• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-27 19:08:27 följande:
    Jobbigt för dig, snart ser du ljuset i tunneln! <3

Skönt att även dina värden blivit bra! Fast 111 i blodvärde förstår jag att du känner dig trött på!! Själv har jag fått upp mitt till 120 o det gör stor skillnad!
    Men 111 är bra för en gravid så tröttheten beror inte på det. BM ringde till spec mvc och frågade om de hade några idéer och under samtalet sa hon att järnvärdet var bra på mig.

Famnen: Visst hjälper det lite att höra att andra har samma oro, då blir ens egna tankar inte så stora längre
  • vincere

Är det någon vaken? Kan inte sova. Haft förvärkar hela kvällen och sedan elva är det mer "värkar" fast inte onda men mer än förvärkar, känner igen känslan att det nyper till krypandes, en topp kommer och sen släpper den. Var tvungen att gå ner och börja packa färdigt väskan och insåg att jag bara packar i en sköterska, borde väl ändå räcka. Eller har ni någon hockeytrunk med er :D :D

Barnvakten är som sagt borta, o våran backupp är 10 mil bort. Där förlossningen är.  Så ifall det skulle sätta igång ringer vi hit henne och så åker vi själv när hon kommit. Skulle det bli tokbråttom har jag nog någon som skulle kunna komma tills backuppen kommer. Haha.. Ja, kan ju bli spännande.

Är "bara" i vecka 38 och gick över med sonen en vecka....Så jag tror ju det är falskt alarm. 

Puh,men håll tummarna att det kanske kickar igång ;P

• vincere

Tack för era svar förresten. 

Är fortfarande lite bubblig i magen. Det var ett tecken i mina tidigare graviditeter, att jag var risig i magen några dagar innan.. Rensar tarmen innan bebis, mysigt :D

Nä nu ska jag ta å knata upp å försöka sova lite..Gravid

• vincere

Det stannade av vid tre inatt, å så upp med pojken halv sex.. Inte många timmar sömn. Blir en redig vila på dagen med honom :D

• emtfb
    vincere skrev 2015-05-28 07:28:58 följande:

Det stannade av vid tre inatt, å så upp med pojken halv sex.. Inte många timmar sömn. Blir en redig vila på dagen med honom :D

Hoppas du får vila idag, tycker också de låter som bebisen kan komma närsom :D
  • Kelsson1

Vincere: så spännande, bebis kan ju börja komma snart för dig .
    Jag överpackar alltid så även nu, har en kabinväska full med saker. Har lite ombyte till mig själv (ifall jag får komma till BB-hotellet så måste jag ha egna kläder med mig) och några ombyten till bebis förutom bröstpump (som tar mycket plats) och aminingskupor o så.

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-27 22:02:09 följande:
    Men 111 är bra för en gravid smile1.gif så tröttheten beror inte på det. BM ringde till spec mvc och frågade om de hade några idéer och under samtalet sa hon att järnvärdet var bra på mig.

Famnen: Visst hjälper det lite att höra att andra har samma oro, då blir ens egna tankar inte så stora längre smile1.gif
    Fast det måste väl ändå vara individbundet, tror inte att 111 är bra även om man är gravid... Glad
    Du är ju så långt gången nu så man kan ju tycka att du kunde få en igångsättning om du vill det...fast vad vet jag, jag är ju inte utbildad i området.
    Hur som helst Heja dig!!Flört
  • Jamtlandstaus
    vincere skrev 2015-05-28 07:28:58 följande:

Passa på att vila när du kan! Vem vet, kanske det bara avstannade tillfälligt och drar igång igen under dagen Glad
  • Kelsson1
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-28 13:05:40 följande:
    Fast det måste väl ändå vara individbundet, tror inte att 111 är bra även om man är gravid... Glad
    Du är ju så långt gången nu så man kan ju tycka att du kunde få en igångsättning om du vill det...fast vad vet jag, jag är ju inte utbildad i området.
    Hur som helst Heja dig!!Flört
    För gravida räknas det som normalt om du har Hb mellan 110-140, när man inte är gravid är det normala för kvinnor 121-151. Så lägre värden när man är gravid
    Jag har fått en läkartid till nästa torsdag får se vad som sägs då...
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015