• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Jamtlandstaus

Hur känns det för dig Staffelove? Du har ju dagen D i morgon, hur ser proceduren ut? Har du fixat allt o känner dig redo o förberedd?

• Staffelove

Jamtlandsstaus/ Det känns pirrigt och nervöst men bra vi har varit och hälsat på idag och gått igenom vad som kommer att hända imorgon. Vi ska in på morgonen och förberedas och vänta på att det ska bli våran tur:) ont lär man ha efteråt så det är min värsta fasa hur det känns efteråt.

• Staffelove

emtfb/ spännande då är det nog dags när som för din del:) jag har ju alltid gått öppen ett par cm med mina barn och jag har alltid fått innan Bf och det har varit snabba förlossningar:) lycka till när det sätter igång

• emtfb
    Staffelove skrev 2015-06-10 18:32:45 följande:

emtfb/ spännande då är det nog dags när som för din del:) jag har ju alltid gått öppen ett par cm med mina barn och jag har alltid fått innan Bf och det har varit snabba förlossningar:) lycka till när det sätter igång

Ja vi får hoppas på att det drar igång för mig snart. Glad Har inte känt nå ännu, mer än dom sammandragningarna/molvärken jag brukar ha på kvällarna..

Och stort lycka till för ER imorrn! Hoppas det går bra o vad skönt att ha en tid på morgonen, slippa vänta så länge. Skrattande {#emotions_dlg.flower}

• Jamtlandstaus

Länge sedan vi hörde något från Chilifrö... Kan det vara att ingen dator finns i närheten o appen som inte fungerar eller en renovering eller bebis som tar all tid...?
    Om du läser o inte kan skriva Chilifrö så hoppas jag iaf att allt är bra!

• Gasellen87

Vincere: Stort grattis till flickan!! Baby

Fina magar ni har lagt upp, Jag har inga kort på datorn på min mage och via appen funkar de ju inte.

Hur tänker ni er sommaren, med semester och sånt, ni som har fler barn? Ja ni andra med förstås, men tänker främst på er som har lite äldre barn. Planerar ni att åka på något trots att bebis är liten? Jag vet inte hur vi sak göra, nu är ju dottern bara 2 år och bryr sig väll inte direkt, mer jag som mamma som vill att hon ska få uppleva något även denna sommaren.

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
  • Karro80
    Gasellen87 skrev 2015-06-11 07:32:14 följande:

Vincere: Stort grattis till flickan!! Baby

Fina magar ni har lagt upp, Jag har inga kort på datorn på min mage och via appen funkar de ju inte.

Hur tänker ni er sommaren, med semester och sånt, ni som har fler barn? Ja ni andra med förstås, men tänker främst på er som har lite äldre barn. Planerar ni att åka på något trots att bebis är liten? Jag vet inte hur vi sak göra, nu är ju dottern bara 2 år och bryr sig väll inte direkt, mer jag som mamma som vill att hon ska få uppleva något även denna sommaren.

Nu kom ju vår tjej en månad tidigare än vi trott så hon blir ju två månader redan 19/7.

Det vi har planerat är en släktträff på min sida och sedan en resa till Kolmården. Sen har vi inte tänkt så mycket mer. Vår son är ju också 2 så han bryr sig ju som sagt så mycket heller, men det är ju kul att hitta på något. Vi får se om det blir någon mer resa eller hur vi gör. Har i alla fall tänkt försöka göra en hel del utflykter i närheten till att börja med.
  • Kelsson1

Gasellen: Vi har också planerat in en resa till Kolmården (dottern är 3,5 år) men annars försöka ge henne en rolig sommar med små utflykter till lekplatser och mycket utelek (tillsammans med pappa för jag lär sitta fast med amning )

• Jamtlandstaus
    BF Gravid
    11 Juni Staffelove,  planerat snitt, (BF 25/6), pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka  
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka  
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?  
    16 Juni Gasellen87, 2:a barnet, ?  
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke  
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke  
    18 Juni Hilda07 (planerat snitt)
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka  
    20 Juni Huldran, 3:e barnet  
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ?
    26 Juni  Whizzer,  2:a barnet, flicka
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka 
    Födda   Baby
    19 Maj (BF 12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA
    27 Maj (BF 2 Juni) Malin921, 2:a barnet, POJKE  
    2 Juni (BF 7 Juni) billies, 2:a barnet, pojke
    9 Juni (BF13 Juni) Vincere, 3:e barnet, flicka 
  • Gasellen87
    Kelsson1 skrev 2015-06-11 08:47:20 följande:

Gasellen: Vi har också planerat in en resa till Kolmården (dottern är 3,5 år) men annars försöka ge henne en rolig sommar med små utflykter till lekplatser och mycket utelek (tillsammans med pappa för jag lär sitta fast med amning )

Karro80 skrev 2015-06-11 08:34:29 följande:
    Nu kom ju vår tjej en månad tidigare än vi trott så hon blir ju två månader redan 19/7.

Det vi har planerat är en släktträff på min sida och sedan en resa till Kolmården. Sen har vi inte tänkt så mycket mer. Vår son är ju också 2 så han bryr sig ju som sagt så mycket heller, men det är ju kul att hitta på något. Vi får se om det blir någon mer resa eller hur vi gör. Har i alla fall tänkt försöka göra en hel del utflykter i närheten till att börja med.
    Då tänker ni liknande som oss, vi har också tänkt småutflykter och funderat på Kolmården, tanken va att vi skulle åkt dit i våras, men blev för mycket med all renovering på huset, så kände att d får vänta lite. Man vill ju njuta lite också och inte bara tänka på allt som borde göras hemma ;)

Har skrivit de innan och skriver det igen, jag är så orolig för att inte räcka till. Har redan nu dåligt samvete för dottern och är rädd att jag inte kommer kunna knyta an till de nya barnet utan bara vilja vara med dottern. Jag vet att de säkert kommer gå bra, men hormonerna gör mig tokig. Vill mest gråta idag. Dessutom ska dottern byta förskola efter semestern, ngt jag är emot. Men rent praktiskt så blir det bättre eftersom denna förskolan ligger där vi bor, den hon går på nu ligger 1,5 mil bort. Men det är så underbar personal och dottern trivs verkligen, känns som ännu en grej där jag "sviker" henne.

Någon som känner ngt? Jag känner inget direkt, förutom de vanliga sd och lite mensvärk mellan varven, plus att mina bröst börjat läcka råmjölk nu..

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015