Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Nu var det länge sedan jag tittade in. Veckan har varit hektisk o jag vet inte hur många gånger jag lipat av frustration
Vi har flyttat hem vilket är underbart men det är oerhört mycket att göra med iordningsställande så att det blir drägligt att leva här, flytt o städning från stugan, jättemycket på jobbet, sur självcentrerad egoist till tonåring, två hundar o en trotsig 2,5 åring...o därtill gravid o smidig som en flodhäst Åh vad jag önskar att vi haft någon släkt i samma stad så att vi kunnat få lite hjälp...!
Börjar få en del ont i fogar, ligament, bäcken o rygg. Samlar på mig en hel del vätska så stödstrumpor är ett måste.
Mitt SF-mått låg på 27 förra veckan.
Jag har nog missat skrocket med spjälsängen... Hur som helst är den monterad då storasyster inte velat lämna den än Men när lillasyster kommer får hon så lov.
Glad Påsk o flyg försiktigt!
Nu var det länge sedan jag tittade in. Veckan har varit hektisk o jag vet inte hur många gånger jag lipat av frustration
Vi har flyttat hem vilket är underbart men det är oerhört mycket att göra med iordningsställande så att det blir drägligt att leva här, flytt o städning från stugan, jättemycket på jobbet, sur självcentrerad egoist till tonåring, två hundar o en trotsig 2,5 åring...o därtill gravid o smidig som en flodhäst Åh vad jag önskar att vi haft någon släkt i samma stad så att vi kunnat få lite hjälp...!
Börjar få en del ont i fogar, ligament, bäcken o rygg. Samlar på mig en hel del vätska så stödstrumpor är ett måste.
Mitt SF-mått låg på 27 förra veckan.
Jag har nog missat skrocket med spjälsängen... Hur som helst är den monterad då storasyster inte velat lämna den än Men när lillasyster kommer får hon så lov.
Glad Påsk o flyg försiktigt!
emtfb: Tror inte att du behöver oroa dig, jag tror att jag låg på typ 30 när jag är i vecka 29. Dessutom får jag nog TUL bara för att jag själv bad om det o är orolig av andra orsaker (de sa på NOTCH att han var mindre än genomsnittet o ändå har jag högre SF)
emtfb: Tror inte att du behöver oroa dig, jag tror att jag låg på typ 30 när jag är i vecka 29. Dessutom får jag nog TUL bara för att jag själv bad om det o är orolig av andra orsaker (de sa på NOTCH att han var mindre än genomsnittet o ändå har jag högre SF)
emtfb: Har ingen aning, kan ju vara att jag har en del övervikt också som spökar men vad jag kan minnas från förra graviditeten så låg jag på medel då o är väl lite smalare idag än då. Därför känns det lite tryggt att få TUL. Vet itne när det blir, remiss är skickad men kallelsen har inte kommit än.
emtfb: Har ingen aning, kan ju vara att jag har en del övervikt också som spökar men vad jag kan minnas från förra graviditeten så låg jag på medel då o är väl lite smalare idag än då. Därför känns det lite tryggt att få TUL. Vet itne när det blir, remiss är skickad men kallelsen har inte kommit än.
Hur mår alla nu?
Själv har jag precis gått på graviditetsledigheten, sååå skönt. Är tungt att jobba nu.
Sen en massa halsbränna de senaste dagarna, har aldrig i mitt liv haft de förut, men rennie funkar bra :)
Nästäppan är lite bättre, så jag klagar inte :)
På det stora hela mår jag bra men är ganska slutkörd. Det är superskönt att bo hemma igen men det är dryga dagar med först mycket jobb på jobbet, sedan hem o fixa mat o barn o hundar o efter det skall det finnas ork kvar till husfix med en klumpig o ograciös kropp...
Har börjat få hjärtklappning lite titt som tätt något jag hoppas slutar snart!
Sist jag var hos BM var jag i v28 o hade SF 27.
I morgon kommer min pappa upp o hjälper oss med huset, det är mycket välkommet!!
Här är det väl i det stora hela bra. Börjar bli tungt för ryggen. Är väldigt stel och har ont emellanåt, sen är det ok vissa dagar. Beror lite på hur mycket jag måste lyfta och bära sonen också. Försöker undvika, men ibland måste jag och när jag är själv med honom är det inte så mycket att välja på. Känner av fogarna lite till och från också.
Jag är väldigt varm, har redan fått värmeutslag under brösten. Det fick jag sist också men då var det ju högsommar...
Lite halsbränna ibland och känner mig tung i kroppen och trött emellanåt men så är det. Bättre med nästäppan här också.
Som sagt ok på det stora hela men känns att det börjar närma sig!
Här är det mindre bra, har gått o blivit förkyld (räckte bra med graviditetsillamående o halsbränna). Maken o dottern är magsjuka också så nu är jag rädd för att få det med . Har varit tvungen att sluta dricka kaffe på grund av halsbrännan och kaffet gjorde illamåendet värre. O vad jag ser framemot att få dricka kaffe på BB