vincere skrev 2015-05-12 07:54:23 följande:
Hej alla goa mamas. Jag har hållt mig lite i bakgrunden, men är inne och läser i princip varje dag :D Nu börjar det ju närma sig! Hur mår ni alla?
Jag mår helt ok, lite mer slitigt denna graviditet än de två tidigare. Fogarna säger ifrån rätt fort, man får lära sig att ta det lugnt. Men det är svårt när vi har så mycket att göra i huset och med en busig tvååring hemma.. Det har varit fullt upp med flytt och rustningn senaste halvåret...renoverat övervåningen, byggt två rum av ett så barnen får varsitt rum, så nu är det bara lister som skall upp, säng som skall målas osv...
Halsbränna from hell dock, illamående ibland och huvudvärken som ibland kommer som en blixt. Jag hade lite förverkar förra veckan, annars är det bara sammandragningar.
Jag har ställt in mig på att gå över två veckor, just in case. Dottern kom dagen efter BF, igångsättning pga långvarig vattenavgång. Sonen kom 1 vecka efter BF, som jag fick för mig skulle komma två veckor för tidigt. Helt vansinnigt vad det var långa tre veckor.
Ja nu är det inte så långt kvar.
Jag mår helt okej bortsett från fogarna. Har varit sjukskriven sedan början av mars, pga foglossningar, så jag klättrar på väggarna här hemma nu. Är ju pigg och vill göra massor men kan inte göra något utan att få väldigt ont.
Har haft ganska mycket problem med magen och dricker movicol varje dag för att inte bli förstoppad.
Nu börjar jag verkligen känna att bebis väldigt gärna får komma ut!
Hur mår ni andra?