som lök, broccoli osv. Har nog inte ätit något sånt när jag tänker efter men kaffe dricker jag ju ett par koppar om dagen. Märker jag att det blir för bökigt funderar jag på att skippa amningen helt enkelt och gå över på ersättning. Borde jag gjort förra gången istället för att bli helt nedbruten av sömnbrist pg a ständig amning och ingen näring i kosten...Men en sak i taget.
Inatt har hon legat och stånkat och bökat och försökt bajsa låter det som. Det har hon också gjort så det kommer ju iaf ut något från henne.
Puh...hoppas innerligen att det är övergående. Igår skrek hon 4 timmar i sträck. Idag har det varit mycket lugnare hittills. Får se hur kvällen blir.