• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1

Karro: Tyvärr slipper jag inte ständiga hungern trots illamående, avsmak för nästan all mat gör det bara svårare att äta
    Vad skönt att ha det mesta färdigt. Eftersom vi har en dotter sen innan har vi väldigt begränsat med kläder den här gången, får ta en runda o shoppa om illamåendet lägger sig så länge att jag tar mig iväg.

Jamtlandstaus: Lätt är det inte att tvinga i sig mat men har lyckats över förväntan. Tråkigt bara att rusa från matbordet o lägga sig i soffan på grund av illamåendet. Man känner sig inte speciellt social.
    Läkare rekommenderade mig att försöka äta något litet nästan hela tiden, aldrig äta sig mätt och aldrig låta sig själv att bli hungrig. Mest försöka ta en tugga varje kvart. Kanske värt att testa om matsmältningen mår bättre av det? Nu vill inte jag äta så ofta, räcker med att tvinga i sig frukost, lunch o middag o vätska.
    Nu ser det lite bättre ut för mig när jag har börjat dricka mer, citron o lime saften är härligt frisk i smaken så det går lättare att dricka än bara vatten eller någon söt sörja

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-14 09:42:45 följande:

emtfb: Skönt att allt såg bra ut.
    Jag tvingar i mig mackor o någon pasta, äter jag något mer svårsmält får jag lida så länge efteråt att det inte är värt det.
    Jag är bara orolig över att inte kunna äta nog nu när sista trimestern är här. Dessutom vet jag att jag har druckit för lite (ursäkta för äcklig detalj) men urinet har varit mörkbrunt . Så igår var jag o köpte ny saft (citron o lime) som smakar friskt o försöker tvinga i mig mer vätska.

Usch vet hur det känns, känns kanske jävligt kasst att höra detta nu -men snart är det över Skrattande Tycker du varit stark som kämpat igenom så många veckor, fyfan. 

Tips till kisseriet, är att dricka tranbärsdryck, förebygger uvi också Glad

• Kelsson1

emtfb: Jag är inte där än att jag kan se slutet, känns så avlägset att behöva stå ut i 10 veckor till. Visst i sammanhanget är det sluttampen men att behöva må illa morgon till kväll känns det som en evighet.

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-15 15:10:09 följande:

emtfb: Jag är inte där än att jag kan se slutet, känns så avlägset att behöva stå ut i 10 veckor till. Visst i sammanhanget är det sluttampen men att behöva må illa morgon till kväll känns det som en evighet.

Nej men absolut, jag förstår det. Bit ihop så gott de går bara. Testat ingefära? De ska ju tydligen va dunder bra, men kanske inte i detta läget..
  • ChiliFrö
    Kelsson1 skrev 2015-04-13 20:07:03 följande:

Så nu är jag heltidssjukskriven till BF, känns otroligt skönt. Tror inte att jag gjorde så mycket nytta på jobbet senaste tiden, mådde illa o var irriterad. Illamåendet håller i sig men bara tanken på att jag slipper stiga upp tidigt på morgonen och stressa iväg någonstans hjälper en hel del. Nu bara försöka lista ut hur man ska tvinga sig själv att äta (som läkaren sa att jag måste göra för att salterna o vätskebalansen i kroppen ska vara bra till förlossningen) är inte det enklaste när all mat ger äckelkänslor

Men gud så skönt för dig!! Många grattis eller va säger man!

Karro80 vi har också tagit fram och tvättat de minsta! Helt osant att de va så små en gång och att de än en gång ska komma en så liten!
    Jamtlandstaus skrev 2015-04-14 22:06:35 följande:

Chilifrö; hur har det gått för dig har du pratat med förlossningen?

Jag ringde på kvällen i måndags men de avtog sakta men säkert så vi stanna hemma. Men igår fick vi åka in.. Då va de på g med värkar men livmodertappen va inte utplånad dock förkortad sen senaste ul. Fick bricanyl mot sammandragningar men värkarna fortsatte ändå av någon anledning utan att livmodern spände sig. Så efter ett par timmar fick jag spruta mot värken och blev inlagd över natten. Fick gå hem på lunchen idag men restriktioner om vila och att jag lova att återkomma om de kom tillbaka.

Men de har gått rätt så bra idag. Lite öm men de är nog mest träningsvärk typ..
  • Kelsson1

Emtfb: Inte testat ingefära den här gången men testade med dottern men gjorde ingen skillnad så tror inte att det gör något den här gången heller.

ChiliFrö: Lite skönt är det allt. Den här veckan har bara gått till att vila. Idag har jag kört två maskiner tvätt o hängt upp, mer än så orkar jag inte på en dag
    Har du fått läkarintyg nu på att du måste ligga ner? Hoppas det o hoppas att du får behålla bebis i magen i några veckor till.

• ChiliFrö
    Kelsson1 skrev 2015-04-16 13:49:14 följande:

Emtfb: Inte testat ingefära den här gången men testade med dottern men gjorde ingen skillnad så tror inte att det gör något den här gången heller.

ChiliFrö: Lite skönt är det allt. Den här veckan har bara gått till att vila. Idag har jag kört två maskiner tvätt o hängt upp, mer än så orkar jag inte på en dag

Har du fått läkarintyg nu på att du måste ligga ner? Hoppas det o hoppas att du får behålla bebis i magen i några veckor till.

Ne inget läkarintyg på det tyvärr :( jag är ju hemma redan och min sambo har gått ner till 65 % så han är ledig alla dagar som dottern inte är på dagis. Så han är för de mesta hemma när hon är de! Men en gång till så tänker jag tvinga dom att skriva ett intyg så han får va hemma hela tiden :/

Fy för att må så illa som du gör :( och att det aldrig släpper :/
  • ChiliFrö

Har ni några gravings förresten?

Jag gillar mentos frukt enormt mycket.. I vanliga fall tittar jag inte ens åt dom..

Och haricot verts eller hur de stavas.. Men BARA findus och dom Måste va kokta ordentligt så dom är mjuka och sen massa flytande smör på Arlas med rapsolja i :P

• Jamtlandstaus

Haha, inga cravings här. Mådde nästan illa bara av att höra dina

Var hos BM igår v31; SF 30, BT 105/60, socker 5,3 o järn hela 121 Niferex har verkligen hjälp! Hade gått ner 1kg, beror nog på att jag äter mindre då matsmältningen är så dålig.

Mår bra i alla värden men tycker att det börjar bli väldigt tungt o ömt i övrigt i kroppen o hjärtklappningen håller i så BM tyckte ändå jag skulle fundera över att gå ner i arbetstid. Så jag har läkartid på måndag o funderar nu om det kanske ändå inte skulle vara bra att dra ner 25% trots att ekonomin blir lidande...jag är ju den enda med inkomst i familjen :-/

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015