• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1

Så glömde jag att berätta att hb var 122 på mig och har inte tagit en enda järntablett under hela graviditeten , med dottern fick jag knapra på järntabletter från vecka 20 och höll mig då ändå knappt över 111.

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-04-23 08:36:48 följande:
    ChiliFrö: Jag har nu fått en ny BM (min tidigare har slutat) och när hon mätte SF så låg jag i tisdags på 31 när jag var i vecka 31+5 men har ju TUL att se framemot imorgon så får vi se. Kom att tänka på att med dottern såg magen helt annorlunda ut, jag var mycket bredare på sidorna, nu ser man inte på mig bakifrån att jag är gravid hela magen finns på framsidan. Kanske det som gör att SF måttet är större nu? Men samtidigt var jag lite besviken när jag väntade dottern när magen aldrig blev sådär riktigt stor så bara bebis mår bra o inte blir för stor är jag lite småglad över att ha en stor mage smile1.gif
    Vad hade du för SF med andra BM? Låter ju helt normalt med SF 31 tycker jag.
    Jag tror oxå jag har större SF-mått denna gång men har trott att det kan bero på att moderkakan ligger i framvägg och gör att lill-tjejan därinne ligger på ett annorlunda sätt pga det...?
    Kelsson1 skrev 2015-04-23 08:37:54 följande:
    Så glömde jag att berätta att hb var 122 på mig och har inte tagit en enda järntablett under hela graviditeten smile1.gif , med dottern fick jag knapra på järntabletter från vecka 20 och höll mig då ändå knappt över 111.
    Lysande värde!
  • ChiliFrö

Jag har mycket större mage men mindre SF denna gång.. Magen hänger liksom rak fram..

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Tror att SF låg +1 jämfört med veckan jag var i.

ChiliFrö: Hur går det ihop med större mage men mindre SF? (det är nog bara jag som är trög som vanligt )

• Kelsson1

Ego: Nu är TUL genomförd och lilla rackaren ligger på +7.7% och hade vänt på sig (han låg med huvudet neråt i tisdags när vi var hos BM). Hoppas bara att han inte blir allt för stor innan förlossning och att han snart har vett att vända på sig och stanna med huvudet neråt.

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-24 15:56:09 följande:

Ego: Nu är TUL genomförd och lilla rackaren ligger på +7.7% och hade vänt på sig (han låg med huvudet neråt i tisdags när vi var hos BM). Hoppas bara att han inte blir allt för stor innan förlossning och att han snart har vett att vända på sig och stanna med huvudet neråt.

Hur stort uppskattas det dom? :) håller tummarna för att han vänder på sig pronto! :D

Här hemma har vi legat magsjuka i omgångar sen förra fredagen :( fyfan, andra gången denna graviditet jag är magsjuk. Tur det går över rätt fort.

Ringde in till fl idag, har haft lite små ont i ryggen och typ under naveln, ingen fara men dom trodde det var förvärkar, så skulle de bli värre så får jag ringa igen.

Ingen av er som känner nå liknande? Hoppas inte de är förvärkar, för de är ju ett tag kvar att gå med dom isåfall :/
  • Kelsson1

Emtfb: hon ville inte våga sig på någon gissning om födelsevikt utan sa bara att normalspannet ligger mellan 3500 o 4200 gram så troligtvis ligger han närmare övre gränsen om tillväxten fortsätter i samma takt o jag går tiden ut.

Fruktansvärt med magsjuka, hoppas det är över för er del nu för resten av året.

• Karro80

Här har sonen också haft magsjuka men mannen och jag har klarat oss, hittills i alla fall. Han fick feber igår också. Lite sisådär med sömnen senaste nätterna...

Kunde inte hålla oss igår utan monterade bebisens säng. Hade tänkt hitta på blocket men hittade ett bra erbjudande på nätet till nästan samma pris så slog till på det. Nu kom den i förrgår och i stället för att ha kartongen stående så monterade vi den. Fick möblera om lite för att få till det. Måste göra lite mer mysigt i bebishörnan sen, men har ju tid på oss.

• Kelsson1

Karro: Hoppas att ni slipper magsjukan o att lillkillen kryar på sig. Mysigt med monterad säng, Vi har inte någonting klart än, får försöka sätta fart snart är ku inte så många veckor kvar nu.

• ChiliFrö
    Kelsson1 skrev 2015-04-24 08:52:50 följande:

Jamtlandstaus: Tror att SF låg +1 jämfört med veckan jag var i.

ChiliFrö: Hur går det ihop med större mage men mindre SF? (det är nog bara jag som är trög som vanligt )

Nej gå du är inte trög ;) magen hänger liksom framåt gå den ligger i mitt knä om jag sitter ner och gav kan knappt ha byxor med någon form av hård kant typ gravidjeans för då trycker det något vansinnigt utan de är mjukisar som gäller ;P men när jag ligger på rygg och bm mäter SF så ramlar livmodern bakåt mot ryggen och därför blir de mindre :)

Här har bebis legat fixerad sen v 28 men nu alldeles nyss kände jag en otroligt läskig känsla och då har den tagit sig loss och snurrar runt i magen :O känns otroligt obehagligt :/

Emtfb : typ samma Som jag hade låter de som fast inte ryggvärk så mycket.. Mest livmoderhalsen och sidorna. Dom sa varken förvärkar eller värkar läkarna men bm som på besöket i veckan att de stor värkar i journalen..

Karro80 gud så mysigt att få börja fixa bebisens rum! Vi har städat ur rummet på alla vardagsrumsmöbler utom akvariet så jag hoppas på att orka en Ullareds tripp snarast och handla lite piff dit :D

Och krya på er alla från magsjuka! Känns drygt att ha de nu i slutet av april!
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015