Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Ja det är det.. vi hade räknat på ca 50-70k för takbyte, vi har mycke händigt folk i omgivningen som skulle hjälpa oss men det har kommit till väldigt mycke konstiga grejer på vägen.. tex att orginalritningen visar fel taklutning på 4grader så vi kunde inte lägga den plåten vi tänkte bland annat.. så nu är vi uppe på 200k istället.. visserligen inkl allt arbete då vi känner att vi inte hinner/orkar fixa med det nu.
Fanns inte mycket att välja på ChiliFrö. Nya modellen fanns bara i svart, men sen hade vi nog kanske valt det ändå... Hoppas den hinner komma innan bebisen. Den släpps v.17 och sen var det många bokningar så var ytterligare lite väntetid. Vi är ju två hemma i början i alla fall så då får vi köra varsin vagn annars.
Oj men det var bara takplåt då eller? :O
Tror typ de va 50-60k i material.
Jag ska ju dessutom ha ett antal specialtillverkade blomlådor till fönstren och garageuppfarten :P som den trädgårdsnörd jag är :D :D
Ja vi hade egentligen tänkt göra mycket själva men de va innan det blev akut.. :/
Samma här.. Eller jag är inte så rädd men min sambo... När vi blev omdirigerade sist så sa jag direkt att vi inte kommer hinna in.. Känner jag likadant nu så stannar vi hemma och ringer ambulans.. Kommer inte vilja ha samma panikkänsla i bilen igen..
Vi har ju badkar ;) perfekt att föda i :D :P
Fanns inte mycket att välja på ChiliFrö. Nya modellen fanns bara i svart, men sen hade vi nog kanske valt det ändå... Hoppas den hinner komma innan bebisen. Den släpps v.17 och sen var det många bokningar så var ytterligare lite väntetid. Vi är ju två hemma i början i alla fall så då får vi köra varsin vagn annars.
Jaha, vår blir nog också svart, fast jag egentligen skulle vilja ha färg men men..
Vi ska också va hemma båda. Sambon tar pappaledigt juni-1a sept :D
Imorgon BM igen! ska bli skönt att träffa henne. Ta prover och se om jag lyckats "äta Upp" mitt blodvärde. Hon ska även räkna på antalet sd i vila..
Hur mår ni andra annars? Man ska ju må ganska bra nu ;)
Ska ni fixa något barnrum,har ni isåfall börjat? Här är de tänkta rummet belammrat med möbler från kök och vardagsrum eftersom vardagsrummet är evakuerat.. Men nästa helg hoppas jag kunna börja ordna lite.. ingen målning eller tapetsering men inredning :D
Hur vidskepliga är ni? Monterar ni spjälsängen innan förlossningen eller inte?
Förra gången va den monterad när vi köpte så det fick den fortsätta vara... Nu är den dock omonterad.. Vill gärna sätta ihop och bädda men vågar inte än :P
Stackars er... Jag gör alltid föööööör långaa inlägg :P
ChiliFrö: Jag ska också till BM idag, har mått sämre igen så vet inte om jag orkar jobba ens 50% hela vägen ut . Får se vad BM tycker.
Vi har inte monterat vaggan än men vi har ju till 17/6 på oss och vi måste bli av med lite saker först innan den ryms, annars har jag inga problem med att montera upp den . Nu är vi inte heller helt säkra på att vi kommer att använda vaggan, kanske vi investerar i en bedside crib istället (skulle det skrivits ihop istället?, ni förstår nog vad jag menar )
ChiliFrö: Jag ska också till BM idag, har mått sämre igen så vet inte om jag orkar jobba ens 50% hela vägen ut . Får se vad BM tycker.
Vi har inte monterat vaggan än men vi har ju till 17/6 på oss och vi måste bli av med lite saker först innan den ryms, annars har jag inga problem med att montera upp den . Nu är vi inte heller helt säkra på att vi kommer att använda vaggan, kanske vi investerar i en bedside crib istället (skulle det skrivits ihop istället?, ni förstår nog vad jag menar )
Usch då! Hoppas du får va hemma! Det är inte värt att jobba och må dåligt.. Hur många gånger är man gravid som min BM säger.. Man måste sätta bebisen först
Åhh jag vill bara pyssla i bebisens rum och göra iordning där inne men just nu är de förvaring för diverse möbler från vardagsrummet.. helt full knökat.. :/
Tog fram dom allra minsta bebiskläderna igår!! åhh herre va små dom är!! Dotterns 92 t-shirt va lika stor som ett set till bebisen!! Längtar ihjäl mig lite känner jag!
Oj men det var bara takplåt då eller? :O
Tror typ de va 50-60k i material.
Jag ska ju dessutom ha ett antal specialtillverkade blomlådor till fönstren och garageuppfarten :P som den trädgårdsnörd jag är :D :D
Ja vi hade egentligen tänkt göra mycket själva men de va innan det blev akut.. :/
Samma här.. Eller jag är inte så rädd men min sambo... När vi blev omdirigerade sist så sa jag direkt att vi inte kommer hinna in.. Känner jag likadant nu så stannar vi hemma och ringer ambulans.. Kommer inte vilja ha samma panikkänsla i bilen igen..
Vi har ju badkar ;) perfekt att föda i :D :P
Jaha, vår blir nog också svart, fast jag egentligen skulle vilja ha färg men men..
Vi ska också va hemma båda. Sambon tar pappaledigt juni-1a sept :D
Imorgon BM igen! ska bli skönt att träffa henne. Ta prover och se om jag lyckats "äta Upp" mitt blodvärde. Hon ska även räkna på antalet sd i vila..
Hur mår ni andra annars? Man ska ju må ganska bra nu ;)
Ska ni fixa något barnrum,har ni isåfall börjat? Här är de tänkta rummet belammrat med möbler från kök och vardagsrum eftersom vardagsrummet är evakuerat.. Men nästa helg hoppas jag kunna börja ordna lite.. ingen målning eller tapetsering men inredning :D
Hur vidskepliga är ni? Monterar ni spjälsängen innan förlossningen eller inte?
Förra gången va den monterad när vi köpte så det fick den fortsätta vara... Nu är den dock omonterad.. Vill gärna sätta ihop och bädda men vågar inte än :P
Stackars er... Jag gör alltid föööööör långaa inlägg :P
ChiliFrö: Fick läkartid till 13/4 så tror att det blir heltidssjukskrivning från det...
Idag var jag hos bm, magen ligger nu ännu längre upp nästan på de övre prickarna, på kurvan :P Är i v. 29+5 och sf-måttet är 31 ;)
emtfb: Jag har också högt SF-mått kommer därför att få TUL.
emtfb: Jag har också högt SF-mått kommer därför att få TUL.