Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Jag hade SF 24 cm i vecka 24!
Så svårt det är med vagn! Just nu velar vi mellan Emmaljunga och Bugaboo. Bugaboo är ju smidig i och med att den går att göra smalare och den har högre maxvikt, men den är dyrare och när sonen provsatt grannens var selen tajt på honom redan nu... Hade typ bestämt oss för den men nu måste vi iväg och titta på Emmaljungan igen.
Ja dom är ju små, både selen o sittdelen. Dock sitter våran 21 månaders bra, men hon är rätt liten o nätt.
Om ni bestämmer er för en bugaboo, så kolla o beställ från holland. Skiljer några tusenlappar, från att köpa i Sverige.
Här finns lite information om du vill läsa :)
ombarnvagnar.com/2013/12/om-att-importera-barnvagn/
Jag har precis beställt ett exkit, och lite andra roliga accessoarer till vår donkey. Leverans tiden är 4-6 veckor dock. Men så är det väl i butik i Sverige också oftast. Kanske längre ändå?
emtfb: Vad skönt att höra att man inte är ensam om högre sfmått
Jag är rätt sliten nu, vi har flyttat i helgen o nya lägenheten är full med ouppackade lådor . Hoppas vi får i ordning på de i helgen, oredan tar så mycket energi.
emtfb: Vad skönt att höra att man inte är ensam om högre sfmått
Jag är rätt sliten nu, vi har flyttat i helgen o nya lägenheten är full med ouppackade lådor . Hoppas vi får i ordning på de i helgen, oredan tar så mycket energi.
Nej men det hade jag förra graviditeten också ;)
Usch jobbigt med flytt, roligt men drygt med alla kartonger som ska packas upp. Flyttar ni till större eller? :)
Är det någon som bloggar?
Jobbigt för er flera med illamående!!
Jag har nu ätit upp min antibiotikakur o än så länge har jag inte fått någon ny infektion. Vi får se om jag klarar mig undan dotterns nya baciller hon dragit på sig.
Alla värden som jag tagit hos BM visar att jag mår bra nu o tom järntabletterna har hjälpt o fått upp blodvärdet.
Så nu har vi haft några intensiva o långa dagar då vi jobbat i huset. Tyvärr blir inte inflytt än på kanske två veckor men det närmar sig med Vad jag längtar hem!!
Jag ligger oxå precis över medelstrecket på SF-måttet.
emtfb: Yes större så det är skönt men hade klarat mig bra utan allt kaos.
Jamtlandstaus: Skönt att du hållit dig frisk nu. Två veckor går ändå fort önskar att vi hade lägenheten i ordning så snart
Så skönt att höra att man inte är ensam om högre SF-mått.
Jobbigt för er flera med illamående!!
Jag har nu ätit upp min antibiotikakur o än så länge har jag inte fått någon ny infektion. Vi får se om jag klarar mig undan dotterns nya baciller hon dragit på sig.
Alla värden som jag tagit hos BM visar att jag mår bra nu o tom järntabletterna har hjälpt o fått upp blodvärdet.
Så nu har vi haft några intensiva o långa dagar då vi jobbat i huset. Tyvärr blir inte inflytt än på kanske två veckor men det närmar sig med Vad jag längtar hem!!
Jag ligger oxå precis över medelstrecket på SF-måttet.
Håller tummarna på och hoppas att du klarar dig!
Skönt att tabletterna funkar, vad ligger ditt värde på?
Åh så roligt med inflytt, även om det är 2 veckor tills dess, men den som väntar på något gott.... :D Har ni gjort klart köket o så? Eller ska ni göra det när ni flyttat in? Minne som en guldfisks ;)
emtfb: Yes större så det är skönt men hade klarat mig bra utan allt kaos.
Jamtlandstaus: Skönt att du hållit dig frisk nu. Två veckor går ändå fort önskar att vi hade lägenheten i ordning så snart
Så skönt att höra att man inte är ensam om högre SF-mått.
Förstår det, men skönt med större :)
Kök, badrum o tvättstuga måste vi ha klart innan inflytt. Köket har vi kvar slutmonteringen av bänkskivor, utsågning av häll o diskho, montering av alla lådor med inredning samt inkoppling o besiktning av vitvaror.
I övrigt flyttar vi in i ett hus där vi måste göra alla innertak, väggar o golv så det är mest en byggarbetsplats. Men då vi inte har någon släkt eller barnvakt närmare än 30 mil så behöver vi bo där så att vi stundtals kan jobba två samtidigt.
Börjar oroa mig smått för att en nyfödd snart kommer o kan behöva bo i röran... För att inte tala om en treåring som kommer behöva passas för alla farliga ställen o verktyg...
Tajming var något vi struntade i denna renovering... :-/
Just det blodvärdet har gått från 114 till 119 Äter Niferex.
Hur ligger ni blodvärde?
Sammandragningarna håller i sig här och min bm sa igår att "vi hoppas du tar dig över v 32 så har ni inte så lång neo tid" så pga mkt snabb först förlossning så ska vi nu åka in till förlossningen vid minsta lilla känning eller oro. Sexförbud eftersom det hade öppnat sig och ett extra ul sk bokas för att kontroller om hela slemproppen är upplöst eller bara lite. Men som bm sa man öppnar sig ju inifrån så förhoppningen att det finns någon slempropp är väldigt liten.
Är lite nere och hängig i mitt allmäntillstånd vilket kanske är bra så jag inte orkar med förstora grejer.. :(
Har för mig att bm sa att mitt blodvärde va 19 eller om de va järnmättnad eller är det samma sak? Va mycket info igår..
Sf-måttet va 27cm igår och är i v 27, ingen aning hur de är på strecket :P
Jamtlandstaus: Jag förstår att ni längtar hem! måste va hemskt att inte bo "hemma" :O
Kelsson Det positiva med att flytta till större är att det går ganska fort att få ordning :)
Emtfb: ingen blogg hos mig :/