Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Nu är hon här vår lilla Tilda! Hon föddes med kejsarsnitt igår em i v.36+3. Hon vägde 3660 g och var 50 cm lång, så ingen liten bebis trots att hon var tidig. Allt gick bra! Jag mår helt ok även om jag inte varit uppe så mkt än och hon mår bra. Så nu ligger det en liten tjej här och snuttar för fullt! Omtumlande, lite overkligt men alldeles underbart!
billies: Tänkte bara ta med mig amningslinne o köpa amningsbh när jag vet vilken storlek jag behöver på den . Har varit o tittat på amningsbh på HM men eftersom det är fortfarande lite svårt att avgöra vad jag kommer att ha för storlek har jag avvaktat med köp. Minns att syrran avrådde från amningsbh från KappAhl. Amningslinne köpte jag från Lindex.
Frallanz: Tål att tänka på, kanske man borde köpa med sig blåbärssoppa...
Jamtlandstaus: Var ju kontrollerad igår, tisdag och nästa kontroll sker på torsdag och sen har jag tid till BM igen på onsdag nästa vecka. Vet faktiskt inte exakt vad värdena ska vara för att de ska sätta igång mig. Tror att jag förra gången hade +4 i äggvita på BF när de satte igång mig (blodtrycket hade ännu inte börjat stiga).
Bra länk där det står lite om HF: www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Havandeskapsforgiftning/
Karro80 Stort Grattis till lilla prinsessan! Härligt att allt gått bra och främst att ni alla mår bra!
Nu är hon här vår lilla Tilda! Hon föddes med kejsarsnitt igår em i v.36+3. Hon vägde 3660 g och var 50 cm lång, så ingen liten bebis trots att hon var tidig. Allt gick bra! Jag mår helt ok även om jag inte varit uppe så mkt än och hon mår bra. Så nu ligger det en liten tjej här och snuttar för fullt! Omtumlande, lite overkligt men alldeles underbart!
[quote=75323649][quote-nick]vincere skrev 2015-05-20 08:38:26 följande:[/quote-nick][/quote]
Var för snabb på knappen :p Stort grattis till tjejen!! Skönt att ni mår bra!
Karro80/ Stort Grattis till lilla tjejen:)
Min lilla piggelin hickar flera gånger om dagen där inne, sött men måste vara lite jobbigt för pyret. Vet ju själv hur irriterande det kan vara med en hicka :D haha!
Jag ska köpa ett par pyjamasbyxor att ha med mig till bb, då alla mina byxor är för obekväma i midjan tycker jag. Efter det tror jag väskan är redo att packas klart :) förlossningsbrevet har jag skrivit klart, eller ettformulär som jag fyllt i ang mina tankar o önskningar vid förlossningen. Så det ska med också såklart :)
Nu är det inte långt kvar!
Stort grattis till tjejen karro! Va skönt att hon hade lite kött på benen fast hon va så tidig, riktigt mysigt
Tack för tipsen! Chillifrö: Jo glammom har ju riktigt snygga.. Tycker priset har varit lite det som talar emot bara men kanske kan va värt det då om de är så som du säger är det inte klurigt att beställa från internet då, jag tänker med storlek eller så? Eller va du helt hundra på storlek när du beställde å så va de väldigt bra i att vara normala i storlek?
Joo det här med storlek är skitsvårt.. När vanliga mjölken rann till var brösten verkligen enorma å ingenting satt bra men det var ju bara nån dag innan de gick ner igen å jag fick ganska normala, eller typ som nu under graviditeten igen.. Nån storlek större än normalt alltså. Får pröva de jag har kvar hemma helt enkelt å klura lite på det.
ChilliFrö: Det räknas väl inte riktigt till HF än det jag har bara lite förhöjt blodtryck men som fortfarande kan räknas till normalt och +1 äggvita räknas inte heller men på grund av att jag har haft HF tidigare vill de kolla upp mig ofta så det inte plötsligt barkar iväg.
BM tog blodtryck som vanligt på vanliga kontrollen igår o det var då det upptäcktes och de vill att jag kommer in på täta kontroller.
Håller verkligen tummarna att du slipper HF, inge kul.
billies: Har testat mina gamla, de är för lösa runtomkring så måste köpa nya men de duger om det krisar
. Jag tyckte att mina billiga från HM funkade ok sist så kommer nog köra på samma den här gången.