• Malin921

Vi med BF Juni 2015

Hej. Va roligt med en junigrupp. Jag väntar vart andra barn och har bf 2 juni. Vi har varit på två ul men ingen har kunnat se kön så det får bli en överraskning.

Vi har en flicka sedan tidigare som är 3 år. Hon kom 25 dagar tidigt så såhär gravid har jag aldrig varit tidigare ;) börjar bli otroligt drygt.

• Malin921
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-11 15:59:34 följande:

Det här med att magen sjunker ner, kan det fortfarande vara lång tid kvar till förlossning? Vilka är era erfarenheter?
    Jag hoppas att det kan ske långt tidigare för nu har jag fått höra att min mage sjunkit ner av tre stycken bara idag... Väntar som sagt gärna ett tag till!
    Förra minns jag att det nog var ganska nära, 1:a var så länge sedan så det minns jag inte...Obestämd

Min magen sjönk ner förra helgen. Efter det har jag haft mycket sammandragningar och förvärkar men inget har hänt. För min del på bebis gärna komma NU! :)

Jag kommer inte ihåg hur det var med första för allt hände så snabbt och plötsligt var hon ute.
  • Malin921
    minasmahjartan skrev 2015-05-11 19:52:13 följande:

Åh, hade du också snabb förlossning? Hur fort gick det för dig, och är du orolig att det ska gå ännu fortare?

Min var också snabb, o jag är jätteorolig för att det ska gå fortare nu, och att vi inte kommer hinna in. Dessutom upplevde jag det väldigt intensivt sist, o att jag inte riktigt hann med.

Själva förlossningen gick inte jättesnabbt. Ca 10 timmar. Men eftersom hon var såpas tidig (25 dagar) var jag inte alls förberedd och hade inte en tanke på om magen sjunkit eller något sånt. Helt plötsligt gick vattnet och allt var igång. Tur att det inte gick så fort som för dig eftersom min man jobbade 4 timmars körning hemifrån vid det tillfället.  
  • Malin921
    vincere skrev 2015-05-12 07:54:23 följande:

Hej alla goa mamas. Jag har hållt mig lite i bakgrunden, men är inne och läser i princip varje dag :D Nu börjar det ju närma sig! Hur mår ni alla? 

Jag mår helt ok, lite mer slitigt denna graviditet än de två tidigare. Fogarna säger ifrån rätt fort, man får lära sig att ta det lugnt. Men det är svårt när vi har så mycket att göra i huset och med en busig tvååring hemma.. Det har varit fullt upp med flytt och rustningn senaste halvåret...renoverat övervåningen, byggt två rum av ett så barnen får varsitt rum, så nu är det bara lister som skall upp, säng som skall målas osv... 

Halsbränna from hell dock, illamående ibland och huvudvärken som ibland kommer som en blixt. Jag hade lite förverkar förra veckan, annars är det bara sammandragningar. 

Jag har ställt in mig på att gå över två veckor, just in case. Dottern kom dagen efter BF, igångsättning pga långvarig vattenavgång. Sonen kom 1 vecka efter BF, som jag fick för mig skulle komma två veckor för tidigt. Helt vansinnigt vad det var långa tre veckor. 

Ja nu är det inte så långt kvar.

Jag mår helt okej bortsett från fogarna. Har varit sjukskriven sedan början av mars, pga foglossningar, så jag klättrar på väggarna här hemma nu. Är ju pigg och vill göra massor men kan inte göra något utan att få väldigt ont.

Har haft ganska mycket problem med magen och dricker movicol varje dag för att inte bli förstoppad.

Nu börjar jag verkligen känna att bebis väldigt gärna får komma ut!

Hur mår ni andra?
  • Malin921
    vincere skrev 2015-05-12 08:21:28 följande:

Förresten! Hur långt har ni till förlossningen? Alltså mil/restid.. Vi har 10 kurviga mil. Tidigare fl har startat med vattenavgång så de har velat att vi kommit in pga det. Men det säger ju inte att lilla luriga trean startar sin resa så, gahh!

Vi har bara ca 1,5 mil så det känns ganska skönt om det skulle gå fort.
  • Malin921

Nu har här hänt grejer. I tisdags kom slemproppen i omgångar och jag fick kraftigare sammandragningar. Natten blev lugn och på onsdag morgon började oregelbundna värkar. Under förmiddagen blev värkarna kraftigare och mer regelbundna. 12.37 kom äntligen vår lille son.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015