Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Staffelove: Inte varit med om liknande, hoppas att det inte blir mer utan lugnar ner sig.
Gasellen: Var över en vecka sedan jag var till BM senast o med mitt gravidminne minns inte längre vad jag hade för mått, värde o hjärtslag
men ska tillbaka på tisdag så uppdaterar då
Frallanz: Jag tar Losec varje dag för att överleva
Frallanz: Havregrynsvälling (koka gröten enligt anvisning och mot slutet tillsätter du lite mjölk så det blir lite mer flytande, inte helt som välling men ändå) är det allra bästa jag vet mot sur mage. Just nu kan jag själv inte äta det för blir illamående av det av andra orsaker.
Omeprazol och Losec är samma sak, det kan du ta en gång per dygn och behöver du påfyllnad under tiden kan du ta novalucol
Kelsson1: åh! Vad fiffigt :) det ska jag prova imorgon, helt klart! Jag som älskar havregrynsgröt dessutom ;) fick i mig kokt ris och broccoli förut ikväll, med lite buljong. Inte direkt hungrig heller :p
Jamtlandstaus: Skall försöka köpa imorgon om jag tar mig ut, annars får min stackars sambo springa åt mig :) ja, plågsamt är det. Just den här svidande krampen jag hade gav mig dödslängtan. Jag tänkte "må värkarna bara vara som stark mensvärk" fär gör dem ont på ett svidande sätt så är det game over, haha'
Tack för era svar och för att ni tipsar och hjälper :)
Nån mer med klåda?..
haha. Är sjukt torr i normala fall så antog att det bara var därför de klia så mycket på fötterna men nu när fingrar å handflator börja klia med va ja tvungen att googla.. Dum idé! Har inte lidit av någon klåda innan, å de klias i princip bara där, inte magen eller så annars.
kul det är helg med så att man inte kan ta ett snabbt å enkelt prov
billies: Hade klåda när jag väntade dottern, de tog prover men var inget på mig bara stå ut med klådan. Så det behöver inte vara något allvarligt men självklart värt att kolla upp.
billies: Hade klåda när jag väntade dottern, de tog prover men var inget på mig bara stå ut med klådan. Så det behöver inte vara något allvarligt men självklart värt att kolla upp.
Frallanz: Hur gick det med gröten? Mår du bättre?
billies: Det var bara händer o fötter som kliade o självklart googlade man o blev super nojjig
. Minns att värst var klådan på kvällen o då hade jag som tur var inte skor på mig utan kunde riva allt jag var värd
Kelsson1: Tack för tipsen! Det var sååå gott och kändes skönt att få prova tipset ang "vällingen" tom sambon tryckte i sig, haha :) supergott och magen har varit bra idag.
Jag tror det är bebis som trycker på uppåt, ch att det därför krampat kanske, det är iaf bra nu :) *pepparpeppar*
Billies: Har också haft utslag på händer och fötter. Köpte Helosanaalva och smörjde med, kändes väl skönt att få smörja men skulle tipsa om att använda en fetare salva. Jag kliade mig så jag började blöda ibland :/ det kom i v25 tror jag, höll i sig fram till v 30 och varit borta sen dess tack o lov.
Fötterna var hemska, kliade såfort jag skulle lägga mig och det kändes som att dem blev varmare o varmare ju mer jag kliade och det nästan sved ett tag. Hemskt! Hoppas du slipper klådan snart!