• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Staffelove

Pottan/ Tack för tipset ska pröva det för nu har min lilla kille börjat få bök med magen

• Staffelove

Karro80/ min lilla kille blev 8 veckor idag tiden har gått alldeles för fort, han äter väldigt ofta det går ca 2 timmar emellan och hsn får ersättning 150 ml. Hur hår det själv?;)

• Kelsson1

Här är lillebror lika mammig som tidigare så för att få lov att lämna soffan går vi på promenad med vagnen för det är enda stället förutom famnen där han sover gott förutsatt att vagnen är i rörelse och utomhus. Stannar vagnen så vaknar lillen efter ett par minuter och fungerar inte att köra vagn inomhus, måste till och med lägga ner honom i vagnen först när vi är ute

• emtfb

Hallå tjejer nu var det ett tag! Tråkigt att tråden dött ut såhär.. :(
    Hur är det med alla? Växer de små? ;)

Med oss är det bra, måste nog ha världens snällaste bebis. Bara äter, sover & skrattar :D Har precis vägt in sig på 6235g & 61cm. Bigbaby! :)
    Han lägger sig alltid på kvällen vid ca 20 och sover oftast till 3, för att få ca 180-210ml käk, sen somnar han om till 7.
    Och om 1,5 vecka är det dags för första sprutorna, hua :( Men det går nog bra.
    Tänk så fort tiden går, på både gott o ont. Man vill ju att bebistiden ska vara lite längre.

Sköt om er! :)

• Staffelove

Emtfb/ Tiden går väldigt fort sist vägde hsn 5540 och 58 cm lång ska på kontroll igen om någon vecka och då blir det spruta. Vi har haft en bra sommar med en nöjd bebis som äter sover och ler och pratar/ jollrar! Lite små problem med magen men det hjälper med mag droppar, Syskonen är jätte snälla och stolta.

• Kelsson1

emtfb och staffelove: Det är väl tur att det finns snälla bebisar också för här gallskriker min lilla kille så fort han inte får som han vill o sover bara gott i famnen (fortfarande). Han kan sova kortare stunder (max 30 min) i soffan eller i sängen (vår säng självklart, läggs han i vaggan vaknar han omgående). Som tur är har han börjat acceptera vagnen så jag kommer iväg på en promenad varje dag.
    Annars är han gulligast i världen o när han sovit snällt i vagnen under vår promenad saknar jag honom redan o blir glad när han vaknar o vill upp i famnen igen .
    Tänker som så att det är så kort tid han är så här liten och vill vara i famnen, snart börjar han röra på sig och hinner inte vara i famnen längre.
    Visst är han snäll också, kan sitta i babysittern (sweetpeace) o jollra o le, speciellt om hans älskade storasyster kommer o pratar med honom

• Jamtlandstaus

Det var länge sedan nu! 3 månader har hon hunnit bli o lite bebishull har hon så gulligt lagt på sig <3 strl 62 har hon nu.
    Hon äter o sover o jollrar o är glad mestadels av tiden, tänk att det kan vara lätt (y) Det är tur det för det var lite av en chock nu när maken äntligen fått jobb att ta hand om en 3-åring o en bebis själv! Å även om hon är lättsam så inte hinner man med mer än att ta hand om barn o hundar...sig själv o hemmet blir inte mycket omhändertaget.
    När hon var en månad opererades jag för min cysta med ett vertikalt buksnitt, ingen rolig historia men nu är det gjort och jag är ihopläkt med ett redigt från naveln och nedåt :-/
    Hur har era kroppar återhämtat sig? Har ni varit duktiga med knipövningar? Min kropp har inte riktigt hittat elasticiteten o knipet ännu men gissar att operationen försvårat processen.
    Jag har börjat på mamma-barn yoga och får rejäl träningsvärk när jag varit där...snacka om att vara otränad i kroppen.
    Inga byxor som passar längre...fukt i garderoben som dom säger...

Är era bebisar stadiga i nacken? Ester avskyr att bli lagd på mage så hon är fortfarande väldigt ostadig i nacken. Vet inte riktigt hur vi skall få bukt med det...men det kommer väl.
    Jag har läst lite om EC (emotionel connection?) "potträning" av de små men förstår inte riktigt hur man skall lyckas uppmärksamma på signaler att de är på väg att kissa/bajsa, tycker de är så mycket annat som sker samtidigt ändå... Någon som har några bra tips??
    Oj vad långt det blev

• Staffelove

Våran kille är stadig i nacken när han ligger på magen och han har vänt sig ifrån mage till rygg första gången var han 7 veckor. Väldigt nyfiken och ljudar högt, lite slarvig med knip övningar är jag dock. Tycker kroppen har återhämtat sig någorlunda efter kjesarsnittet. Har 4 kg kvar. Mysigt med barn youga :) vi har anmält oss till baby sim:)

• Kelsson1

Vår lilla kille började träna på nackmusklerna redan dagen efter förlossning , det gjorde dottern också (när de är i famnen så försökte han lyfta och hålla upp huvudet, inte så att jag lagt de på mage och kört hårdträning ).
    Däremot vill han inte gärna ligga ensam varken på rygg eller mage så vända på sig lär han lära sig först när han är 15år tror jag .
    Nej, vi får se när han börjar gilla vara lite för sig själv också. Vi har åtminstone gjort lite framsteg och han kan sova korta stunder ensam i vagn eller säng så att jag får lite ensamtid också

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015