• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-31 12:07:43 följande:
    Nej men huga! Hur länge måste du gå gipsad?
    Minst 2 veckor kanske längre
  • ChiliFrö
    Kelsson1 skrev 2015-01-31 08:45:19 följande:

Ramlade igår o fick handen gipsad så kommer att vara minimalt med inlägg från mig ett tag, läser dock allt.

Nej.... :( Gud så oturligt...

Karro80 skrev 2015-01-31 13:06:27 följande:

Ni som väntar andra eller tredje, vagn behöver ju lösas men vi har även börjat fundera på säng. Storebror sover ju i spjälsäng än. Ska vi köpa en till eller kommer han vara redo för en annan säng? Har blir ju 1 år och 10 mån när det är dags. Hmm...

Vår tös flyttade till växa säng när hon va 11 månader. Hon va påväg att klättra ur spjälsängen då så det blev en säkerhetsåtgärd, men sömnen blev otroligt mycket bättre samtidigt! 

kungfumamma skrev 2015-01-30 12:37:09 följande:
    Ja de blir kul. Har kvar en hel drös med kläder och skor från storebror så de blir kul att de kommer till användning igen och om inte annat väldigt billigt med kläder :) haha. Storebror är snart 2,5 år :)

Välkommen och grattis!!

Vi har troligten löst vagnfrågan, syrran mer eller mindre tvinga på oss deras vagn så går den bara in i bagagen så slipper vi nog inte undan :P
    Har haft en hemskt hektisk helg.. Usch.. 

Va hos en sk läkare i torsdags som var inbokad på begäran av BM men när jag kom till henne så va hon inte läkare sa hon utan gynekolog...? jobbade på gyn avdelning på vårt närmaste sjukhus och alla frågor jag egentligen ville ha svar på undvek hon eller pratade bort.. Ville vet hur ont jag "ska ha" innan jag borde söka vård, inte så att jag tänker söka i tid och otid men kan vara bra att vet då jag knappt går en dag utan värk eller smärta i livmodern. Inte växtvärk utan smärta mer. En annan fråga som kändes viktig för mig att få svar på var hur många sammandragningar eller hur frekventa är någon fara.. Svaret blev "så länge dom släpper i vila är de ofarligt..." Men jag vaknar av dom på nätterna nu men hon höll fast vid dom :O 
    Hon ville känna på livmodertappen men hitta ingen förändring.. Dock säger hon efter undersökningen att hon inte skulle känn något ändå eftersom man öppnar sig inifrån... Varför undersöka då?? Inget riktigt svar mer än det ska vi göra...?

Sedan avslutar hon vårt ca 10 min långa möte med "du vet vi gör inget för bebisen förrän v 22 ändå så då är nästan ingen ide att du söker hos oss förrän efter det, fast det är klart då ska du ju söka till förlossningen" Okej tack så mycket..

Tur att det är andra barnet känner jag spontant för hade allt detta hänt med första så hade jag vart utom mig.. nu blir jag mest irriterad på hur oproffsigt jag har blivit bemött.. Eller ska man förvänta sig detta?

• vincere

Jag har också funderat på det där med säng... Mellersta sover i spjälsäng, men jag tror vi ska byta till växasängen till våren, han är nyfyllda 2 år när bebis kommer. Så lillan får ta spjälsängen :)

Karro80 skrev 2015-01-31 13:06:27 följande:

Ni som väntar andra eller tredje, vagn behöver ju lösas men vi har även börjat fundera på säng. Storebror sover ju i spjälsäng än. Ska vi köpa en till eller kommer han vara redo för en annan säng? Har blir ju 1 år och 10 mån när det är dags. Hmm...

• Jamtlandstaus

Men vilket stolpskott!! Klart gynekologer är läkare!

Nä be om en annan läkare o få ett andra utlåtande, kanske ringa gynmott på sjukhuset direkt!

O så tycker jag att du ska skriva ett mail till chefen för vårdinrättningen o berätta hur du blivit bemött! Så där ska man inte bli bemött oavsett man kommit förbi v22 eller inte! (

• ChiliFrö
    Jamtlandstaus skrev 2015-02-01 21:10:12 följande:

Men vilket stolpskott!! Klart gynekologer är läkare!

Nä be om en annan läkare o få ett andra utlåtande, kanske ringa gynmott på sjukhuset direkt!

O så tycker jag att du ska skriva ett mail till chefen för vårdinrättningen o berätta hur du blivit bemött! Så där ska man inte bli bemött oavsett man kommit förbi v22 eller inte! (

Ja så tänker jag också.. Hon uttryckte sig så dumt och onödigt hela tiden..

Detta va ju på mvc och hon är väl på något rullande schema för läkare på mvc det är tydligen olika varje vecka.

Hon jobbar dessvärre på gyn mottagningen men nu är de inte många dagar kvar till v 22.

Kommer verkligen att ta upp detta med min bm på nästa besök för tycker det är förjävligt beteende.. Som min mamma sa hon har troligen inga egna barn och kan inte ens referera till en graviditet och dom känslor som de innebär.

Hela mötet med denna människa är skrattretande eftersom det största syftet var att få svar på mina frågor men jag står mer frågande nu..

Min bm sa att oftast blir man ordinerad sträng vila vid denna mängd sd och hon tyckte min sambo skulle se över möjligheterna att få pappaledigt dom dagar det blir många timmar för mig och läkaren säger lev på som vanligt..

Hmm med sunt förnuft och tilltro till magkänslan ska nog detta gå bra ändå! Sov gott godingar där ute :)
  • emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-02-01 22:15:57 följande:
    Kommer verkligen att ta upp detta med min bm på nästa besök för tycker det är förjävligt beteende.. Som min mamma sa hon har troligen inga egna barn och kan inte ens referera till en graviditet och dom känslor som de innebär.

