• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-03-21 08:27:20 följande:

emtfb: Verkligen fint babynest!
    Jag har BF först 17/6 så tänkte vänta till åtminstone början av juni innan jag packar väskan . Det jag kommer att ta med mig som jag inte hade med mig förra gången är bröstpump. Blir ingen ersättning den här gången om jag får som jag vill , vill amma mycket längre än 5månader nu! Annars var jag på avdelningen o gick i sjukhuskläder hela tiden så lär inte packa så mycket kläder som jag hade med mig förra gången.
    Vi bor också nära sjukhuset men vill ändå ha en väska med mig

Tack snälla Glad
    Men oj, gud 2 veckor innan bara haha, jag kommer nog ha den packad absolut senast v.36. Tungan ute
    Smart med bröstpump! Den ska jag med packa, min amning gick åt helvete på bb, även fast vi låg inne i 6 dagar så kom den aldrig igång riktigt. Så jag känner mig inte supersugen på att amma denna gång. 

Jo men precis, jag gick också runt i deras rockar o trosor hela dagarna Tungan ute
  • Jamtlandstaus

Har de inte bröstpumpar att låna ut på era BB? Det har de här. Även så att man kan långtidshyra om det skulle behövas.

emtfb skrev 2015-03-23 12:38:48 följande:

Nää jag syr inte så mycket, men har sytt kanske 10 babynest, så lite övning iaf. :) Syr du något?

10 babynest Förvånad wow, du har du viss rutin!
    Nej, jag syr inget men skulle gärna vilja. Jag har alltid så mycket projekt på gång och skulle gärna vilja kunna klämma in sömnad oxå någongång Skrattande

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-03-23 14:18:45 följande:

Har de inte bröstpumpar att låna ut på era BB? Det har de här. Även så att man kan långtidshyra om det skulle behövas.

10 babynest Förvånad wow, du har du viss rutin!
    Nej, jag syr inget men skulle gärna vilja. Jag har alltid så mycket projekt på gång och skulle gärna vilja kunna klämma in sömnad oxå någongång Skrattande

Jo det kanske dom har, har inte så stor koll. :) Inget dom sa någonting om när jag låg inne där iaf. 

Jo iaf lite rutin på babynest ;)
    Det är ju så kul att sy, tycker verkligen du ska försöka klämma in det. Jag skulle dock vilja lära mig virka. Men det känns supersvårt? 

Skulle typ vilja virka en sån här, så fina! Och sen när man gör någonting själv är ju extra kul :)

• Karro80

Låter inte kul Chilifrö!

Hos BM idag. Sf 28 cm och 28+2 idag. Följer kurvan fint. Mår bra förutom att jag är täppt sedan drygt två veckor och det ger sig inte. Är jobbigast på nätterna. Sen har det blivit väldigt dåligt med sömn för sonen har hostat och haft feber. Så känner mig lite sliten. Hoppas han blir frisk och sover bättre snart.

Har inte funderat så mycket på förlossningsväska än, men kommer nog börja packa eller i alla fall skriva en lista till v.35. Har lyckats tappa bort listan jag hade sist, men googlar lite och så vet man ju lite vad som var bra att ha med sen sist.

• Kelsson1

ChiliFrö: Skickar varma kramar och hoppas det löser sig på ett bra sätt fort för er!
    Håll oss gärna uppdaterade.

emtfb: Förra gången var väskan inte färdigpackad till BF ens , var maken som sprang omkring o packade det sista. Men vi har inte många minuter till BB så glömmer jag något kan maken åka o hämta

Jamtlandstaus: De har säkert pumpar att låna men jag kommer nog att behöva ha en egen hemma ändå så känns mindre bökigt att ta med sig sin egna än behöva låna från BB.

Karro80: Då har vi det lika du och jag just nu, dottern har också hosta o feber så blir inte många sammanhängande timmar sömn för mig heller just nu.

