• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-04-06 20:51:51 följande:

På det stora hela mår jag bra men är ganska slutkörd. Det är superskönt att bo hemma igen men det är dryga dagar med först mycket jobb på jobbet, sedan hem o fixa mat o barn o hundar o efter det skall det finnas ork kvar till husfix med en klumpig o ograciös kropp...

Har börjat få hjärtklappning lite titt som tätt något jag hoppas slutar snart!

Sist jag var hos BM var jag i v28 o hade SF 27.

I morgon kommer min pappa upp o hjälper oss med huset, det är mycket välkommet!!

Jag har också börjat få hjärtklappning.. Otäckt som sjutton. Får liksom lite små yrsel samtidigt. Vet inte om det är blodtrycksfall? Fick det endel förra graviditeten också. 

Vad skönt att få lite hjälp :) Hoppas det går bra med huset, trots att du är gravid o klumpig ;)

Karro80 skrev 2015-04-06 21:08:27 följande:

Här är det väl i det stora hela bra. Börjar bli tungt för ryggen. Är väldigt stel och har ont emellanåt, sen är det ok vissa dagar. Beror lite på hur mycket jag måste lyfta och bära sonen också. Försöker undvika, men ibland måste jag och när jag är själv med honom är det inte så mycket att välja på. Känner av fogarna lite till och från också.

Jag är väldigt varm, har redan fått värmeutslag under brösten. Det fick jag sist också men då var det ju högsommar...

Lite halsbränna ibland och känner mig tung i kroppen och trött emellanåt men så är det. Bättre med nästäppan här också.

Som sagt ok på det stora hela men känns att det börjar närma sig!

Skönt att nästäppan är bättre för dig med, en jävla pina med nästäppa tycker jag! Hur ligger du i blodvärde? Tänkte på din trötthet.. Jag käkar ju niferex o känner mig bra piggare av dom. 

Kelsson1 skrev 2015-04-08 13:58:00 följande:

Här är det mindre bra, har gått o blivit förkyld (räckte bra med graviditetsillamående o halsbränna). Maken o dottern är magsjuka också så nu är jag rädd för att få det med . Har varit tvungen att sluta dricka kaffe på grund av halsbrännan och kaffet gjorde illamåendet värre. O vad jag ser framemot att få dricka kaffe på BB

Åååååh, som jag också längtar till bb. Kaffe :D Har inte druckit de sen typ v.10.. Åh krya krya o hoppas inte du åker på magsjuka, fy för magsjuka när man är gravid! 

• ChiliFrö

Hjälp va längesen jag var inne hos er!

Kelsson1 jag håller tummarna stenhårt för dig när du ska till läkaren! Och hoppas du sluppit magsjuka :(

Jamtlandstaus de har jag också fått fast bara i samband med sammandragningar. Har sjukt mycket och framförallt hård sammandragningar!! Häromdagen svartnade det för ögonen när jag duscha och fick en sammandragning så jag fick lägga mig på golvet :/ men det gick bra men de är riktigt otrevligt...

Jag känner mig också något alldeles enormt stor och är mycket trött på att vara gravid. Har bara gått upp 9kg så är inte så stor egentligen men magen har ramlat framåt och hänger över troskanten,ligger i knät när jag sitter ner.. Vill bara att den lilla krabaten ska komma ut så man kan börja leva igen.. Jag har blivit en riktig bitterf*tta senaste tiden. Är för de mesta på dåligt humör och är irriterad, men i nästa ögonblick gråter jag av dåligt samvete för hur jag beter mig.. Hade en sånhär dipp förra gången också.. Urjobbigt!!

Så-måttet va 29 i v30.

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-10 10:06:52 följande:

Åkte på magsjuka ligger o tycker synd om mig själv nu

Men åh, tycker också synd om dig. Krya krya!! {#emotions_dlg.flower} Se till att skeda i dig lite vätskeersättning. 
  • ChiliFrö

Jag tycker också synd om dig! :( stackare!

Som emtfb skriver få i dig vätska och krya på dig fort!

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-04-10 10:06:52 följande:

Åkte på magsjuka smile4.gif ligger o tycker synd om mig själv nu

Nä men fy tusan, din stackare!! Hoppas det går över fort!!
  • Karro80

Äter redan Niferex emtfb, så hoppas blodvärdens är ok nu. Har gjort det sedan v.24.

Kelsson1, krya på dig!

Idag ska vi på bröllop. Det ska bli mysigt! Har dock inte bestämt vad jag ska ha på fötterna än. Blir nog finskor på vigseln och så länge det funkar och bekväma sandaler i reserv. Var på bröllop som höggravid sist också så hade som tur var en klänning. Annars är det svårt att hitta.... Letade länge då. Skulle köpt en ny vårjacka på HM Mama igår, men då var de helt slut... Typiskt! Får hoppas jag klarar mig med en kofta utan att stänga, men det ska vara bra väder här idag så löser sig nog.

Ha en fin helg allihopa!

• Jamtlandstaus
    ChiliFrö skrev 2015-04-09 21:01:53 följande:

Hjälp va längesen jag var inne hos er!

Kelsson1 jag håller tummarna stenhårt för dig när du ska till läkaren! Och hoppas du sluppit magsjuka :(

Jamtlandstaus de har jag också fått fast bara i samband med sammandragningar. Har sjukt mycket och framförallt hård sammandragningar!! Häromdagen svartnade det för ögonen när jag duscha och fick en sammandragning så jag fick lägga mig på golvet :/ men det gick bra men de är riktigt otrevligt...

Jag känner mig också något alldeles enormt stor och är mycket trött på att vara gravid. Har bara gått upp 9kg så är inte så stor egentligen men magen har ramlat framåt och hänger över troskanten,ligger i knät när jag sitter ner.. Vill bara att den lilla krabaten ska komma ut så man kan börja leva igen.. Jag har blivit en riktig bitterf*tta senaste tiden. Är för de mesta på dåligt humör och är irriterad, men i nästa ögonblick gråter jag av dåligt samvete för hur jag beter mig.. Hade en sånhär dipp förra gången också.. Urjobbigt!!

Så-måttet va 29 i v30.

Känner igen mig mycket i det du skriver om hur du känner dig!

Vore det inte för allt som skulle behöva göras här hemma vore det mycket enklare att handskas med.

Tycker magen har vuxit supermycket de senaste två veckorna o den senaste veckan har jag börjat få ont framförallt i bäckenet o i ljumskarna när jag är stilla längre tid, vilket blir tufft när man har ett stillasittande kontorsjobb som jag. Måste även ha en kudde mellan knäna när jag sover o vaknar varje gång jag måste vända mig.

Egentligen skulle jag njuta av denna sista graviditet men jag känner mig mest otålig.

Kan ju inte bära något o knappt böja mig...:-/
  • emtfb

Ångest!! Är nu 2kg ifrån att väga lika mycket som jag vägde på förlossningen med dottern för 2år sen.

Gah! :(

Vägde ju dock 6kg mer vid denna inskrivning..

Nu blire att ta i med hård handskarna, sista två månaderna nu så blire strikt godis & hämtmat förbud!!

+10kg nu..

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015