• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1

ChiliFrö: Du borde nog satt ner foten redan och krävt få ordentligt sjukintyg, inte bra om du behöver åka in till förlossningen igen med värkar.
    Jag har fått dille på rostat bröd med skagenröra på. Jag som inte ens gillar skaldjur vanligtvis

Jamtlandstaus: Värt att lyssna på BM de vet när det är dags att dra ner lite på tempot.

• Jamtlandstaus

Har läst på lite om vena cava syndrom...verkar vara precis det som jag har med mina hjärtklappningar och blodtrycksfall...
    För er som känner hjärtklappning så kan det vara samma... Verkar inte finnas så mycket att göra men det känns lite skönt att det finns en förklaring Ligga mer på vä sida, prioritera vätska före mat, ha en plan för när det händer, utöva viss yoga... Ska nog prova yogan iaf.
    Här hittade jag lite tips: http://kurera.se/gravid-och-drabbad-av-vena-cava-syndrom/

• ChiliFrö
    Jamtlandstaus skrev 2015-04-17 07:56:12 följande:

Haha, inga cravings här. Mådde nästan illa bara av att höra dina

Var hos BM igår v31; SF 30, BT 105/60, socker 5,3 o järn hela 121 Niferex har verkligen hjälp! Hade gått ner 1kg, beror nog på att jag äter mindre då matsmältningen är så dålig.

Mår bra i alla värden men tycker att det börjar bli väldigt tungt o ömt i övrigt i kroppen o hjärtklappningen håller i så BM tyckte ändå jag skulle fundera över att gå ner i arbetstid. Så jag har läkartid på måndag o funderar nu om det kanske ändå inte skulle vara bra att dra ner 25% trots att ekonomin blir lidande...jag är ju den enda med inkomst i familjen :-/

Haha jag vet! Tycker själv de är lite vidrigt om jag inte skulle varit gravid :P

Vi ska till bm på tisdag igen och nästa vecka drar rättsprocessen igen mot säljarna till vårt hus om taket! Så med lite flyt kan vi börja renovera delar av taket redan i mitten på nästa vecka!! Gissa om jag är lycklig!
    Kelsson1 skrev 2015-04-17 08:42:32 följande:

ChiliFrö: Du borde nog satt ner foten redan och krävt få ordentligt sjukintyg, inte bra om du behöver åka in till förlossningen igen med värkar.

Jag har fått dille på rostat bröd med skagenröra på. Jag som inte ens gillar skaldjur vanligtvis

Jamtlandstaus: Värt att lyssna på BM de vet när det är dags att dra ner lite på tempot.

Ja egentligen men jag är så korkad i sånna situationer ibland och tänker hade de varit någon fara så hade dom sjukskrivit mig... Vi va på väg att åka igår igen men jag hitta en bra viloposition så efter ungefär 30min så släppte de så jag kunde somna.

Men jag kommer verkligen att ta upp de med bm på tisdag för det känns inte bra att varje dag ringa runt till släkten och kolla vem som kan ha barnvakts jour inatt.. :(
  • Jamtlandstaus

Igår kväll hade jag mina första förvärkar ever...kändes olustigt! Tycker det är väldigt tidigt! Jag vill verkligen inte ha prematurbarn!

Kanske är det för att det är tredje som sådant kommer... Jag försökte sova bort det. Idag har jag bara haft en men jag har färgade tjocka flytningar så om det fortsätter får jag ringa in till FL o rådfråga. Hade lite sex i torsdags men det kan väl inte spöka fortfarande?

Tidigare graviditeter har jag bara fått förvärkar innan förlossning o innan dess endast sammandragningar.

• Kelsson1

ChiliFrö: Det är inte alltid lätt att stå på sig, lättare att kommentera om det så här vid sidan av. Hoppas du får hjälp, låter verkligen inte rätt att behöva ringa runt o be någon ta jour ifall något händer.

Jamtlandstaus: Har inte haft förvärkar så vågar inte säga något men skadar ju aldrig att ringa förlossningen o höra vad de tycker.

• ChiliFrö

Jamtlandstaus, ring in direkt man vet inte om de kan va på g.. :/ jag är väl lite nojjig med tanke på att jag är helt säker på en snabb förlossning och har så mycket sammandragningar och hade värkar i veckan men de är ju verkligen bättre att ringa och åka in än att gå hemma och oroa sig :(

Kelsson1 de är verkligen så! Jag hade sagt samma sak till mig själv om jag var någon annan... Det är så dumt å gå och mesa.. Det gäller faktiskt en bebis hälsa :(

• Jamtlandstaus

Jag har haft en dötrist dag i sängen hela dagen.

Får sammandragningar så fort jag byter läge men det har inte gjort lika ont som igår. Magen blir stenhård så fort jag går upp. Har fått lite mer ont nu sent igen så sova får bli medicinen igen.

Är det lika i morrn så ringer jag. För är det kvar har jag i alla fall försökt ordentligt att vila bort det.

• ChiliFrö
    Jamtlandstaus skrev 2015-04-18 22:16:23 följande:

Jag har haft en dötrist dag i sängen hela dagen.

Får sammandragningar så fort jag byter läge men det har inte gjort lika ont som igår. Magen blir stenhård så fort jag går upp. Har fått lite mer ont nu sent igen så sova får bli medicinen igen.

Är det lika i morrn så ringer jag. För är det kvar har jag i alla fall försökt ordentligt att vila bort det.

Hur har de gått idag? Känner alldeles för väl igen de med sammandragningar.. Får direkt jag gör något men oftast inte onda..
  • Jamtlandstaus
    ChiliFrö skrev 2015-04-19 22:05:57 följande:
    Hur har de gått idag? Känner alldeles för väl igen de med sammandragningar.. Får direkt jag gör något men oftast inte onda..
    Bättre idag! Har ju en läkartid i morrn så berättar min nya erfarenheter då o hör vad hon säger.

Funderar en del om min cysta kan ställa till det, har haft en del ont på den sidan.
  • Staffelove

Hej, kan slemproppen återbildas i v 30+3 min har börjat släppa har upptäckt i två omgångar delar av den har haft tidigare förvärkar som har känts av till och från v 26 men upplever mer den senaste veckan en mens liknade känsla som kommer och går i ryggslut och magen. Är man löjlig om man ringer och rådfrågar sin Bm om detta?

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015