• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1

Karro: Vi har mellan namnen klara men inget förnamn! Enda förnamnet som vi gillar har syrran (som också är gravid och kommer att få tre veckor innan oss) valt som förstahandsval om hon får en pojke och hon sa det innan oss. Det är namnet på farfar så därför hade vi kommit på det båda två men som sagt sa syrran det först . Så får hoppas att hon får en tjej eller att hennes man inte vill ha namnet annars vet vi inte vad vi gör...

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-01 16:23:02 följande:
    Tror inte att det är så litet. Jag följer min kurva som ligger precis över mittenstrecket. Minns inte vad jag hade med dottern o hittar inga gamla appar med måtten inskrivna men jag ser nog ungefär lika ut som förra om jag tittar på bilder...förutom att magen hänger ner lite mer... den obarmhärtiga tyngdlagen smile5.gif

120/80 är ett jättebra tryck! Jag ligger på 105/60 o till min längd (176cm) är det lite i lägsta laget tycker jag. Har aldrig svimmat men ser ganska lätt stjärnor när jag reser eller böjer mig lite hastigt.
    Tyckte mest de va litet om man jämförde med mitt ;)

Okej ungefär samma som mig, jag är dock 174 lång. :P okej ja de gäller ju att tänka sig för om man har lågt blodtryck. Det svartnade engång för mina ögon o "typ" svimmade förra graviditeten.. Tur jag precis satt mig ner när de skedde. Eller blodtrycksfall kanske? Otäckt var det iaf!
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-01 16:09:47 följande:

emtfb: Jag skulle som sagt kunna tänka mig att ligga på BB igen efter förlossningen smile1.gif var lite lyxigt att inte behöva göra annat än amma men klart det var lite jobbigt att inte kunna få sova när de skulle mäta blodtryck hela tiden.

Okej men det är ju skönt att du känner så. Ja precis, så kände jag med. Man blev liksom störd hela tiden för att dom skulle kolla blodtrycket.
  • emtfb
    Karro80 skrev 2015-05-01 22:21:52 följande:

Hur går det för er med namn?

När vi fick sonen hade vi ett favoritnamn för kille och ett för tjej och så ett extra av varje. De kom vi lätt överens om. Nu blev det ju en kille sist och han fick vårt favoritnamn då. Så extra namnet för kille finns kvar, Melker, men nu är nog mannen mer inne på det än jag. Gillar det men blir tveksam ibland. Har fastnat för Elmer senaste dagarna men nu när jag tog upp det med mannen var det inte direkt något han gillade. Och det han gillar är inte jag så förtjust i... Svårt det där!

Tjejnamn har vi kvar samma som sist.

Full fart i magen här nu!

Namn tycker jag är så sjukt svårt!

Vi hade 4 namn på dottern sist, dock blev de inte ett utav dom ;) utan efter 6 dagar så fick hon ett helt annat namn, Melissa.

Melker gillar jag skarpt! Skulle vi få en pojke så ligger de högt upp. :)

Vad har ni för tjejnamn? :)

Jag gillar Svea & Signe.
  • Jamtlandstaus

Vi har inte direkt diskuterat namn ännu... Blivande storasyster har konsekvent sagt att hon tycker lillasyster ska heta [Awa]/[Abuwa]...å vi hoppas fortfarande att hennes tal ska hinna utvecklas så att vi förstår vilket namn det är hon menar även fröknarna på hennes dagis är engagerade i detektivjakten... Men frågar vi för mycket tröttnar hon o börjar prata/göra annat

Ett favoritnamn som hänger kvar sedan förra gången annars är Ester.

• Kelsson1

Fina namn ni har. Tjejnamn hade vi inga problem med att få fram en lista på men även förra gången hade vi problem med att hitta något killnamn vi gillade. Så vår stackars lilla pojke lär bli namnlös

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-03 10:10:03 följande:

Fina namn ni har. Tjejnamn hade vi inga problem med att få fram en lista på men även förra gången hade vi problem med att hitta något killnamn vi gillade. Så vår stackars lilla pojke lär bli namnlös smile4.gif

Pojknamn är sjukt svårt! Men tror nog ni hittar på något fint till honom :) vad gillar ni för sorts namn?
  • Kelsson1

emtfb: Problemet för oss är att namnet måste passa både på finska och svenska. Eller kan säga att vi väldigt gärna tar ett finskt namn eftersom det är det språket barnen kommer att ha som modersmål. Namnet vi fastnat för som syrran också vill ha är Niilo så får som sagt hålla tummarna att syrrans man inte vill ha det namnet.

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-04 09:31:48 följande:
    emtfb: Problemet för oss är att namnet måste passa både på finska och svenska. Eller kan säga att vi väldigt gärna tar ett finskt namn eftersom det är det språket barnen kommer att ha som modersmål. Namnet vi fastnat för som syrran också vill ha är Niilo så får som sagt hålla tummarna att syrrans man inte vill ha det namnet.
    Niilo var fint! kanske något liknande eller det kanske blir jobbigt...men jag tycker att Nilas är fint. Det är ett samiskt namn och borde väl väl även funka på finska? Kanske stava det Niilas?
    Själv är jag förtjust i det tidlösa namnet Erik, kanske en finsk variant; Erki?

Jättesvårt att föreslå namn för andra då det är så personligt vad man gillar och vilka erfarenheter man har av namnet...
    Hade jag fått en kille hade nog Folke varit populärt... Men tycker annars oxå att pojknamn är svårt!
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015