• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-03-16 09:30:29 följande:

Ja är det så allvarligt som bm gissar så måste jag ju ligga ner så då måste dom sjukskriva mig så gubben kan va hemma..

Hur är det med dina sd nu? Har du blivit sjukskriven??
    Jamtlandstaus skrev 2015-03-14 23:32:38 följande:

Emftb; du hade riktigt bra blodvärde innan, de bådar ju gott! Är du blodgivare annars?

Jag försöker äta lite extra av järnrika livsmedel för att hjälpa kroppen; blodpudding (dricker ngt C-vitaminrikt till), spenat, röda linser, cashewnötter, gröna grönsaker...

Ja jag hade ju det. ;) Nej har faktiskt aldrig givit blod, funderar dock på det. Så borde slå slag i saken. Är ju faktiskt väldigt viktigt! 

Vad bra att du försöker äta lite extra järnrikt, själv så tänker jag inte alls på det. Äter dock ganska mycket broccoli :)

• emtfb

Hallå brudar, kan vi inte sparka liv i tråden lite nu? Skrattande

Som det kontrollfreak jag är, så har jag ju inte kunna låta bli att tänka på vad jag ska packa i min bb-väska. 
    Hur tänker ni packa? Vad känns viktigast? Ni som är omföderskor, saknade ni något från förra gången?

Jag kommer ta med mig fler par strumpor & mitt babynest, de va de jag saknade. ;) Vi var iofs kvar 6 dagar, så då går det ju åt endel kläder. Hoppas på att få åka hem tidigare denna gång :)

• Jamtlandstaus

Gulligt babynest!!

Jag har aldrig förstått vitsen med att ha en väska stå packad i flera veckor, jag slänger ner det jag behöver när det är dags. Lätt oxå för sambon att åka hem o hämta det man glömt ta med. ...men så bor jag bara 6min från sjukhuset oxå

Själv hoppas jag nog att vi inte behöver vara kvar på BB i onödan. Sover inge bra i sjukhussängar o sjukhusmaten lämnar mycket att önska! Men situationen kan ju vara annorlunda detta barn...vem vet.

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-03-20 17:19:15 följande:

Gulligt babynest!! smile1.gif

Jag har aldrig förstått vitsen med att ha en väska stå packad i flera veckor, jag slänger ner det jag behöver när det är dags. Lätt oxå för sambon att åka hem o hämta det man glömt ta med. ...men så bor jag bara 6min från sjukhuset oxå smile2.gif

Själv hoppas jag nog att vi inte behöver vara kvar på BB i onödan. Sover inge bra i sjukhussängar o sjukhusmaten lämnar mycket att önska! Men situationen kan ju vara annorlunda detta barn...vem vet.

Tack :)

Haha oj jag är helt tvärtom :p

Jo de är väl lite lättare för er att åka hem, vi har dock bara 30-40min, inte heller superlångt att åka hem o hämta saker. Men jag gillar att planera o packa ;)

Hur går det med huset? :)
  • Jamtlandstaus

Ja tänk vad olika vi alla är Olika är bra!

Vi hoppas kunna flytta hem nästa helg, vi har slutsamråd med kommun o kvalitetsansvarig på torsdag. Vi har snart bott i stugan 6mån... nu är det nog!

Brukar du sy mycket? Babynestet ser verkligen proffsigt ut!

• Kelsson1

emtfb: Verkligen fint babynest!
    Jag har BF först 17/6 så tänkte vänta till åtminstone början av juni innan jag packar väskan . Det jag kommer att ta med mig som jag inte hade med mig förra gången är bröstpump. Blir ingen ersättning den här gången om jag får som jag vill , vill amma mycket längre än 5månader nu! Annars var jag på avdelningen o gick i sjukhuskläder hela tiden så lär inte packa så mycket kläder som jag hade med mig förra gången.
    Vi bor också nära sjukhuset men vill ändå ha en väska med mig

• ChiliFrö

Hej igen..

Skulle aldrig skrivit att allt flyt på och vi hade tur på fredag den 13... I måndags lunch grävde kommunen av vår internetsladd.. Ungefär samtidigt som min sambo började riva innertaket i vardagsrummet och inser att det är mögel, svamp och dolda fel i taket.. Tisdag kom snickarna för att titta och göra bedömning av just den takbiten och svaret va, kontakta advokat och antingen kräv fd ägare på del av renovering eller häv köpet detta hade dom tydligen gömt med flit och visste tyckte vår snickare.. så nu väntar vi på besiktningsman som ska komma denna veckan tror vi..
    Min telefon gillar inte fl sidan så mina inlägg jag försökt skriva via den har inte velat publicera sig.. Kommunen "hade inte märkt" att dom grävt av vår sladd förrän torsdag em så vi fick inte tillbaka det förrän i fredags..

