• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Famnen

Trist att vi sover så dåligt. Tycker synd om er som fortfarande jobbar och måste vara en aning mer allert. 

Inatt vaknade jag som vanligt upp och kissa. Då är det något som rinner längs med benen. Inte mycket utan precis som man kissat på sig lite grann, precis samma sak har skett varje gång jag ställer mig upp så ringde förlossningen och ska in på koll och se om det är vattenavgång. Sjukt spännande, funderar på om det kan vara slempropp men vad jag har förstått så är den mer slemmigt och klumpigt? Detta som kommer ut är ju klart. 

• Kelsson1

Frallanz: Du kommer att klara värkarna galant, det är ju ingen konstant smärta utan du får vila mellan. Så försök att leva mellan värkarna då du inte har ont och ta bara värken som kommer och inte tvärtom.

Jamtlandstaus: Jag har inga problem med att somna om men somnar så sent på kvällen och har många uppvak under natten så blir inte många timmars sammanhållen sömn o det tröttar ut mig istället. Så vaknade jag idag också kring 6 på morgonen och har bara slumrat till lite efter det.
    Är det inte dags att sluta jobba snart?

Famnen: Så spännande, håll oss uppdaterade

Idag känns det lite mer optimistiskt, har ju läkartid i eftermiddag och senast på onsdag verkställs "vräkningsordern"

• Jamtlandstaus
    Är det inte dags att sluta jobba snart?

Idag känns det lite mer optimistiskt, har ju läkartid i eftermiddag och senast på onsdag verkställs "vräkningsordern" smile2.gif
    Haha, "vräkningsorder" Då är det dags iaf

Jag jobbar ända in i kaklet, är ju den enda i familjen med inkomst att prata om... Så går jag över tiden jobbar jag lite längre...Tungan ute
  • Jamtlandstaus
    Famnen skrev 2015-06-15 08:16:36 följande:
    Trist att vi sover så dåligt. Tycker synd om er som fortfarande jobbar och måste vara en aning mer allert. 

Inatt vaknade jag som vanligt upp och kissa. Då är det något som rinner längs med benen. Inte mycket utan precis som man kissat på sig lite grann, precis samma sak har skett varje gång jag ställer mig upp så ringde förlossningen och ska in på koll och se om det är vattenavgång. Sjukt spännande, funderar på om det kan vara slempropp men vad jag har förstått så är den mer slemmigt och klumpigt? Detta som kommer ut är ju klart. 
    Spännande! Håll oss uppdaterade //*nyfikenienstrut* Skrattande
  • Jamtlandstaus
    BF Gravid
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka  
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka  
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?  
    16 Juni Gasellen87, 2:a barnet, ?  
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke  
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke  
    18 Juni Hilda07 (planerat snitt)
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka  
    20 Juni Huldran, 3:e barnet  
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ?
    26 Juni  Whizzer,  2:a barnet, flicka
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka 
    Födda   Baby
    19 Maj (BF 12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA
    27 Maj (BF 2 Juni) Malin921, 2:a barnet, POJKE
    2 Juni (BF 7 Juni) billies, 2:a barnet, pojke
    9 Juni (BF13 Juni) Vincere, 3:e barnet, flicka
    11 Juni (BF 25 Juni) Staffelove,  planerat snitt, pojke
  • Muffins81

Frallanz: Följer tråden men är inte aktiv. Är också i vecka 40 (39+något), BF torsdag. Känner mkt lite och är också less. Skickar lite pepp, även om man är trött och tung nu kommer man få ork och energi när det drar igång! Lovar! Visst gör det ont men du kommer fixa detta galant. Jag känner mig som en urvriden trasa just nu och inga utdrivningsknep verkar funka. Ska få en hinnsvepning på onsdag så man får hoppas på det bästa.

• Gasellen87

Jamtlandsstatus och Kelsson1 tack för stödet! Ibland känns de helt okej men idag bröt jag ihop vid tanken på att hon både ska få syskon och byta förskola. Men jag tänker såhär, att skulle det visa sig att vi absolut inte trivs på det nya så går det ju att byta tillbaka, alltså ställa sig i kö och sen att lillen också går där. Men är nog som ni säger kasnke mest jobbigt för oss vuxna. Jag har svårt med förändringar och spec när jag trivs bra med ngt, som jag verkligen gör med förskolan, både personal, aktiviteter och lokaler. Dessutom kan jag känna att de på den nya fsk mer ser mig som hon som jobbar uppe på skolan än som förälder, vilket jag avskyr!

Annars så är de bf imorgon.. glurp! Jag känner absolut inget alls, mår i princip som jag brukar. Lite sd och lite mensvärk men inget som håller i sig. Vet inte ens om magen har sjunkit..Så har mer eller mindre ställt in mig på att det blir igångsättning och en julibebis istället.

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
  • Kelsson1

Jamtlandstaus: Hoppas att du inte föder på arbetsplatsen då
    Känns så otroligt skönt att ha ett slutdatum

Gasellen: Kan också ha svårt för förändringar och oroar mig gärna i förväg men brukar ofta visa sig att det går bra när förändringen väl är genomförd. Så försöker råda andra att inte ta ut något i förskott (vet som sagt att det inte är lätt att efterleva).

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-06-15 11:49:07 följande:
    Jamtlandstaus: Hoppas att du inte föder på arbetsplatsen då smile1.gif

Jobbar ett kvarter från förlossningen... så jag kan nog t.o.m gå ner dit...
  • jessiijames

Hej!

Jag är helt ny här på sidan, och i tråden förstås. Jag är idag 38+1, har haft en väldigt okomplicerad graviditet bortsett från att jag redan i vecka 10 fick foglossningar.
    Nu på sista tiden har jag jag haft en hel del SD, det har tryckt på nedåt och sedan försvunnit. Fogarna har varit väldigt medgörliga sedan jag blev sjukskriven för drygt 2 veckor sedan. Men för några dagar sedan var jag illa tvungen att springa ca 100-150 meter... Vilket jag fick äta upp på en gång och ångrade mig. Kunde inte gå, ställa mig upp, sätta mig ned, ligga ned... ja, allt var ren och skär smärta på framsidan av magen, ned i underlivet och vidare ned i låren. Bebis mår bra och rör på sig och försöker hitta sin väg ut genom mina revben. Denna smärta lyckades jag iallafall tygla med TENS och vetekudde, och igår var den som bortblåst. Inatt däremot vaknade jag av att jag hade hemskt ont i underlivet, på framsidan eller vad man ska säga. Ena benet hade domnat bort. Fäste mig inte så mkt vid det, utan tänkte sömndrucket att jag nog hade legat för länge på den sidan, och vände på mig. Vaknar några timmar senare med samma domnande känsla i benet, och ont i hela bäckenet. Fortfarande så tänkte jag att det nog inte var något förutom fogarna som spökade.
    Dagen har gått, jag har haft ont till och från i olika styrkor från molande till mer skärande smärta. TIll och med när jag var ute och körde och skulle växla fick jag ont, det har aldrig hänt förut. 
    Har någon varit med om liknande (jag har inte orkat läsa igenom hela långa tråden)? Kan jag kanske våga hoppas på att det kan vara på g? Flört

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015