Hela mötet med denna människa är skrattretande eftersom det största syftet var att få svar på mina frågor men jag står mer frågande nu..

Min bm sa att oftast blir man ordinerad sträng vila vid denna mängd sd och hon tyckte min sambo skulle se över möjligheterna att få pappaledigt dom dagar det blir många timmar för mig och läkaren säger lev på som vanligt..

Hmm med sunt förnuft och tilltro till magkänslan ska nog detta gå bra ändå! Sov gott godingar där ute :)

Men vad arg jag blir! Skulle absolut tagit upp det med någon högre uppsatt. Och bra att du ska ta upp det med din bm också. 

Du får se till att försöka ta det lugnt och vila så gott det går, tänk att man ska få sätta sin egna ordination om vad man ska göra. Ibland är vården bra jävla kass alltså!

Tror det kommer gå jätte bra, du verkar vara förnuftig. Glad

Någon som tänkt nånting på namn?
    Dom som ligger rätt högt upp på min lista just nu är Svea & Edith :)

• ChiliFrö
    emtfb skrev 2015-02-03 10:59:21 följande:

Men vad arg jag blir! Skulle absolut tagit upp det med någon högre uppsatt. Och bra att du ska ta upp det med din bm också. 

Du får se till att försöka ta det lugnt och vila så gott det går, tänk att man ska få sätta sin egna ordination om vad man ska göra. Ibland är vården bra jävla kass alltså!

Tror det kommer gå jätte bra, du verkar vara förnuftig. Glad

Någon som tänkt nånting på namn?
    Dom som ligger rätt högt upp på min lista just nu är Svea & Edith :)

Ja man blir lite vansinnig.. men samtidigt så känner jag att det är onödigt att va arg när är viktigt att vara lugnt och vila, så jag försöker skratta lite åt eländet.. 

Ja lyckligtvis så är jag hemma på helt tid nu tack vare min förstående chef och tösen går på dagis 4 timmar /dag. Hon älskar dagis så det känns perfekt. 
    Så jag har hela fm att vila och min man jobbar skift så jag har honom hemma en hel del som tur är.

Hur mår ni andra? 

Vi har pratat om namn men precis som med tösen så står de still :P 
    Hade pojknamn till henne halva tiden men inget flicknamn förrän typ 2 v innan hon föddes ;)

Svea tycker jag är såå fint Hjärta

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-02-03 11:35:57 följande:

Ja man blir lite vansinnig.. men samtidigt så känner jag att det är onödigt att va arg när är viktigt att vara lugnt och vila, så jag försöker skratta lite åt eländet.. 

Ja lyckligtvis så är jag hemma på helt tid nu tack vare min förstående chef och tösen går på dagis 4 timmar /dag. Hon älskar dagis så det känns perfekt. 
    Så jag har hela fm att vila och min man jobbar skift så jag har honom hemma en hel del som tur är.

Hur mår ni andra? 

Vi har pratat om namn men precis som med tösen så står de still :P 
    Hade pojknamn till henne halva tiden men inget flicknamn förrän typ 2 v innan hon föddes ;)

Svea tycker jag är såå fint Hjärta

Jo jag förstår det, skönt att du kan släppa det litegrann, de hade inte jag kunnat.. :P

Men vad skönt! Då har du det rätt lugnt ändå :)

Jag mår jätte bra, magkatarren börjar ge med sig nu, äntligen!! Bara näsan som är täppt 24/7. Tur att det finns nässpray.

Ja det är ju så svårt med namn, vi gav dottern sitt namn när hon var 6 dagar och då var det inget namn vi funderat så speciellt mycket på innan ;)

• ChiliFrö
    emtfb skrev 2015-02-04 12:25:25 följande:

Jo jag förstår det, skönt att du kan släppa det litegrann, de hade inte jag kunnat.. :P

Men vad skönt! Då har du det rätt lugnt ändå :)

Jag mår jätte bra, magkatarren börjar ge med sig nu, äntligen!! Bara näsan som är täppt 24/7. Tur att det finns nässpray.

Ja det är ju så svårt med namn, vi gav dottern sitt namn när hon var 6 dagar och då var det inget namn vi funderat så speciellt mycket på innan ;)

Ja,jag ska givetvis ta upp de med bm på tisdag men tills dess får jag bara strunta i det :/ Nu har dottern fått magsjuka och jag börjar känna mig lite halvkass jag också och en bit av slemproppen gick i måndags. ÄR oftast ingen fara sägs de men dottern föddes 5,5 timmar efter att den gick då, så pulsen steg ordentligt några timmar :P hade kraftig värk i magen hela natten men nu är det lugnt, bara massa sd som vanligt :P

Ja hemska nästäppa :/ snyter mig hela tiden :P

Verkligen! Mycket att tänka på med namn :)

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-02-04 21:08:56 följande:

Ja,jag ska givetvis ta upp de med bm på tisdag men tills dess får jag bara strunta i det :/ Nu har dottern fått magsjuka och jag börjar känna mig lite halvkass jag också och en bit av slemproppen gick i måndags. ÄR oftast ingen fara sägs de men dottern föddes 5,5 timmar efter att den gick då, så pulsen steg ordentligt några timmar :P hade kraftig värk i magen hela natten men nu är det lugnt, bara massa sd som vanligt :P

Ja hemska nästäppa :/ snyter mig hela tiden :P

Verkligen! Mycket att tänka på med namn :)

Nej men fy, usch magsjuka är inge kul, hela vår familj låg i det för en månad sen Kräks Krya på er, hoppas du slapp bli sjuk! 
    Jaha men oj, slemproppen redan? Förstår att du blev lite nervös där, ringde du in eller? 

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015