• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1

ChiliFrö: Då förstår jag . Här har vi inte vänt på oss än, gör så ont när han sparkar neråt.
    Vi ska nog också ta en tripp till Ullared om några veckor undrar bara hur det kommer att gå med mitt illamående??? Men känns som man vill köpa så mycket att det kanske är värt en del obehag...

• ChiliFrö

Usch de förstår jag att det gör ont!

Ja men eller hur! Jag har en lång lista till min tripp ;) Hoppas nästa vecka!

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-04-26 21:38:11 följande:
    Nej gå du är inte trög ;) magen hänger liksom framåt gå den ligger i mitt knä om jag sitter ner och gav kan knappt ha byxor med någon form av hård kant typ gravidjeans för då trycker det något vansinnigt utan de är mjukisar som gäller ;P men när jag ligger på rygg och bm mäter SF så ramlar livmodern bakåt mot ryggen och därför blir de mindre :)

Här har bebis legat fixerad sen v 28 men nu alldeles nyss kände jag en otroligt läskig känsla och då har den tagit sig loss och snurrar runt i magen :O känns otroligt obehagligt :/

Emtfb : typ samma Som jag hade låter de som fast inte ryggvärk så mycket.. Mest livmoderhalsen och sidorna. Dom sa varken förvärkar eller värkar läkarna men bm som på besöket i veckan att de stor värkar i journalen..

Karro80 gud så mysigt att få börja fixa bebisens rum! Vi har städat ur rummet på alla vardagsrumsmöbler utom akvariet så jag hoppas på att orka en Ullareds tripp snarast och handla lite piff dit :D

Och krya på er alla från magsjuka! Känns drygt att ha de nu i slutet av april!
    Men oj, kan dom ändra på sig? Alltså om do fixerat sig, kan dom lossa fixeringen liksom? Trodde inte jag :P

Nej jag börjar fundera på om de är foglossning jag har, har pratat med min bm också, hon tycker de låter som de.. Men fy så ont de gör. Kan knappt gå, 4e dagen såhär nu.

Hoppas de släpper, vette tusan hur jag ska kunna föda barn om de känns såhär :P
  • emtfb
    Karro80 skrev 2015-04-26 07:41:30 följande:

Här har sonen också haft magsjuka men mannen och jag har klarat oss, hittills i alla fall. Han fick feber igår också. Lite sisådär med sömnen senaste nätterna...

Kunde inte hålla oss igår utan monterade bebisens säng. Hade tänkt hitta på blocket men hittade ett bra erbjudande på nätet till nästan samma pris så slog till på det. Nu kom den i förrgår och i stället för att ha kartongen stående så monterade vi den. Fick möblera om lite för att få till det. Måste göra lite mer mysigt i bebishörnan sen, men har ju tid på oss.

Nä fy, krya på lillgrabben! Jobbigt när de små är sjuka..

Åh så mysigt, vi måste in snart o köpa en säng. Vill helst ha en vagga, men får se hur de blir :)

Har börjat rensa o tvättat bebiskläder nu iaf, tänk så små dom är nykläckta alltså :) man glömmer så fort!
  • Kelsson1

ChiliFrö: Blir nog nästa vecka för oss också (om mitt illamående tillåter det)

Emtfb: Vi har vagga men funderar på att köpa bedside crib istället. Skulle vara lite kul att använda vaggan när alla på makens sida sovit i den, inklusive vår dotter...

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-27 16:57:44 följande:

ChiliFrö: Blir nog nästa vecka för oss också (om mitt illamående tillåter det)

Emtfb: Vi har vagga men funderar på att köpa bedside crib istället. Skulle vara lite kul att använda vaggan när alla på makens sida sovit i den, inklusive vår dotter...

Åh så avis, vill också åka till Ullared igen! Får bli till hösten istället. :p

Ja men precis, men du kanske kan ha vaggan typ i vardagsrummet eller på någon annan plats? Så får ni användning av den också. Förstår att de är kul när alla sovit i den. Så roligt när saker går i arv :)

• Jamtlandstaus

Åh fy tusan vad mycket sammandragningar jag har ikväll Får nog så lov att gå o sova! Men de gör inte ont, är "bara" väldigt kraftfulla. Får som svårt att andas normalt o detta sker även fast jag ligger ner...

Vi har har inte fixat med något till bebisen...undrar när man ska få tid ork för mer att göra. Vi har inte ens innertak, väggar eller golv...

Makens syster med familj kommer över Valborg, då hoppas jag det blir ett litet skutt framåt i renoveringen!

Ullared vore trevligt någon gång men just nu önskar jag mest att IKEA låg närmare än 18mil...

• ChiliFrö
    emtfb skrev 2015-04-27 12:37:58 följande:

Men oj, kan dom ändra på sig? Alltså om do fixerat sig, kan dom lossa fixeringen liksom? Trodde inte jag :P

Nej jag börjar fundera på om de är foglossning jag har, har pratat med min bm också, hon tycker de låter som de.. Men fy så ont de gör. Kan knappt gå, 4e dagen såhär nu.

Hoppas de släpper, vette tusan hur jag ska kunna föda barn om de känns såhär :P

Nej det gör dom inte så antagligen har den bara valt att ligga så i några veckor. Bm sa på förrförra besöket att dom ofta väljer att lägga sig min huvudet neråt om man har mycket sammandragningar :)
    Jamtlandstaus skrev 2015-04-27 21:14:26 följande:

Åh fy tusan vad mycket sammandragningar jag har ikväll Får nog så lov att gå o sova! Men de gör inte ont, är "bara" väldigt kraftfulla. Får som svårt att andas normalt o detta sker även fast jag ligger ner...

Fy sånna hemska har jag också. Finns inget skönt eller bekvämt sätt utom att stå och hänga över ett bord eller en bänk eller något.. :/
  • Kelsson1

Emtfb: Vardagsrummet och sovrummet ligger så nära varandra så skulle bara bli lite löjligt men vi får se hur vi gör.

Jamtlandstaus: Undrar också när man ska få tid och energi till att fixa till för bebis, var helt annorlunda inför dottern då orkade man på ett helt annat sätt. Undrar om det är åldern eller att man redan har ett barn och därför inte nojjar så mycket utan tänker att det ordnar sig ändå?

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-04-28 11:44:53 följande:

Emtfb: Vardagsrummet och sovrummet ligger så nära varandra så skulle bara bli lite löjligt men vi får se hur vi gör.

Jamtlandstaus: Undrar också när man ska få tid och energi till att fixa till för bebis, var helt annorlunda inför dottern då orkade man på ett helt annat sätt. Undrar om det är åldern eller att man redan har ett barn och därför inte nojjar så mycket utan tänker att det ordnar sig ändå?

Vill tro att det är för att man vet att det löser sig!

Bebisen kan ju i värsta fall sova i barnvagnen bredvid sängen eller i den egna sängen. O kläder kan ju tas fram ur förrådet o tvättas på någon timme när bebisen väl kommit Blöjor o hygienartiklar handlas på väg hem från BB... Det ska nog lösa sig!

Undrar lite mer hur allt ska lösa sig med syskon, hundar, ekonomi... men det löser sig väl det oxå

Idag har jag ledig dag vilket känns jätteskönt! Min mamma kommer idag på besök o i morgon kommer svägerska med familj. Så dagen kommer att ägnas åt att i lugn o ro förbereda allt med mat o sovplatser. Har för första gången handlat mat online som kommer hemkört för 129kr, hoppas det funkar bra då kan det vara värt att göra igen!
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015