Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Jamtlandstaus: Det är nog som du säger, det ordnar sig ändå
Är faktiskt rätt skönt att inte ha hund längre och vi har lyckats spara undan lite pengar så tror att vi kommer att klara ekonomin. Sen får man nog räkna med att det blir en del konflikter med storasyster men hoppas att det för det mesta kommer att gå bra
Vad mysigt med släkt på besök, det behöver man.
Vi ska nog åka till min syster nästa vecka (hon är också gravid) så blir nog sista gången vi träffas innan vi båda får våra bebisar
Emtfb: Vardagsrummet och sovrummet ligger så nära varandra så skulle bara bli lite löjligt men vi får se hur vi gör.
Jamtlandstaus: Undrar också när man ska få tid och energi till att fixa till för bebis, var helt annorlunda inför dottern då orkade man på ett helt annat sätt. Undrar om det är åldern eller att man redan har ett barn och därför inte nojjar så mycket utan tänker att det ordnar sig ändå?
Juste, var till bm idag. Hon trodde att mina förvärkar/foglossning var pga att bebisen borra ner sig i bäckenet, för nu senaste 2-3 dagarna, har de inte känts nånting alls. Hoppas att det var så, för det var verkligen inte skönt.
Huvudet lite ruckbart nu bara. Sfmåttet ligger på 35 & jag är i v. 33+6. Ingen fara ännu tyckte bm, bara jag som är nojig.
Jag var oxå till BM idag 32+4; SF 32. Lilltjejen ligger på sniskan men har huvudet nedåt. Står kvar på samma vikt som för 2v sedan o har samma låga blodtryck...så allt är väl lugnt Ny koll om 2v
Emtfb: Vi har lite "compact living" 4 rum på 81 kvadrat så allt är nära
Det lät bra, önskar att lilleman här också ville vara lite vettig och lägga sig neråt men nej senast idag sparkade han så det gjorde riktigt ont neråt
Jamtladstaus: Riktigt fina mått
Jag var oxå till BM idag 32+4; SF 32. Lilltjejen ligger på sniskan men har huvudet nedåt. Står kvar på samma vikt som för 2v sedan o har samma låga blodtryck...så allt är väl lugnt Ny koll om 2v
Vilket litet sfmått, om man jämför med mitt :P Fast iofs så går jag ju in i v.35 imorrn o sf måttet ligger på 35, så det är typ lika som förra gången med dottern.
Hur låg ditt sf vid förra graviditeten?
Skönt med lågt blodtryck. Jag har vanligtvis 105/60, men nu är det 120/80 & har legat så hela graviditeten. Så det är positivt att de inte höjts, har inte lust att ligga inne 6 dagar efter fl pga mitt blodtryck, igen.
emtfb: Jag skulle som sagt kunna tänka mig att ligga på BB igen efter förlossningen var lite lyxigt att inte behöva göra annat än amma men klart det var lite jobbigt att inte kunna få sova när de skulle mäta blodtryck hela tiden.
Vilket litet sfmått, om man jämför med mitt :P Fast iofs så går jag ju in i v.35 imorrn o sf måttet ligger på 35, så det är typ lika som förra gången med dottern.
Hur låg ditt sf vid förra graviditeten?
Skönt med lågt blodtryck. Jag har vanligtvis 105/60, men nu är det 120/80 & har legat så hela graviditeten. Så det är positivt att de inte höjts, har inte lust att ligga inne 6 dagar efter fl pga mitt blodtryck, igen.
Jamtlandstaus: Viktigast är att man följer sin kurva och jag tyckte inte att det lät så lite , hade det varit i underkant hade du skickats på TUL för att se att allt var bra.
Hur går det för er med namn?
När vi fick sonen hade vi ett favoritnamn för kille och ett för tjej och så ett extra av varje. De kom vi lätt överens om. Nu blev det ju en kille sist och han fick vårt favoritnamn då. Så extra namnet för kille finns kvar, Melker, men nu är nog mannen mer inne på det än jag. Gillar det men blir tveksam ibland. Har fastnat för Elmer senaste dagarna men nu när jag tog upp det med mannen var det inte direkt något han gillade. Och det han gillar är inte jag så förtjust i... Svårt det där!
Tjejnamn har vi kvar samma som sist.
Full fart i magen här nu!