• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • ChiliFrö

Emtfb det finns någon samlings sida för alla gratis boxar! Men libero ska ju ha en? Vi fick inte den med dotter dock :O sen har väl apoteket kronan en men den har varit slut i typ 2 år.. Kommer inte ihåg någon mer på rak arm.. Jo babyproffsen ha en också!

Men fy Kelsson din stackare :/ önskar man kunde hjälpa på något sätt :(

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-02-17 22:00:31 följande:

Emtfb det finns någon samlings sida för alla gratis boxar! Men libero ska ju ha en? Vi fick inte den med dotter dock :O sen har väl apoteket kronan en men den har varit slut i typ 2 år.. Kommer inte ihåg någon mer på rak arm.. Jo babyproffsen ha en också!

Men fy Kelsson din stackare :/ önskar man kunde hjälpa på något sätt :(

Jag googla lite, så har beställt från allt för föräldrar också ;) Ja men de är väl liberos startväska du menar? 
    Vi fick inte den på bb, så jag mailade libero och så skickade dom hem en till mig ett bra tag efter förlossningen :P

Babyproffsen, är samma som den från babyland. :)

• Jamtlandstaus

Bara blivit sämre i förkylningen igen och nu verkar det vara bihåleinflammation som grädde på moset
    Då jag är allergisk mot penicilin o gravid finns ingen antibiotika att sätta in så nu har jag tid för spolning av bihålorna kl 1430. Jag känner mig jätterädd och nervös för det ingreppet! SkrikandesGråter Någon som har några bra tips att klara smärta o rädsla...?

• aleydis
    Kelsson1 skrev 2015-02-17 06:50:19 följande:

ChiliFrö: Chansen att jag börjar må bättre innan jag behöver sluta med tabletterna är inte stor smile1.gif mådde illa med dottern också ända in på förlossningen...

Jamtlandstaus: Seaband har jag inte provat men eftersom mitt illamående är så kraftigt så misstänker jag att det inte kommer att ha någon effekt. Lakritsrot har jag inte heller testat men det mesta andra testade jag redan med dottern utan effekt. Inte ens Lergigan eller Lergigan Comp har någon effekt på mig smile4.gif

Kelsson,

Har inte läst hela tråden, men vill bara säga att jag provade lergigan comp och primperan utan effekt. Nu har jag äntligen fått prova ondansetron, har fantastiskt nog tagit bort ca 80 % av illamåendet och alla kräkningar. Jag är i v. 24+5.
  • emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-02-19 12:47:33 följande:

Bara blivit sämre i förkylningen igen och nu verkar det vara bihåleinflammation som grädde på moset
    Då jag är allergisk mot penicilin o gravid finns ingen antibiotika att sätta in så nu har jag tid för spolning av bihålorna kl 1430. Jag känner mig jätterädd och nervös för det ingreppet! SkrikandesGråter Någon som har några bra tips att klara smärta o rädsla...?

Men fyy! Rynkar på näsan Hoppas det gick bra idag?! 
  • Jamtlandstaus

Usch, det var en MYCKET obehaglig erfarenhet!! :'-( Ska inte berätta hur det gick till men ett rör lämnades kvar i näsan o nu ska jag skölja själv hemma morgon o kväll i 4dgr sen får vi se...

• Kelsson1

aleydis: Tror inte att jag kommer att få ondansetron utskrivet för jag spyr inte alls, har bara extremt illamående som utan tabletter gör att jag inte kan äta någonting.

Jamtlandstaus: Skönt att det är över, hoppas att du fort blir bättre!

• Jamtlandstaus

Idag när jag vaknade hade magen krympt o blivit mycket mindre. Måste varit någon svullnad som lättat Hon lever om som vanligt där inne!

Vill minnas att det var så förra graviditeten oxå, att jag var väldigt stor v23-24 och sedan lättade det.

Hur har ni det med storleken på era magar?

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-02-20 12:48:39 följande:

Idag när jag vaknade hade magen krympt o blivit mycket mindre. Måste varit någon svullnad som lättat Hon lever om som vanligt där inne!

Vill minnas att det var så förra graviditeten oxå, att jag var väldigt stor v23-24 och sedan lättade det.

Hur har ni det med storleken på era magar?

Usch, krya på dig och hoppas du blir bättre och att du slipper göra det en gång till.. :/

Jaha, jag har nog inte tänkt på att min mage blev så förra gången. Men skönt för dig :)
    Min mage är stor, mycket större än förra graviditeten, väger iofs 5-6kg mer denna gång också.. 

Fullt ös är det i magen iaf :) När jag väntade dottern, så var det mycket lugnare i magen.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015