Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Nu har jag en fin son i famnen. Han kom med akut kejsarsnitt tidigt den 1a juli efter många dagar med värkar och en helvetes jobbig försök till naturlig förlossning. Men nu är han här äntligen
luciddreaming & Gasellen: Stort grattis till era små!
Grattis till grabbarna luciddreaming o Gasellen!!
Grattis till er som fått smått! Hur går det för er andra här rullar det på Lilleman har hunnit bli 3 veckor och nu börjar man komma in i rollen som 4 barns mamma:)
Grattis till er som fått barn!! :)
Själv går man fortfarande och väntar på vår plutt som var beräknad i söndags (28:onde).
Haft två nätter denna veckan med mensvärkar, men som slutat när jag tagit panodil. Idag är första dagen som jag haft sammandragningar/förvärkar en hel dag, haft de sen runt kl. 12... Börjar dock bli glesare mellan förvärkarna nu så tror detta också var falskt alarm.
Börjar bli drygt att vänta och tufft i denna värmen. Mina fötter ser ut som två ballonger.
Puh! Hoppas pluttan kommer snart!
Inatt kom vår lilla tös äntligen ut! 6 dagar över tiden, men det var det helt klart värt. Blev igångsatt pga långvarig vattenavgång, vilket kanske inte var vad jag hade räknat med, men efter 3 doser så satte värkarna fart på riktigt. Efter 5 och en halv timme från att värkarna satte igång så var hon ute! Helt ofattbart är det :)
Grattis till alla nya bebisar!
Lycka till mammamia86 när det är dags för dig!
Vår tjej, som galet nog snart är 7 veckor, växer så det knakar. Hon vill dock fortfarande vara i någons famn dag som natt. Sover, om vi har tur, någon timme själv i vagnen eller sängen men annars vaknar hon så fort vi lägger ner henne. Bärsjalen är min bäste vän för att få något gjort, men nu när det är så varmt vill jag inte ha henne i den. Vi blir så otroligt varma båda två. En tur till Ikea i stället för badstranden blev det idag. Där var vi ganska ensamma och det var svalt och skönt.
Stort grattis till alla nya bebisar
Jag var till gyn idag för koll varför jag har ont o koll på cystan. Först trodde dom att cystan var borta och började letande efter andra orsaker till smärtan då den satt lite för högt upp. Dom hittade då cystan med utanpåliggande UL, den hade fördubblats i storlek o sträckte sig hela vägen upp till revbensbågen
Så nu blir det skiktröntgen av buken för att se om det finns något mer plus öppen operation inom en månad... Suck, känns inte bra! Jag vill bebismysa bara!!
Usch, vad jobbigt. Hoppas allt går bra o att du inte behöver vara borta så länge. Jag opererade bort gallan när dottern var 3 veckor, va borta 2 dygn. Inte alls kul Man är ju inte direkt fit for fight dagarna efter heller.
Vår tjej, som galet nog snart är 7 veckor, växer så det knakar. Hon vill dock fortfarande vara i någons famn dag som natt. Sover, om vi har tur, någon timme själv i vagnen eller sängen men annars vaknar hon så fort vi lägger ner henne. Bärsjalen är min bäste vän för att få något gjort, men nu när det är så varmt vill jag inte ha henne i den. Vi blir så otroligt varma båda två. En tur till Ikea i stället för badstranden blev det idag. Där var vi ganska ensamma och det var svalt och skönt.
Hjälp, vad tiden går fort! Stora tjejen nu ju
Jobbigt att hon måste sova hos er. Ni kan inte vänja av henne lite och typ gunga henne till sömns i vagnen?
Här var vi iväg o handlade idag också, så skönt o svalt där nu. Går knappt att vara ute. Har ju knappt blåst nånting nu heller, på dom här varma dagarna.
Grattis till nya bebisar och håller tummarna för smidiga förlossningar för de som ännu väntar.
Karro: Här är lillebror likadan, vill bara sova i famnen o ännu värre bara i famnen på mig. Natten går bra, då sover han bredvid mig men jag måste hålla om honom hela natten o ha ansiktet nära hans huvud. Hoppas att han snart växer ifrån det, får så ont i hela kroppen av att ligga i samma ställning utan att kunna vända på mig...
Stort grattis till alla nya bebisar
Usch, vad jobbigt. Hoppas allt går bra o att du inte behöver vara borta så länge. Jag opererade bort gallan när dottern var 3 veckor, va borta 2 dygn. Inte alls kul Man är ju inte direkt fit for fight dagarna efter heller.
Hjälp, vad tiden går fort! Stora tjejen nu ju
Jobbigt att hon måste sova hos er. Ni kan inte vänja av henne lite och typ gunga henne till sömns i vagnen?
Här var vi iväg o handlade idag också, så skönt o svalt där nu. Går knappt att vara ute. Har ju knappt blåst nånting nu heller, på dom här varma dagarna.