Jamtlandstaus skrev 2015-06-04 20:06:06 följande:
Vincere; jag har kontorsarbete som verksamhetssamordnare så inget riskfyllt arbete. Mina tidigare graviditeter har jag tagit semester 1månad innan BF men denna gång är jag den enda med inkomst i familjen o känner att jag behöver jobba så länge det går...
Hilda07; låter som att du har haft det jobbigt! Jag kände mig sänkt med 114 i Hb o avundas dig verkligen inte! Men trots mitt nu bra Hb så orkar jag ändå inte fysiskt att gå ut med hundarna, så det är helt förståeligt att du inte orkar. Låter även som om du blivit väldigt dåligt bemött o när du får kraften åter tycker jag att du skall ge din BM feedback som heter duga!! Känns som om hon inte riktigt haft kompetens att mäta ditt SF-mått lika varje gång... För inte kan det vara korrekt när det pendlar så som det gjort o hon ändå påstår att du följer din kurva... Kanske finns ngn annan BM du kan få ett andra utlåtande av gällande ditt järnvärde o intravenöst dropp?
Kelsson; Förstår att det bara var jobbiga besked du fick!! Även om det mitt i bedrövelsen var positivt att allt ändå "var bra"... Du fick inga tips vad som kunde underlätta något för dig?
Idag ringde bm och sa att hon frågat jourhavande läkare om mina järnvärden. De inväntar mitt blodprov hon tog från armvecket för att dubbelkolla så att värdet verkligen var så dåligt som när de tog i fingret. Ligger det så skulle de överväga järninjektion. Dessvärre har jag nu googlat om järn intravenöst och det låter inte som nån höjdare med stora risker för både mig och bebisen. Fanns risk för anafylaktisk chock och död som värsta tänkbara och man är noga övervakad på sjukhus under tiden. För bebisen var det nån slags syrebrist och fosterdöd i värsta fall och det finns studier med skelettskador. Man var tvungen att noga överväga för och nackdelar med att få detta stod det...
Jaha liksom...hur ska man kunna ta ställning till detta.? Ska naturligtvis höra med läkaren isåfall om de nu ordinerar detta. Kanske kan man be att få injektionerna så fort bebisen är ute efter snittet tänker jag...Fast samtidigt är det läskigt att redan ha så lågt järnvärde inför operationen om nåt går snett. Dessa val ....
Har iaf helgen att fundera.
Idag har jag otrolig molande värk i ena sidan av ryggen. Tycker det molar från ganska högt upp ner till ryggslutet. Har testat både bad, massage och vila men nu till slut fick jag ändå ta alvedon. Förvärkar eller nåt annat? Värken är liksom konstant och inga direkta sammandragningar med detta...
Oj oj vad skönt när detta är över :)
Hoppas ni får en trevlig fredagskväll!