• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Jamtlandstaus
    {#emotions_dlg.flower} Bf-lista
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka
    12 Juni Karro80, 2:a barnet, ?
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?
    16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ?
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka
    28 Juni Mammamia86
  • Mammamia86
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-09 14:31:42 följande:

Välkommen!  Kul med flera och skönt att inte längre vara sist ut i planeringen 

Vilket barn i ordningen väntar du och vet du vad det är?

Tackar!! :) Haha, nä nu är jag sist ut.... ;)

Jag väntar mitt första barn och det är en liten flicka... :) (min sambos andra barn)
  • Jamtlandstaus
    ChiliFrö skrev 2015-05-07 21:46:23 följande:
    Det känns inte läskigt alls om bebisen kommer snart. Jag vill bara ha ut den nu. Är så trött på att vara gravid och får mer och mer åkommor.. Har börjat spy, allt har äter under fm kommer upp därför stannat i viktökning. Restless legs är min sängplatser.. För att gnälla lagom :/
    Efter v 34 så är den färdig i stort sett och måndag är redan 36 så då blir vi inte kvar så länge utan om allt ser bra ut efter 3 dygn så får man åka hem.

Så hinner jag bara till Ullared imorgon och får tvättat upp allt på lördag samt packat klart BB väskan på söndag så är vi redo sen :D
    Ja usch, du verkar ha haft det jobbigt så jag kan förstå dig. Du ligger ju dessutom lite före mig
    Känner mig också ganska klar med att vara gravid men känner för bebisens, familjens och husrenoveringens skull att hon gärna får ligga kvar i magen den dryga månaden som är kvar.

Själv har jag blivit sjuk igen med feber, hosta o ont i halsen Rynkar på näsan immunförsvaret är verkligen inte bra på migdenn graviditet och att vara sjuk så här ofta är inget jag är van vid! Men några dagar i sängen kanske bara gör mig gott...
  • Kelsson1

ChiliFrö: Jag var också på Ullared igår , vi kanske gick förbi varandra
    Vad blev det för blöjhink?
    Jisses vad det gick åt pengar men blev lite julklappar redan till dottern förutom rengörningsmedel o en hel del saker till bebis. Känner mig lite mer redo för bebis nu än innan

billies: Känner inget i fiffi men däremot har jag sammandragningar och kämpar med illamående.

mammamia: Välkommen!

• Mammamia86
    billies skrev 2015-05-08 20:21:39 följande:

Tjenis tjejer! Inne här å läser en del, va med lite i början men sen har jag inte haft något att säga riktigt å dagarna har flutit på.. Men hade varit kul att vara med så här på slutet . Har 30 dagar kvar idag! Måste fråga med om jag är den enda med öm fiffi speciellt efter att ha suttit/legat ner en stund? å ifall ni också har sammandragningar typ konstant? Av allt man gör.. Glad att jag sluppit förvärkar hittills iaf

Ingen öm fiffi här heller. Däremot får jag väldigt lätt sammandragningar. Bara jag ska ta på mig eller ta av mig byxorna så får jag sammandragningar, inga som gör ont dock. Så ja jag får sammandragningar av typ allt jag gör... :)
    Kelsson1 skrev 2015-05-09 20:35:37 följande:

Jisses vad det gick åt pengar men blev lite julklappar redan till dottern förutom rengörningsmedel o en hel del saker till bebis. Känner mig lite mer redo för bebis nu än innan

billies: Känner inget i fiffi men däremot har jag sammandragningar och kämpar med illamående.

Tack tack! :)
  • Jamtlandstaus

Uppdaterar listan lite, lägger bla till Huldran som inte fanns med i listan (nu är vi två på 20/6 Glad)

{#emotions_dlg.flower} Bf-lista
    20 Juni Huldran, 3:e barnet
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka

• ChiliFrö
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-09 14:40:43 följande:

Ja usch, du verkar ha haft det jobbigt så jag kan förstå dig. Du ligger ju dessutom lite före mig

Känner mig också ganska klar med att vara gravid men känner för bebisens, familjens och husrenoveringens skull att hon gärna får ligga kvar i magen den dryga månaden som är kvar.

Själv har jag blivit sjuk igen med feber, hosta o ont i halsen  immunförsvaret är verkligen inte bra på migdenn graviditet och att vara sjuk så här ofta är inget jag är van vid! Men några dagar i sängen kanske bara gör mig gott...

Ja de har varit ganska tungt i perioder.. Men som du skriver så vore de gott för renoveringen om den stanna men för min del vore de bra om den kom..

Ne men fy... Hosta är inte kul höggravid :(
    Kelsson1 skrev 2015-05-09 20:35:37 följande:

Va de dig jag pratade med om blöjhinken? Haha

De va sjukt många gravida och spädbarn där igår! Såg dig alldeles säkert! Va på babyavdelningen vid 12:30 typ. ;)

Ja pengar gick de åt men jag höll mig under 5k vilket är en standard summa annars. Hade rätt ont i magen när jag gick där så jag shoppa inget som inte stod på lista :P det gjorde nog sitt! Vi va helt säkra på att det skulle komma en liten igår men dom onda SD avtog efter ett par timmar hemma..

Jag har sen igår haft lite om i underlivet och kraftiga ilningar. Det är bebisen som borrar sig ner i bäckenet sa bm vid förra graviditeten.. Ofarligt men otrevligt och ONT! Men de är inte så mycket när jag suttit utan kan va när som helst.

Välkommen mammamia86!
  • billies

Ahh kan mycket väl va så ja att barnet borrar sig neråt, kommer knappt ihåg hur de va med första sonen för 2,5 år sen jag jobbar min sista helg denna helgen, så ett sista golvpass ikväll ska bli riktigt gott då det känns en hel del i kroppen efteråt. Synd man inte hade tid att fira det något.. Haha.

Så kul hur det skiljer sig så här mycket även om vi alla är på sluttampen nu. Tråkigt att läsa om illamående dock, det tänker man ju mest hör till början hoppas det släpper!

7 juni, billies, 2:a barnet, pojke

20 Juni Huldran, 3:e barnet

28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka

• Frallanz

Hej! :) BF 16e juni, väntar en gosse enligt ultraljudet. Första barnet här :) så lite nervös är man nu när förlossningen snart står vid dörren.

• ChiliFrö

Ni som väntar andra eller tredje, hade ni några särskilda känningar innan förlossningen startade tidigare gång/-er?

Min förra startade pang! Som en blixt från klar himmel. Men denna gången blir de nog annorlunda för allt är annorlunda *skrattar*

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015