Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Vi har lackade ek luckor nu,typ 20 år gamla.. dom var snygga när vi flyttade in men efter 2 år med en liten tjej så har dom fått en del stryk.. Skulle också gärna ha stenbänk i de framtida köket men som du säger, man får se vad plånboken säger :O
Ja vem f*n kom på runda hoar :O
haha jag är där 4-5 ggr per år :P köper alla förbruknings varor där och alla våtservetter!!! dom kostar bara 8 kr och är så sjukt mycket bättre än typ ica basic!
Det är så otroligt kul att åka dit :P
Jag bor i Västra skaraborg på gränsen till Trollhättan typ 2km ifrån ;)
Hur tycker ni ang detta med att ringa in till förlossningen nu när det är så långt kvar?
Hade ett gäng gravida hos mig idag och då kom vi in på detta (har även av nyfikenhet startat en annan tråd om det) om när man ska/bör ringa in. Jag drar mig för att ringa vill ju inte vara iväg och till besvär och så kände dom flesta, bara en av 5 tjejer i gänget tyckte att man kunde ringa för typ vad som helst.
När skulle du ringa? avvaktar du längre än du borde? eller hur tänker du? :)
Jo det blir ju så, när man har barn slits ju allt på ett annat sätt ;)
Men ååååh, vad avis jag blir. Jag åker bara dit 2ggr, ibland 3. Fast kanske skönt att inte hänga där varje månad, man kanske skulle ledsna.
Våtservetterna köper vi me! :D Älskar verkligen ullared, jag är en riktig shoppoholic, så en helg därnere är det bästa som finns nästan ;)
Jag skulle nog som ni skriver, ringa bm i förstahand. Beroende på om de är något litet, eller större. Förlossningen ringer jag om jag är riktigt orolig över något. (har aldrig hänt ännu & inte förra graviditeten heller)
Men annars är jag tyvärr, en sån som gärna väntar och det är ju inte alltid bra.
Roligt, ser framemot bilder :)
Jaha där ser man, vad tråkigt att dom lagt ner. Vad gjorde du som officer där? Är vääääldigt dåligt påläst vad det är ;)
Hehe okej, förstår dig, landet lockar mer än storstaden :)
Min förkylning är bättre o måste bara vara på sluttampen nu!! Dunderförkyld med hosta verkar vara slutklämmen :-S
Som officer i Flygvapnet var min specialinriktning Luftbevakning o jag övervakade Sveriges luftrum, gränser o närområde med hjälp av radar.
Lite graviditetsrelaterat; är det någon av er som vet hur mycket flytningar som egentligen är normalt den här tiden?
Jag har ökande mängder o tycker mig ha lite molvärk idag o kan inte låta bli att undra om det kan vara fostervatten...
Jag har förvisso varit sjuk länge nu med hosta o vissa muskler blir ju lite klenare när man är gravid... Men ändå, mängden har typ tredubblats från ett trosskydd per dag till tre.
Känner av lilltjejen som verkar vara aktiv i alla fall.
Får ringa BM på måndag eller gå över å knacka på hos tillfälliga grannen som är BM
Jamtlandstaus: Förra graviditeten när vi var på föreläsning på sjukhuset inför förlossning sa BM att man kan skilja på flytning och vatten genom att torka sig med vanligt toa papper. Flytningen stannar ovanpå pappret medan vatten går igenom. Lät vettigt tyckte jag.
Jag skulle nog som ni skriver, ringa bm i förstahand. Beroende på om de är något litet, eller större. Förlossningen ringer jag om jag är riktigt orolig över något. (har aldrig hänt ännu & inte förra graviditeten heller)
Men annars är jag tyvärr, en sån som gärna väntar och det är ju inte alltid bra.
Lite graviditetsrelaterat; är det någon av er som vet hur mycket flytningar som egentligen är normalt den här tiden?
Jag har ökande mängder o tycker mig ha lite molvärk idag o kan inte låta bli att undra om det kan vara fostervatten...
Jamtlandstaus: Förra graviditeten när vi var på föreläsning på sjukhuset inför förlossning sa BM att man kan skilja på flytning och vatten genom att torka sig med vanligt toa papper. Flytningen stannar ovanpå pappret medan vatten går igenom. Lät vettigt tyckte jag.
Kostade på mig såna trosskydd som ska indikera om det är fostervatten då flytningarna börjat anta en viss färgning. Ännu ingen indikation på att det är fostervatten iaf (y)
Min förkylning är bättre o måste bara vara på sluttampen nu!! Dunderförkyld med hosta verkar vara slutklämmen :-S
Som officer i Flygvapnet var min specialinriktning Luftbevakning o jag övervakade Sveriges luftrum, gränser o närområde med hjälp av radar.
Jag har förvisso varit sjuk länge nu med hosta o vissa muskler blir ju lite klenare när man är gravid... Men ändå, mängden har typ tredubblats från ett trosskydd per dag till tre.
Känner av lilltjejen som verkar vara aktiv i alla fall.
Får ringa BM på måndag eller gå över å knacka på hos tillfälliga grannen som är BM ![]()
Hej !
Hoppar gärna med här även om de ar gått lång tid sedan plusset ;)
Är gravid i v 23 med andra barnet, har en dotter som är född i april -13. Har bf 16/6. Har inte tagit reda på kön, känns mer spännande att inte veta. Gjorde inte det med dottern heller. Har precis plöjt genom hela tråden och tycker ni verkar vara ett härligt gäng :)
Nu är gipset av och lite lättare att skriva
.
Vi kommer att försöka ta oss till Ullared en gång under våren beroende på om jag tar mig upp ur sängen nästa månad (måste sluta med Primperan i slutet av den här månaden)...
Hej !
Hoppar gärna med här även om de ar gått lång tid sedan plusset ;)
Är gravid i v 23 med andra barnet, har en dotter som är född i april -13. Har bf 16/6. Har inte tagit reda på kön, känns mer spännande att inte veta. Gjorde inte det med dottern heller. Har precis plöjt genom hela tråden och tycker ni verkar vara ett härligt gäng :)
Nu är gipset av och lite lättare att skriva
.
Vi kommer att försöka ta oss till Ullared en gång under våren beroende på om jag tar mig upp ur sängen nästa månad (måste sluta med Primperan i slutet av den här månaden)...
Välkommen tillbaka Kelsson! Usch då tror du att du kommer må så dåligt då?
Oj hade ingen aning om att de fanns såna får bli en sväng dit imorgon!
Gott att se någon mer med mage:P
Jag känner mig som en flodhäst denna gången.. Magen hänger liksom fram mycket mer så den sticker redan ut lika mycket som sista veckan förra graviditeten:(
Hur känner ni andra er?