• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Frallanz

Jag mår bra, förutom att det sticker till som elstötar där nere då och då, och ibland när jag sitter känna de nästan som att han är påväg ut, haha :) pain, men det är snart över så det går.

Har haft en bra graviditet, inga problem och besvär förutom i bäckenet nu på slutet. Men innan det har jag mått bra hela vägen utan illamående o annat dumt :) bara för det får man väl en tuff förlossningen!

Chilifrö: smart tips det där med vågen! Ska lägga det på minnet :) har ställt in mig på att ta det som det kmr, men man funderar ju ibland om man verkligen kmr klara smärtan. Men kan andra kan väl jag :)

• Kelsson1

emtfb: Ja det med andning är jobbigt motiverar inte en precis till att göra någonting.
    Oj mensvärk också, kanske något är på gång snart

Jamtlandstaus: Var nog inte öppen något men limodertappen var nog utplånad tror jag. Jag sattes igång på grund av begynnande havandeskapsförgiftning. Oron är mest om maken inte är hemma o måste ta sig hem först, ringa till förlossning och ta sig till bilen osv alla bäckar små gör att tiden tickar iväg. Men får försöka lugna mig med att jag hinner nog in till förlossningen

Minasmahjärtan: Tre timmar med igångsättning är rätt fort med tanke på att det är från när värkstimulerande sattes in till att hon faktiskt var ute. Som du säger brukar det gå fortare med andra så det gör mig nervös. Skönt att höra att man inte är ensam om det

ChiliFrö: Då är det samma blöjhink . Verkar inte vara för bra, maken slängde i en bajsblöja från dottern i den igår kväll o det luktar en hel del på toa nu .
    Dottern är utan blöja annars, sköter kissandet i pottan helt själv väldigt bra men kräver att få blöja på sig när hon ska bajsa, totalt vägrar att göra det i pottan eller toastolen.

Ego: Har idag haft extremt ont i ligamenten i nedre delen av magen så ännu en orsak till att jag inte har velat lämna soffan idag

• minasmahjartan
    ChiliFrö skrev 2015-05-12 13:44:56 följande:

Här är en med snabb förlossning :) 4,5timme från första värk till ute. Slemproppen gick 50 min innan värkarna kom. ;) hur snabbt gick det för dig?

Här har generna berättat att de kommer gå fortare. Mammas förlossningar har gått fortare och fortare för varje barn 5 varvet va bara 40min :O mina systrar som fått barn har nästan halverat tiden från nr 1 till 2 samt att smärtan för en av dom har minskat så hon inte märkte att de ca förloningsvärkar.. Så här bor en nervös gubbe i detta huset vill ha lova. Men jag brukar säga att jag är nog undantaget som ska bekräfta regeln och får en 24 timmars nu ;)

Här ligger det också i generna tror jag. Min systers första tog 4,5 h, andra började med krystvärkar o är född i ambulansen. ;)

Min tog 2 h och 15 min, från första värk, så min man har tagit ledigt tre dagar innan bf då hsn jobbar ca 50 min hemifrån. Jag hoppas på en mer normal förlossning denna gången, då jag tyckte det var jobbigt sist o har mycket minnesluckor. Men bara för att jag oroar mig så nu lär det väl ta typ 36 h nu bara för det. Haha.

Känner du dig orolig, eller känns det ok med ännu en snabb förlossning om det skulle bli så? :) o hur upplevde du din förlossning, intensiv, o kände du att du hängde med?

Känns pirrigt att det är så nära nu!
  • Staffelove

Mina förlossningar har oxå varit snabba den senaste tog 50 minuter allt som allt en igångsättning dessutom och denna gång följde inte personalen förlossnings planen så nej tack nu blir det planerat snitt. Jag tyckte det var fruktansvärt och man han inte förstå vad som hände mer i chock tillstånd. Har Bf 25/6 men planerat snitt den 11/6 har fått mina tidigare barn mellan två till tre veckor innan så vi får se om denna stannar tills snitt datumet ;)

• minasmahjartan

Oj, jag förstår dig absolut!! Håller med om att det är chockartat när det går fort. Skönt att du fått planerat snitt, o hoppas att bebisen håller sig inne tills dess! :)

Staffelove skrev 2015-05-12 17:38:22 följande:

Mina förlossningar har oxå varit snabba den senaste tog 50 minuter allt som allt en igångsättning dessutom och denna gång följde inte personalen förlossnings planen så nej tack nu blir det planerat snitt. Jag tyckte det var fruktansvärt och man han inte förstå vad som hände mer i chock tillstånd. Har Bf 25/6 men planerat snitt den 11/6 har fått mina tidigare barn mellan två till tre veckor innan så vi får se om denna stannar tills snitt datumet ;)

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-12 14:54:10 följande:

emtfb: Ja det med andning är jobbigt motiverar inte en precis till att göra någonting.
    Oj mensvärk också, kanske något är på gång snart smile1.gif

