• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Staffelove

Min Bm sa att kurvan var en avvikelse vAd hon menade med det vet jag inte men ska in på TUL nu dom ringde från ett större sjukhus och ville kolla bebisen och se hur stor den är och hur den mår så det är bra i allafall

• Frallanz
    Gasellen87 skrev 2015-06-08 12:02:56 följande:

Visst är jag glad över att ha orken kvar. Idag är den dock som bortblåst :/ men lika skönt att ligga lite i soffan med en bra bok och bara plocka lite smått nu när dottern är på förskolan :)

Åh, de börjar verkligen närma sig för alla av oss, spännande!! Är lite avundsjuk på er som har lite känningar, jag känner fortfarande inget alls, bara lite sd och mensvärk. Sen ett tryck neråt mellanåt, men tkr fortfarande att bebis ligger högt så vet inte. Ska till bm imorgon men tror inte bebben har fixerat sig, dottern gjorde inte de förens 3-4 dagar innan hon va ute.

Börjar längta efter bebis nu, har inte gjort de innan alls eftersom detta troligen är min sista graviditet så vill jag liksom hålla fast vid de. Men nu börjar nyfikenheten ta överhand, ska bli så spännande att se vem som gömmer sig därinne :) 

Hur tänker ni kring namn? Har ni bestämt sedan innan eller tar ni det sen?

Jag har inte heller några som helst känningar som skulle tyda på att det är dags snart. Enda är väl att magen har sjunkit rejält sen i fredags. Sist jag var till bm förra veckan så var han ruckbar, ska träffa bm imorgon igen så får se då. Har fått ett tryck i samband med att magen sjunkit, så får väl se.

Ang. namn så har vi bestämt redan :) vi diskuterade namn hit o dit tidigare, inte på allvar utan mer kände oss för, men sen så satt vi och kikade film en kväll (med min favoritskådespelare med i huvudrollen Liam Neeson ;) och då klingade det till, såklart väntar vi en liten Liam :) Ni då?
  • Frallanz

Hej allesammans!

och stort grattis till er som fått era små! SÅÅ avis!

Här går det segt... har inga som helst känningar, bf om en vecka.
    Magen har sjunkit sen i fredags, en mer än så har jag inte märkt av *suck*
    men hoppas ju såklart ändå på att det sker saker i kroppen som jag kanske inte märker :) inte alla som märker av förvärkar osv, så får väl hoppas att man är en av dem då. Sammandragningar har jag inte känt på än heller... tippar på en vistelse på bb under midsommar :) kom NU bebis!

• Jamtlandstaus

Vi har ett par namn som vi tycker är fina men vi väntar på att se vad hon ser ut att heta. Storasysters namn fanns inte ens med på våra listor utan kom till efter hon var född Så nu väntar vi!

• Staffelove

Allt såg bra ut på TUL idag Lillen väger runt 2900 kg så det känns som en lättnad att det inte var något konstigt:)

• Kelsson1

Tyvärr verkar det som jag åkt på magsjuka, det är bara vatten som kommer ut . Är också ännu mer trött än vanligt (hur nu det är möjligt). Har inte velat äta så mycket heller o är rätt svag på grund av det.
    Som tur är har jag BF först om 9 dagar så finns gott om tid att krya på sig till dess. Hade så gärna fått ut bebis tidigare men mår jag såhär så finns ingen ork till det

Staffelove: Så skönt att allt såg bra ut!

Angående namn så har vi nog bestämt oss. Vi hade ett namn som vi var oroliga över att en nära släkting skulle välja (hon hade sagt namnet före oss så var inte passande att börja bråka om saken) men de fick en dotter istället så namnet är åter ledigt.
    Lite ledsamt är att mamma associerar namnet till en elak människa från sin barndom. Men det är det enda namnet som vi verkligen gillar som förnamn o är ett släktnamn. Så får se om vi bryr oss om mamma eller inte

• Whizzer

Åh det där med namn är så svårt.. Första bebisen var ju en kille och då sa vi att det är mycket svårare med killnamn än tjejnamn.. hur många namnförslag har vi nu då när vi väntar på lillasyster? Nä just det, inte ett enda

• Jamtlandstaus

Kelsson; det kanske inte är magsjuka kanske är det magen som tömmer sig inför förlossning...
    Att du är trött är ju inte heller något konstigt, vätskebrist i kombo med ditt låga järnvärde... Drick vätskeersättning o se om det hjälper något!
    Frallanz o Gasellen; ni har ju fler tecken på att det närmar sig Sd, mensvärk, tryck nedåt, nersjunken mage, bebis ej rörlig utan ruckbar...

Jag var till BM idag på 38+1; SF på 35 o bebis ej längre rörlig utan ruckbar, ingen viktuppgång o bra BT. Nu blir det besök varje vecka fram till förlossning tydligen.

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Här har bebis varit ruckbar de senaste två gångerna och magen sjönk ner för en vecka sedan (ca).
    Har också haft sporadiska förvärkar (svaaaaga mensvärkar som kommer extremt sällan, kanske en eller ett par om dagen med flera dagars mellanrum)
    Så kanske får hoppas på att det är tömning innan förlossning.
    Nu på eftermiddagen har jag kunnat behålla det jag fått i mig (lite ljust bröd, blåbärssoppa, saft o coca cola). Så hoppas det är över nu, behöver samla lite krafter om det närmar sig känner jag.

• vincere

Hej! Här händer det lite grejer. Har blivit någorlunda frisk från bihåleinflammationen. Kl ett började jag få starkare förvärkar o kände ett litet knäpp. Satt mig i sängen & så rann det. Rosafärgat vatten. Ganska svaga värkar som kommer med jämna mellanrum. 3-5 min, så nu är vi på G in till förlossningen. 10 mils landsväg att åka :) Wish me luck, hoppas det blir en bebis idag!

Hur går det för er andra?? Några känningar?

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015