Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
emtfb: Det jobbiga är att jag har ett par resor som jag borde göra nu under våren men vet inte om jag kommer iväg på grund av illamåendet . (Konfirmation o Examensfest)
Jag har nog inte kommit ihåg att berätta att vi gjorde NOTCH i måndags och alla flöden såg bra ut så sannolikheten för upprepad havandeskapsförgiftning är liten. Vi fick också bekräftat att det är en liten pojke vi väntar på
emftb; min läkare sa att nasonex gick bra då den verkar framförallt lokalt. 1-2 sprayningar morgon o kväll o tills den når full effekt, engångspipetter nezeril när du måste bli hjälp på en gång ex till natten....
Allergitabletter låter lite konstigt då de är antihistamin o graviditetstäppa beror ju inte på histaminpåslag... Men jag jag är ju inte sjukvårdspersonal så lyssna på de som vet
Okej det är bra att veta, att det är okej att ta den.
Fick dock rinexin tabletter utskrivet av läkare. Dom ska väl komma åt, där inte näsdroppar/sprayer kommer åt. Har bara testat en kväll men de känns redan bättre i näsan!
Jag har nog inte kommit ihåg att berätta att vi gjorde NOTCH i måndags och alla flöden såg bra ut så sannolikheten för upprepad havandeskapsförgiftning är liten. Vi fick också bekräftat att det är en liten pojke vi väntar på
Gud vad skönt!! NOTCH är alltså nått prov att se om man kan utveckla havandeskapsförgiftning?
Och grattis till pojken, vad roligt :D
Hej igen!
Ny har vi kört igen magsjukan för andra gången på tösen och första på mig :/
Fast jag är inte helt säker på att de va magsjuka jag hade.. kräktes 5 ggr igår kväll men illamåendet kom och ökade med sammandragningar.. Hade 1 sammandragning var 6-8 minut, efter kontakt med fl så stanna jag hemma och vila.
Gott kelsson att allt så fint ut och grattis till pojken :D
Emtfb kommer inte ihåg vilket märke de är på vagnen :/
Emtfb: NOTCH är UL där de mäter flöden på navelsträng, bebis och mig för att se att allt är normalt och det kan tydligen ge indikation på om man kommer att utveckla havandeskapsförgiftning eller inte. Dock kan de inte garantera att jag inte kommer att få det även om allt såg bra ut...
Tack
ChiliFrö: Stackars dig, hoppas du är bättre och slipper sammandragningarna nu!
Hej igen!
Ny har vi kört igen magsjukan för andra gången på tösen och första på mig :/
Fast jag är inte helt säker på att de va magsjuka jag hade.. kräktes 5 ggr igår kväll men illamåendet kom och ökade med sammandragningar.. Hade 1 sammandragning var 6-8 minut, efter kontakt med fl så stanna jag hemma och vila.
Gott kelsson att allt så fint ut och grattis till pojken :D
Emtfb kommer inte ihåg vilket märke de är på vagnen :/
Emtfb: NOTCH är UL där de mäter flöden på navelsträng, bebis och mig för att se att allt är normalt och det kan tydligen ge indikation på om man kommer att utveckla havandeskapsförgiftning eller inte. Dock kan de inte garantera att jag inte kommer att få det även om allt såg bra ut...
Tack
ChiliFrö: Stackars dig, hoppas du är bättre och slipper sammandragningarna nu!
emtfb: Yes illamående varje eftermiddag och kväll.
Fick nu 50% sjukskrivning ända till BF så om det är ok för FK behöver jag inte springa hos läkaren mer.
Hjärtljuden var bra hos BM o magen lite över medel...
emtfb: Yes illamående varje eftermiddag och kväll.
Fick nu 50% sjukskrivning ända till BF så om det är ok för FK behöver jag inte springa hos läkaren mer.
Hjärtljuden var bra hos BM o magen lite över medel...
Usch lider verkligen med dig!!
Skönt med sjukskrivningen.
Åh det är så underbart att lyssna på hjärtljuden. Jag gjorde det förra veckan. Ligger också lite över medel på sfmåttet. 26cm och då va jag i v.26. :)
Jag hade SF 24 cm i vecka 24!
Så svårt det är med vagn! Just nu velar vi mellan Emmaljunga och Bugaboo. Bugaboo är ju smidig i och med att den går att göra smalare och den har högre maxvikt, men den är dyrare och när sonen provsatt grannens var selen tajt på honom redan nu... Hade typ bestämt oss för den men nu måste vi iväg och titta på Emmaljungan igen.