• ChiliFrö

Ursäkta dröjningen... Kommunen hade grävt av internet igen måndags när vi kom hem då va klockan efter 16 så det va för sent att Men nu är vi online igen! :P Får se hur länge ;)

Vi är väl mest inne på att använda hävningen som ett tryck på dom att betala men sen känner vi också att vi inte vet vad mer som är fel.. det är inte det först dom gömt undan precis  :(

Den  råsponten som vi har blottat när vi rev ner ett innertak är ju helt förstörd, både mögel och svampar..
    Resten av det på baksidan är fuktskadat och delvis mögligt så det blir ungefär 70m2 med råspont. Vi fick faktiskt ett bra besked igår från takläggaren, dom kommer stå redo att börja jobba så snart det är besiktigat! Vi slipper alltså glida längre bak i kö! Fantastiskt!!!

Ul gick jattebra! Bebisen växer helt perfekt och allt ser helt normalt ut, "rätt" vikt för tiden. Livmodertappen är något påverkad och har krympt 1 cm sen vi va inne i v 25 så det va inte optimalt men läkaren va inte orolig. Hon sa att det är fortfarande 4 cm kvar innan det börjar öppna sig och om 1cm försvinner var 3vecka så har du 12v kvar innan livmodertappen är utplånad. eftersom jag är i v29 tyckte hon inte att jag skulle oroa mig men fortsätta ta det lugnt i den mån jag kan och göra allt som känns okej.
    Jag frågade hur det kom sig att min bm trodde jag va öppen och det förklarade hon med att livmodertappen tydligen hade slappnat av och mjuknat redan och bm nog verkligen ville få detta kontrollerat med tanke på den snabba förlossningen senast och även pga den stora mängd sd som jag har.
    så nu känns det bra men jag ska försöka ta det lugnare i fortsättningen och min man pratade med sitt jobb i år som gav honom klartecken att ta mer pappaledigt om så behövs!

Känns som det vänder nu! :)

Babynestet är ju helt underbart!!! Vill du göra på beställning? :P

Jag kommer nog lite sakta börja packa bb väska rätt snart. kanske om ett par-3 veckor. Vi planerar för att åka hem typ samma dag eller dagen efter, har mycket dålig erfarenhet från bb så jag vill inte ligga kvar där för länge...

Det jag tänker packa är 2 uppsättningar kläder till bebis en i storlek 44 och en i 50,.
    Filtar i flera tjocklekar och material. Dottern hade vi inte på några kläder förän vi åkte hem.. lite hygien artiklar och något  ombyte.

• emtfb
    Karro80 skrev 2015-03-23 19:51:05 följande:

Låter inte kul Chilifrö!

Hos BM idag. Sf 28 cm och 28+2 idag. Följer kurvan fint. Mår bra förutom att jag är täppt sedan drygt två veckor och det ger sig inte. Är jobbigast på nätterna. Sen har det blivit väldigt dåligt med sömn för sonen har hostat och haft feber. Så känner mig lite sliten. Hoppas han blir frisk och sover bättre snart.

Har inte funderat så mycket på förlossningsväska än, men kommer nog börja packa eller i alla fall skriva en lista till v.35. Har lyckats tappa bort listan jag hade sist, men googlar lite och så vet man ju lite vad som var bra att ha med sen sist.

Åh lider med dig, jävla nästäppa. Använder du nässpray? Jag fick rinexin tabletter mot min nästäppa, för att inte nässprayen gav nån effekt.

Krya på lillgrabben!

Ja det finns ju massor man kan googla fram :)
  • emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-03-25 19:18:26 följande:

Ursäkta dröjningen... Kommunen hade grävt av internet igen måndags när vi kom hem då va klockan efter 16 så det va för sent att Men nu är vi online igen! :P Får se hur länge ;)

Vi är väl mest inne på att använda hävningen som ett tryck på dom att betala men sen känner vi också att vi inte vet vad mer som är fel.. det är inte det först dom gömt undan precis  :(

Den  råsponten som vi har blottat när vi rev ner ett innertak är ju helt förstörd, både mögel och svampar..
    Resten av det på baksidan är fuktskadat och delvis mögligt så det blir ungefär 70m2 med råspont. Vi fick faktiskt ett bra besked igår från takläggaren, dom kommer stå redo att börja jobba så snart det är besiktigat! Vi slipper alltså glida längre bak i kö! Fantastiskt!!!

