• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Karro80

Har gått upp 15 kg redan emtfb här!!! Men gick upp drygt 20 kg sist så har ju en bit kvar tills det...

Någon mer som använder någon form av "magstöd". Har det nästan jämt nu förtiden och det känns väldigt tomt utan. Magen behöver det där lilla lyftet.

• emtfb
    Karro80 skrev 2015-04-12 21:06:20 följande:

Har gått upp 15 kg redan emtfb här!!! Men gick upp drygt 20 kg sist så har ju en bit kvar tills det...

Någon mer som använder någon form av "magstöd". Har det nästan jämt nu förtiden och det känns väldigt tomt utan. Magen behöver det där lilla lyftet.

Att man ska väga sig, man skulle må bäst av att inte veta haha.

Aja bara ta tag i detta ordentligt sen..

Jag köpte en maggördel, men tycker den va så slapp, hade velat haft en mer åtsittande så de skulle bli lite mer lyft.

Är det en sån du har också?
  • Karro80

Har en från Cariwell, det är väl en stödgördel. Tycker inte det känns så mycket med den på, men nu när jag är van vid den så känns det som sagt tomt utan så den gör nog mer ön jag tror. Det blir dock varmt med många lager på magen!

• ChiliFrö
    Karro80 skrev 2015-04-12 21:39:28 följande:

Har en från Cariwell, det är väl en stödgördel. Tycker inte det känns så mycket med den på, men nu när jag är van vid den så känns det som sagt tomt utan så den gör nog mer ön jag tror. Det blir dock varmt med många lager på magen!

Å en sån skulle jag vilja ha! Vart kan man köpa en sån?
    Kelsson1 skrev 2015-04-11 22:19:31 följande:

Tack alla, spydde bara en gång men mår fortfarande illa

Men va skönt! Känner du dig bättre nu? Jag har börjat kräkas en del nu de sista :( hostar och är så lättretad i halsen att jag kräks om jag inte får upp slemmet direkt :/
    emtfb skrev 2015-04-12 19:16:59 följande:

Ångest!! Är nu 2kg ifrån att väga lika mycket som jag vägde på förlossningen med dottern för 2år sen.

Gah! :(

Vägde ju dock 6kg mer vid denna inskrivning..

Nu blire att ta i med hård handskarna, sista två månaderna nu så blire strikt godis & hämtmat förbud!!

+10kg nu..

Tycker så synd om er som går upp mycket! Finns inte mycket att trösta sig med kan jag tro :(
    Jamtlandstaus skrev 2015-04-11 21:46:06 följande:

Känner igen mig mycket i det du skriver om hur du känner dig!

Vore det inte för allt som skulle behöva göras här hemma vore det mycket enklare att handskas med.

Tycker magen har vuxit supermycket de senaste två veckorna o den senaste veckan har jag börjat få ont framförallt i bäckenet o i ljumskarna när jag är stilla längre tid, vilket blir tufft när man har ett stillasittande kontorsjobb som jag. Måste även ha en kudde mellan knäna när jag sover o vaknar varje gång jag måste vända mig.

Egentligen skulle jag njuta av denna sista graviditet men jag känner mig mest otålig.

Kan ju inte bära något o knappt böja mig...:-/

Gott att de finns fler "as" än jag! Hur mycket jag än försöker googla och hitta någon som känner likadant så har jag inte hittat någon :/

Har haft flera dagar som varit relativt smärtfria och lugna på sammandragningar men nu sitter jag här ikväll men mycket kraftiga sammandragningar och rejält ont i magen :/ tog Alvedon för ca 1 timme sen. Ska ringa in när dottern somnat tror jag.
  • Kelsson1

Så nu är jag heltidssjukskriven till BF, känns otroligt skönt. Tror inte att jag gjorde så mycket nytta på jobbet senaste tiden, mådde illa o var irriterad. Illamåendet håller i sig men bara tanken på att jag slipper stiga upp tidigt på morgonen och stressa iväg någonstans hjälper en hel del. Nu bara försöka lista ut hur man ska tvinga sig själv att äta (som läkaren sa att jag måste göra för att salterna o vätskebalansen i kroppen ska vara bra till förlossningen) är inte det enklaste när all mat ger äckelkänslor

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-04-13 18:25:41 följande:
    Å en sån skulle jag vilja ha! Vart kan man köpa en sån?
    Kelsson1 skrev 2015-04-11 22:19:31 följande:

Tack alla, spydde bara en gång men mår fortfarande illa

Men va skönt! Känner du dig bättre nu? Jag har börjat kräkas en del nu de sista :( hostar och är så lättretad i halsen att jag kräks om jag inte får upp slemmet direkt :/Tycker så synd om er som går upp mycket! Finns inte mycket att trösta sig med kan jag tro :(
    Jamtlandstaus skrev 2015-04-11 21:46:06 följande:

Känner igen mig mycket i det du skriver om hur du känner dig!

