• Famnen

Vi med BF Juni 2015

Hej!

Jag hoppar gärna in här om jag får? Har BF den 23/6.Glad

• Famnen
    Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower} 
    2 Juni Malin921, 2:a barnet, ? 
    7 juni, billies, 2:a barnet, pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka 
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka 
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,? 
    16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ? 
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke 
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke 
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ?
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka 
    20 Juni Huldran, 3:e barnet 
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka
    Baby Födda Nalle19 maj (BF12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA
  • Famnen

Hej igen på er! 

Dålig på att uppdatera.Flört

Jag läser era kommentarer iaf och tycker att man ska ge syskonet en present när nya familjemedlemmen kommer hem.Glad 

Har två frågor till er. Är det någon annan som går och tänker och är orolig att barnet inte ska leva enda fram till BF? Jag har fått så himla dåliga tankar sista veckan så, så fort inte bebis rör sig så tror jag att det är något fel. Jag har varit väldigt lugn hela graviditeten fram tills för en vecka sen.
    Sedan har rackar´n i magen vänt på sig och ligger för tillfället med fötterna ned. Jag hoppas att den vänder på sig denna vecka så jag slipper vändningsförsök. Någon som har varit med om det, vändningsförsök alltså?Glad

• Famnen

Skönt att det är fler som tänker samma tankar så man vet att man inte är ensam. 

Verkar som det är några som har bebis på gång kanske? Så spännande o följa!

• Famnen

Hej på er!

Nu har vi varit på koll och som vi jublade när vi fick se att bebis nu ligger med huvudet nedåt. Glad Jag var helt inställd på vändningsförsök men den slutade vara en envising och har nu även fixerat sig sa BM. Så på tal om sjunkande magar så har min sjunkit ner. Har exakt 3 veckor kvar till nedkomst men hoppas att det blir lite tidigare, man längtar så sjukt mycket. 

Jag har inte varit inne på några dagar och hade hoppats på att läsa att någon av er alla tappra tjejer skulle fått er belöning. 

• Famnen

Å, vad spännande Vincere!! 

Jag har sovit sämre än någonsin inatt och när jag gick upp fick jag rusa till toa för tömning. Efter det har jag molande mensvärk hela tiden. 
    Någon här inne som kör med TENS? Ni som har barn sedan tidigare, har ni kört med det under förlossningen? Glad

• Famnen

Trist att vi sover så dåligt. Tycker synd om er som fortfarande jobbar och måste vara en aning mer allert. 

Inatt vaknade jag som vanligt upp och kissa. Då är det något som rinner längs med benen. Inte mycket utan precis som man kissat på sig lite grann, precis samma sak har skett varje gång jag ställer mig upp så ringde förlossningen och ska in på koll och se om det är vattenavgång. Sjukt spännande, funderar på om det kan vara slempropp men vad jag har förstått så är den mer slemmigt och klumpigt? Detta som kommer ut är ju klart. 

• Famnen

Ingen bebis! Gråter

Va inne på koll och de kunde inte se att det var fostervatten som kom ut utan vattniga flytningar. Då är det verkligen inga dåliga flytningar och de håller på än. Blir lite fundersam.. Någon annan som haft likadant?

• Famnen
    Karro80 skrev 2015-06-16 13:37:07 följande:
    Det var samma för mig! Det började rinna vid 4 på natten och fortsatte så vi åkte in till förlossningen och de sa som till dig att det var riktiga flytningar. Sen fortsatte det att sippra hela dagen till och från och jag var i kontakt med fl två gånger till och de sa att jag skulle avvakta och komma in morgonen efter på koll om det fortsatte. Det kom mycket till och från så bindor räckte inte och blötte igenom kläder. Jag är säker på att det var vattnet som börjat sippra, även om dessa att det inte var så. Sen på kvällen ca 22.30 kom splashet och då var det inget att t eka på!

Så det kan vara på g! Lycka till!
    Å tänk om det varit så för mig. Nu har det avtagit en hel del. Så nu räcker det med ett trosskydd. 
  • Famnen
    Jamtlandstaus skrev 2015-06-16 18:08:35 följande:

Fick en rejäl förvärkar på jobbet vid 16, maken hämtade mig 1640 o sedan har jag fått rejäla sd/förvärkar med 2-8min mellanrum...nu har jag lagt mig för att vila, får se om de avtar eller tilltar... Är det något kom det verkligen som en blixt från klar himmel!! Ska nog packa väskan oxå...

Å vad spännande.. Nu kanske det är flera bebisar på G.Glad 
    Du som tänkte jobba "övertid" Flört
  • Famnen
    Jamtlandstaus skrev 2015-06-16 18:08:35 följande:

Fick en rejäl förvärkar på jobbet vid 16, maken hämtade mig 1640 o sedan har jag fått rejäla sd/förvärkar med 2-8min mellanrum...nu har jag lagt mig för att vila, får se om de avtar eller tilltar... Är det något kom det verkligen som en blixt från klar himmel!! Ska nog packa väskan oxå...

Å vad spännande.. Nu kanske det är flera bebisar på G.Glad 
    Du som tänkte jobba "övertid" Flört
  • Famnen
    Kelsson1 skrev 2015-06-16 16:32:02 följande:

Gasellen: Jag är också väldigt känslig just nu och idag är jag extra trött också. Har haft ett par dagar då jag varit lite piggare men idag har jag inte gjort annat än sovit och är ändå dödstrött.

Frallanz: En hinnsvepning är inte skön, det gör ont. Men tyckte att det gjorde mer ont när jag var helt omogen o stängd än vad det gjort nu när jag börjat öppna mig lite. Det är inte så att man skriker ut av smärta men känns helt klart.

Tillbaka från BM blodtrycket idag 140/80 så övertrycket ökat och undertrycket minskat, +1 äggvita. Så allt är lugnt inför morgondagens igångsättning.
    Ska ringa förlossningen på morgonen och få tid när jag ska komma in

Fasen va spännande inför imorgon.. Är du nervös? Lycka till imorgon!!

Själv börjar jag bli less, har haft lite klåda på kroppen, igår kväll eskalerade det rejält och fick klåda på händer och under fötterna. Hela natten och även under dagen så det var bara att ringa BM så imorgonbitti får jag in och ta blodprov och kolla vad jag har för levervärden. 
  • Famnen

Grattis alla till era bebisar.Baby Här kom våran lilla tös i Onsdags 17/6, 6 dagar tidig.Glad Allt gick jättebra, jäklig häftig upplevelse. 

Nu är man hemma o agerar mjölkmaskin. Hoppas att ni alla mår bra.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015