Ul gick jattebra! Bebisen växer helt perfekt och allt ser helt normalt ut, "rätt" vikt för tiden. Livmodertappen är något påverkad och har krympt 1 cm sen vi va inne i v 25 så det va inte optimalt men läkaren va inte orolig. Hon sa att det är fortfarande 4 cm kvar innan det börjar öppna sig och om 1cm försvinner var 3vecka så har du 12v kvar innan livmodertappen är utplånad. eftersom jag är i v29 tyckte hon inte att jag skulle oroa mig men fortsätta ta det lugnt i den mån jag kan och göra allt som känns okej.
    Jag frågade hur det kom sig att min bm trodde jag va öppen och det förklarade hon med att livmodertappen tydligen hade slappnat av och mjuknat redan och bm nog verkligen ville få detta kontrollerat med tanke på den snabba förlossningen senast och även pga den stora mängd sd som jag har.
    så nu känns det bra men jag ska försöka ta det lugnare i fortsättningen och min man pratade med sitt jobb i år som gav honom klartecken att ta mer pappaledigt om så behövs!

Känns som det vänder nu! :)

Babynestet är ju helt underbart!!! Vill du göra på beställning? :P

Jag kommer nog lite sakta börja packa bb väska rätt snart. kanske om ett par-3 veckor. Vi planerar för att åka hem typ samma dag eller dagen efter, har mycket dålig erfarenhet från bb så jag vill inte ligga kvar där för länge...

Det jag tänker packa är 2 uppsättningar kläder till bebis en i storlek 44 och en i 50,.
    Filtar i flera tjocklekar och material. Dottern hade vi inte på några kläder förän vi åkte hem.. lite hygien artiklar och något  ombyte.

Okej men dom kommer få betala det? Borde va dolda fel, speciellt eftersom de känns som de varit länge? Med tanke på möglet o svamparna.

Dryg kostnad att byta ut råsponten också :( om ni nu får betala själva alltså.

Vad bra att ni håller koll & ja ta de lite lugnare så inte bebis kommer alldeles förtidigt :)

Skönt att han kan ta pappaledigt om det behövs.

Haha hade jag haft tid, så absolut kunde jag gjort det. Med en trotsig snart 2åring o jag gravid med noll tålamod så orkar jag fan inte sy nå mer haha tyvärr :p

Jag hoppas verkligen inte vi heller blir kvar länge denna gång, fyfan har inte heller nån bra erfarenhet från det.
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-03-24 06:48:10 följande:

ChiliFrö: Skickar varma kramar och hoppas det löser sig på ett bra sätt fort för er!
    Håll oss gärna uppdaterade.

emtfb: Förra gången var väskan inte färdigpackad till BF ens smile1.gif , var maken som sprang omkring o packade det sista. Men vi har inte många minuter till BB så glömmer jag något kan maken åka o hämta smile1.gif

Jamtlandstaus: De har säkert pumpar att låna men jag kommer nog att behöva ha en egen hemma ändå så känns mindre bökigt att ta med sig sin egna än behöva låna från BB.

Karro80: Då har vi det lika du och jag just nu, dottern har också hosta o feber så blir inte många sammanhängande timmar sömn för mig heller just nu.

Nämen Gud, haha så olika man kan vara. :D fast oftast så hinner man ju packa de mest viktigaste innan man åker. Skönt att ha nära :)

Är det någon som vet om andra förlossningen går fortare än första?

Min förra tog 34 timmar från att vattnet gick, låg med värkar i typ 21 timmar.
  • Kelsson1

ChiliFrö: Fortsätter hålla tummarna för er i alla hänseenden!
    Vad var det som var dåligt med BB?
    Jag låg inne på avdelning i 5 dygn för mitt blodtryck men har bara bra upplevelser, tyckte att det var tryggt att vara under kontroll och ha allt serverat färdigt

emtfb: Hoppas inte att andra går fortare än första men risken finns, för mig sa de förra gången att blir det en till så måste jag åka in på första värken annars finns risk för att jag föder hemma. Jag blev igångsatt och från det att jag fick värkstimulerande dropp till att dottern var ute tog det bara 3 timmar...

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015