Igår hade vi en fd anticimex besiktningsman här som kröp på vinden för att se hur mycket mer som va skadat och de är hela baksidan av hustaket, dvs halva taket..

Hade iallafall sambon hemma hela veckan för han hade tagit ledigt så han skulle kunna hjälpa snickaren :)

Idag ska vi på ul iallafall. skulle varit där i förra veckan men dom ringde och avboka mig :O och flytta till idag..

Just nu har vi sämre flyt än nånsin...

emtfb skrev 2015-03-19 10:24:50 följande:
    Hur är det med dina sd nu? Har du blivit sjukskriven??

Jo dom är ungefär som förut men håller i sig längre tycker jag och blir starkare.

Nu hoppas jag det vänder från och med idag!

• Jamtlandstaus
    ChiliFrö skrev 2015-03-23 08:25:59 följande:

Hej igen..

Skulle aldrig skrivit att allt flyt på och vi hade tur på fredag den 13... I måndags lunch grävde kommunen av vår internetsladd.. Ungefär samtidigt som min sambo började riva innertaket i vardagsrummet och inser att det är mögel, svamp och dolda fel i taket.. Tisdag kom snickarna för att titta och göra bedömning av just den takbiten och svaret va, kontakta advokat och antingen kräv fd ägare på del av renovering eller häv köpet detta hade dom tydligen gömt med flit och visste tyckte vår snickare.. så nu väntar vi på besiktningsman som ska komma denna veckan tror vi..
    Min telefon gillar inte fl sidan så mina inlägg jag försökt skriva via den har inte velat publicera sig.. Kommunen "hade inte märkt" att dom grävt av vår sladd förrän torsdag em så vi fick inte tillbaka det förrän i fredags..

Igår hade vi en fd anticimex besiktningsman här som kröp på vinden för att se hur mycket mer som va skadat och de är hela baksidan av hustaket, dvs halva taket..

Hade iallafall sambon hemma hela veckan för han hade tagit ledigt så han skulle kunna hjälpa snickaren :)

Idag ska vi på ul iallafall. skulle varit där i förra veckan men dom ringde och avboka mig :O och flytta till idag..

Jo dom är ungefär som förut men håller i sig längre tycker jag och blir starkare.

Lät verkligen urjobbigt allt det där och inte vad du behöver!! Skrikandes
    Det där med dolda fel är ett jädra aber! Tycker att det är helt solkklart att säljaren skall betala allt! Om de inte är helt korkade har de tagit en försäkring för dolda fel! Men ofta blir det ju så att man delar på kostnaden (köpare/säljare) i slutändan... och advokater är ju inte heller billiga...
    Hur känner ni inför att häva köpet då? Kanske kan ni hota med det men begära säkningen av priset pga detta... Prata med mäklaren.
    Försök tänka vad som är bäst för dig just nu och låt din man ta så mycket det går, det är ju bara en begränsad tid som du är gravid och ett prematurbarn är inte något som skulle göra situationen lättare direkt nu.
    Hoppas verkligen att det vänder nu och om stå på dig om sjukskrivning!!
    Kram {#emotions_dlg.flower}
  • emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-03-20 21:54:59 följande:

Ja tänk vad olika vi alla är Olika är bra!

Vi hoppas kunna flytta hem nästa helg, vi har slutsamråd med kommun o kvalitetsansvarig på torsdag. Vi har snart bott i stugan 6mån... nu är det nog!

Brukar du sy mycket? Babynestet ser verkligen proffsigt ut!

Visst är det så :)

Okej, förstår att ni längtar hem nu. Men skönt att det inte är så lång tid kvar! 

Nää jag syr inte så mycket, men har sytt kanske 10 babynest, så lite övning iaf. :) Syr du något?

ChiliFrö skrev 2015-03-23 08:25:59 följande:

Hej igen..

Men nej! Vilket jävla oflyt, inte precis det man vill just nu. 
    Förstår inte hur man kan vilja lura någon på de där viset, tyvärr är det ju så ofta med hus överlag, ofta man blir blåst. :/

Kommer ni häva köpet? Hur mycket var skadat då? Hela råsponten? Takbjälkarna med kanske? :(

Åh drygt, du får försöka vila, så gott de går, förstår att denna situation inte hjälper så mycket. Fyfan. Nu kan det bara bli bättre! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015