Jamtlandstaus: Var nog inte öppen något men limodertappen var nog utplånad tror jag. Jag sattes igång på grund av begynnande havandeskapsförgiftning. Oron är mest om maken inte är hemma o måste ta sig hem först, ringa till förlossning och ta sig till bilen osv alla bäckar små gör att tiden tickar iväg. Men får försöka lugna mig med att jag hinner nog in till förlossningen smile1.gif

Minasmahjärtan: Tre timmar med igångsättning är rätt fort med tanke på att det är från när värkstimulerande sattes in till att hon faktiskt var ute. Som du säger brukar det gå fortare med andra så det gör mig nervös. Skönt att höra att man inte är ensam om det smile1.gif

ChiliFrö: Då är det samma blöjhink smile1.gif . Verkar inte vara för bra, maken slängde i en bajsblöja från dottern i den igår kväll o det luktar en hel del på toa nu smile4.gif .
    Dottern är utan blöja annars, sköter kissandet i pottan helt själv väldigt bra men kräver att få blöja på sig när hon ska bajsa, totalt vägrar att göra det i pottan eller toastolen.

Ego: Har idag haft extremt ont i ligamenten i nedre delen av magen så ännu en orsak till att jag inte har velat lämna soffan idag smile4.gif

Inte meningen att negligera din oro, hoppas du inte uppfattade det så!

Förhoppningsvis går det inte så fort när du nu inte har HF.

Min 1:a gick ju på 2,5h från öppen 1,5cm till ute o jag tror att det beror på att jag födde barn i säte, alltså inte en normal förlossning. 2:a tog 5h från 4cm öppen, normal förlossning.

Därför finns hopp för dig tänker jag att det inte går fortare 2:a gången när det är en normal graviditet utan HF

Kan du komma på en "plan of action" för olika situationer kanske för när det sätter igång? Kanske taxi kan vara bra att ringa så kan din man komma direkt till förlossningen? Hjälp in i bilen o på förlossningen kan du säkert få av taxichauffören om det kniper...
  • Kelsson1

Staffelove: Det gick undan. Håller tummarna att bebis stannar tills snittdatum!

Jamtlandstaus: ingen fara. Får lite panikångest bara jag tänker på att behöva åka in med taxi, tror i så fall mer på ambulans för mina nerver
    Det var inte full HF utan bara begynnande med en del äggvita i urinet men blodtrycket var oförändrat ända in på förlossningen, tror att den började stiga en del under förlossningen. På sätt o vis hoppas jag på igångsättning igen, då slipper jag oroa mig för att föda hemma...

• ChiliFrö

ChiliFrö: Då är det samma blöjhink . Verkar inte vara för bra, maken slängde i en bajsblöja från dottern i den igår kväll o det luktar en hel del på toa nu .

Ego: Har idag haft extremt ont i ligamenten i nedre delen av magen så ännu en orsak till att jag inte har velat lämna soffan idag

Vi slänger visserligen alltid bajsblöja i typ hundbajspåse eller fryspåse innan hinken men de brukar smyga sig ut ändå ur andra hinkar med denna håller de borta men de kanske bara är en tidsfråga då :/
    minasmahjartan skrev 2015-05-12 15:00:03 följande:

Känner du dig orolig, eller känns det ok med ännu en snabb förlossning om det skulle bli så? :) o hur upplevde du din förlossning, intensiv, o kände du att du hängde med?

Känns pirrigt att det är så nära nu!

Tyckte de va bra. Hade koll på allt hela tiden tycker jag och va inte helt slut efteråt utan kunde njuta av bebisen. Vi födde vid lunch så vi hade både jag och pappan en hel natts sömn med oss tror de gjorde mycket. Men vi blev omdirigerade från vårt sjukhus 15 min hemifrån till ett 1,5 timmar bort, de va stressande för jag kände att vi inte skulle hinna och det hade vi inte gjort om vi inte fått en ambulans så fort.

Ne jag är inte så värst nervös nu. Ville föda hemma i ett badkar förra gången men vi hade inget badkar, de har vi nu ;) Men min sambo vill att vi åker in. Så på inrådan av bm så blir de ar fixa barnvakt åt dottern och sedan ringa ambulans. Dock ligger sjukhuset bara 25 min bort i lugn körning så vi får se hur de känns ;)
  • ChiliFrö
    emtfb skrev 2015-05-12 10:34:03 följande:

Igår kväll, så fick jag förvärkar? Antar jag att det var. 

Sammandragningar med mensvärk var 3e minut, höll i sig en timme ungefär. Ringde fl, som tyckte jag skulle vila lite, o typ 10minuter efter jag pratat med dom, så släppte allt. Konstigt? Någon som har lika?

här är det förvärkar hela tiden.. Sjukt trött på det :/
  • emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-05-12 20:51:10 följande:
    här är det förvärkar hela tiden.. Sjukt trött på det :/
    Så det är alltså det som är förvärkar? Har fan noll koll, förstår att du är trött på det. Skrikandes

Oj mensvärk också, kanske något är på gång snart

Nej men verkligen inte, skönt att vi slipper det snart. Skrattande
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015