• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1

Jamtlandstaus: Nja väljer syrran Niilo får vi nog ta något som inte är för nära, annars är Niilas fint. Erkki har vi i släkten redan (morbror och kusin min) så det går inte tyvärr, annars fina förslag.

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-04 09:31:48 följande:

emtfb: Problemet för oss är att namnet måste passa både på finska och svenska. Eller kan säga att vi väldigt gärna tar ett finskt namn eftersom det är det språket barnen kommer att ha som modersmål. Namnet vi fastnat för som syrran också vill ha är Niilo så får som sagt hålla tummarna att syrrans man inte vill ha det namnet.

Okej då är jag med. Är ni båda finnar? 
    Är dock jätte kass på finska namn, så har tyvärr inge tips ;) Jobbigt när båda vill ha samma namn, hoppas dom inte vill ha det. :)

• Huldran

Hej! Är inne och smygläser här ibland, har bf 20/6 med 3e barnet.

Ett namn som jag tycker är så fint är Eila.. Kommer från Norge men används i Finland ????

• Kelsson1

emtfb: Ja vi är båda finnar

Huldran: Eila är fint och används i finland men det är pojknamn vi är ute efter

• ChiliFrö

här är inte ett namn klart :( vi hittar inget som vi gillar som inte finns i släkten eller bland vännerna eller så blir de fel tillsammans med dotterns namn.. Så vi får se. Förra gången hade vi pojknamn klart från v 15 medan flicknamn inte kom förän 2 veckor innan dottern.

Vi va hos bm i måndags och bebisen är fixerad och står mycket djupt. Bm sa att eftersom den står så djupt så är de nog nästan ingen livmodertapp kvar. Så vi hoppas på bebis snart ;)

Fick en babyshower i måndags också! Massor av goa vänner och familj och massor av fina paket!

Hur är de i era bekantskapskretsar med babyshower? Någon som fått en eller misstänker att ni får?

Huldran skrev 2015-05-04 12:33:27 följande:

Hej! Är inne och smygläser här ibland, har bf 20/6 med 3e barnet.

Hej! Ska du börja hänga med oss nu den sista tiden? :) kul med flera! Vart i landet bor du?
  • emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-05-06 10:37:23 följande:

här är inte ett namn klart :( vi hittar inget som vi gillar som inte finns i släkten eller bland vännerna eller så blir de fel tillsammans med dotterns namn.. Så vi får se. Förra gången hade vi pojknamn klart från v 15 medan flicknamn inte kom förän 2 veckor innan dottern.

Vi va hos bm i måndags och bebisen är fixerad och står mycket djupt. Bm sa att eftersom den står så djupt så är de nog nästan ingen livmodertapp kvar. Så vi hoppas på bebis snart ;)

Fick en babyshower i måndags också! Massor av goa vänner och familj och massor av fina paket!

Hur är de i era bekantskapskretsar med babyshower? Någon som fått en eller misstänker att ni får?

Hej! Ska du börja hänga med oss nu den sista tiden? :) kul med flera! Vart i landet bor du?
    Åh vad roligt med en babyshower! Dock är det inte så många i min bekantskap som är mycket för sånt, tyvärr Tungan ute Så här blir det nog ingen. Berätta, vad fick du o vad gjorde ni? Skrattande

Men åh, hoppas ni slipper vänta & att bebis kommer snart. Glad 
  • emtfb

Kan vi få, som är kvar, fixa en ny bf-lista? Kan lägga den i ts, så man lättare ser när det är dags för alla Glad

Bf-lista Gravid
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka

• Kelsson1

ChiliFrö: Så spännande med bebis snart
    Nej ingen babyshower här inte men roligt att du fick en. Vad fick du för presenter?

emtfb:
    Bf-lista Gravid
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke

• Karro80

Bf-lista

12 juni Karro80, 2:a barnet, ?

Ingen babyshower här! Inte så vanligt i min kompiskrets och blev ingen sist så skulle bli mycket förvånad om det blev en nu. Skulle dock uppskatta det för det känns som en mysig grej!

• Jamtlandstaus
    {#emotions_dlg.flower} Bf-lista {#emotions_dlg.flower}
    12 Juni Karro80, 2:a barnet, ?
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka

Föredrar om listan inte ligger i TS då jag mest jämt surfar från mobilen och trådstarten blir så lång...ännu längre om man vill uppdatera av någon anledning...

Vi kan väl vara duktiga på att kopiera listan lite då och då i stället?
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015