Vore det inte för allt som skulle behöva göras här hemma vore det mycket enklare att handskas med.

Tycker magen har vuxit supermycket de senaste två veckorna o den senaste veckan har jag börjat få ont framförallt i bäckenet o i ljumskarna när jag är stilla längre tid, vilket blir tufft när man har ett stillasittande kontorsjobb som jag. Måste även ha en kudde mellan knäna när jag sover o vaknar varje gång jag måste vända mig.

Egentligen skulle jag njuta av denna sista graviditet men jag känner mig mest otålig.

Kan ju inte bära något o knappt böja mig...:-/

Gott att de finns fler "as" än jag! Hur mycket jag än försöker googla och hitta någon som känner likadant så har jag inte hittat någon :/

Har haft flera dagar som varit relativt smärtfria och lugna på sammandragningar men nu sitter jag här ikväll men mycket kraftiga sammandragningar och rejält ont i magen :/ tog Alvedon för ca 1 timme sen. Ska ringa in när dottern somnat tror jag.
    Ringde du in igår?

Jag hade som du, mycket sd o mensvärk. Fick åka in på koll igår kväll. Men allt va jätte bra o tappen hade inte blivit påverkad alls. Skönt!!
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-13 20:07:03 följande:

Så nu är jag heltidssjukskriven till BF, känns otroligt skönt. Tror inte att jag gjorde så mycket nytta på jobbet senaste tiden, mådde illa o var irriterad. Illamåendet håller i sig men bara tanken på att jag slipper stiga upp tidigt på morgonen och stressa iväg någonstans hjälper en hel del. Nu bara försöka lista ut hur man ska tvinga sig själv att äta (som läkaren sa att jag måste göra för att salterna o vätskebalansen i kroppen ska vara bra till förlossningen) är inte det enklaste när all mat ger äckelkänslor smile4.gif

Åh måste kännas jätte skönt o lättande! Ja de är ju supersvårt att äta när man mår så jävla illa. Men typ salta kex? Alltid nånting.. Så svårt att äta nånting, när man vill spy av allt :/
  • Kelsson1

emtfb: Skönt att allt såg bra ut.
    Jag tvingar i mig mackor o någon pasta, äter jag något mer svårsmält får jag lida så länge efteråt att det inte är värt det.
    Jag är bara orolig över att inte kunna äta nog nu när sista trimestern är här. Dessutom vet jag att jag har druckit för lite (ursäkta för äcklig detalj) men urinet har varit mörkbrunt . Så igår var jag o köpte ny saft (citron o lime) som smakar friskt o försöker tvinga i mig mer vätska.

• Karro80

Köpte den på Babyproffsen Chilifrö. Men om du googlar hittar du nog den och liknande på fler ställen.

Tänk så olika det är att vara gravid! En del får kämpa med illamående och har svårt att äta, själv är jag hungrig hela tiden i stället, men jämförelsevis är väl det att föredra. Kämpa på ni som har det tufft med illamående!

Plockade fram lådan med de minsta kläderna igår. Har inte tittat i den än. Var mannen som var sugen och kände att det blir ett steg i att förstå att det snart är dags. Är ju inte lika mycket sånt praktiskt annars nu med andra barnen. Det mesta har vi ju. Förutom syskonvagnen som är beställd så kör vi nog på att få tag på en besidebed till bebisen, som tar liten plats i sovrummet, och så går sonen behålla spjälsängen ett tag till. Han sover så bra i den fortfarande så det känns dumt att krångla med honom. När han är redo för juniorsäng får bebisen ta över hans spjälsäng.

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-04-14 09:42:45 följande:

emtfb: Skönt att allt såg bra ut.
    Jag tvingar i mig mackor o någon pasta, äter jag något mer svårsmält får jag lida så länge efteråt att det inte är värt det.
    Jag är bara orolig över att inte kunna äta nog nu när sista trimestern är här. Dessutom vet jag att jag har druckit för lite (ursäkta för äcklig detalj) men urinet har varit mörkbrunt smile4.gif . Så igår var jag o köpte ny saft (citron o lime) som smakar friskt o försöker tvinga i mig mer vätska.

Fy tusan så jobbigt att måsta äta fast du mår illa av det!

Jag har inte problem att äta direkt men matsmältningen är kass så jag känner mig proppmätt nästan hela tiden, har maten upp i halsen :-/ Vegetarisk pasta verkar mest lättsmält för mig. Har köpt vegetarisk phad thai några gånger o det har funkat bra så jag skall nog ta o göra det själv

Kanske dricker jag oxå för lite eller så är det hormonerna som påverkar för min urin är oxå jättemörk...
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015