• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Jamtlandstaus
    Gasellen87 skrev 2015-06-11 12:23:24 följande:
    Då tänker ni liknande som oss, vi har också tänkt småutflykter och funderat på Kolmården, tanken va att vi skulle åkt dit i våras, men blev för mycket med all renovering på huset, så kände att d får vänta lite. Man vill ju njuta lite också och inte bara tänka på allt som borde göras hemma ;)

Har skrivit de innan och skriver det igen, jag är så orolig för att inte räcka till. Har redan nu dåligt samvete för dottern och är rädd att jag inte kommer kunna knyta an till de nya barnet utan bara vilja vara med dottern. Jag vet att de säkert kommer gå bra, men hormonerna gör mig tokig. Vill mest gråta idag. Dessutom ska dottern byta förskola efter semestern, ngt jag är emot. Men rent praktiskt så blir det bättre eftersom denna förskolan ligger där vi bor, den hon går på nu ligger 1,5 mil bort. Men det är så underbar personal och dottern trivs verkligen, känns som ännu en grej där jag "sviker" henne.

Någon som känner ngt? Jag känner inget direkt, förutom de vanliga sd och lite mensvärk mellan varven, plus att mina bröst börjat läcka råmjölk nu..

Dessa hormoner vad de kan ställa till *tröstar*! Glad
    Jag tror inte att din dotter kommer att bekymra sig om vart sommarens aktiviteter äger rum, hon är ju bara 2år! Tror mer att det är hur ni vuxna upplever situationen. Leka i lekpark eller åka till Kolmården kvittar för de små. Jag tror att låta storasyster vara med i vården av sitt småsyskon kommer att få henne att känna sig båda delaktig, stolt och stor samtidigt som du som mamma får chansen att knyta an till den nya familjemedlemmen. Sen blir det nog naturligt mindre tid med småsyskonet än det var för nr1, nr2 "åker väl mest med" överallt.
    Jag tror oxå att man kan älska fler lika mycket! Hjärta
    Att byta dagis kommer nog oxå kännas mest för er vuxna!

Vi har så mycket kring oss så vi kommer nog mest vara hemma. Det kommer vara ett äventyr att åka till annan lekplats, göra picknick, besöka lokala attraktioner, få besök osv. ändå för vår 3-åring tror jag. Känner vi att vi har ork och pengar så kan det väl bli en utflykt med husvagnen kanske men situationen får styra. Det handlar ju bara om en sommar...Glad

Annars känner jag inget särskilt om att det skulle vara på gång någon bebis, 9dgr kvar till BF. Har mina sd och förvärkar, känner mig svullen därnere (tyvärr svårare att hålla tätt Skrikandes), lite ondare i bäcken och fogar men ingen slempropp eller tydligt nedsjunken mage...så vem vet, kanske går jag över tiden och jag spar ytterligare på "fattigmansdagarna" Flört
  • Kelsson1

Gasellen: Jag är i stadiet att jag fortfarande inte riktigt förstått att det kommer en riktig bebis i slutändan , är lite trög sådär. Fattade inte med dottern heller innan hon var här.
    Självklart är jag också orolig för hur man ska räcka till för två men har valt att tänka att det kommer att lösa sig och försöker vara lugn.
    Här kommer dottern också att byta förskola efter sommaren men vi ser mest framemot det. Vi har inte varit riktigt nöjda med ledningen på nuvarande förskola (ledaren har sett till att personalomsättningen är hög och det har fört med sig sina problem) och hoppas på bättre stämning på nästa.
    Tror som Jamtlandstaus att bytet kommer att gå bra, barn är suveräna på att anpassa sig till nya situationer.

Ego: Tillbaka från läkarbesök. Tyvärr är jag helt sluten o omogen så igångsättning just nu är inte att tänka på . Har ny tid på måndag för kontroll av blodtryck och protein och då kommer de göra ny kontroll om jag är mer mogen eller inte.
    Samtidigt bokades jag in för igångsättning på BF 17/6 (onsdag) .
    Så väldigt skönt att veta att man slipper åtminstone gå över tiden.

• Staffelove

Nu är han här våran kille inte så liten som trott 2975 kg och 48 lång så det är jätte bra. Vi mår bra och det är helt underbart och gosa bebis. Kram på er tjejer

• Jamtlandstaus

Kelsson; skönt som du säger att veta att du slipper gå över tiden iaf, en gräns satt! Då kan du slappna av för det o kanske kommer det igång av sig själv innan då

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Ja det känns väldigt skönt att ha fått ett slutdatum även om jag hade hoppats på att det sker innan BF men man får ta det lilla man får

• Jamtlandstaus
    BF Gravid
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka  
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka  
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?  
    16 Juni Gasellen87, 2:a barnet, ?  
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke  
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke  
    18 Juni Hilda07 (planerat snitt)
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka  
    20 Juni Huldran, 3:e barnet  
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ?
    26 Juni  Whizzer,  2:a barnet, flicka
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka 
    Födda   Baby
    19 Maj (BF 12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA
    27 Maj (BF 2 Juni) Malin921, 2:a barnet, POJKE  
    2 Juni (BF 7 Juni) billies, 2:a barnet, pojke
    9 Juni (BF13 Juni) Vincere, 3:e barnet, flicka 
    11 Juni (BF 25 Juni) Staffelove,  planerat snitt, pojke 
  • Staffelove

Jag mår jätte bra i snittet har varit uppe och dushat och rört på mig ett par timmar efter, känns som en jobbig träningsvärk i magen och lite efter värkar men är så nöjd med att jag valde snitt, helt rätt för mig, lycka till snart har ni andra era små bebisar :)

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015