• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Cayenna

Hej hej säger jag till vecka 15! (14+0)!

Jag funderar på att köpa en doppler idag. Hiss eller diss? Vad säger ni? Jag tänkte lyssna en gång för jag vet att man inte ska "stressa" barnet.

• F89
    Cayenna skrev 2014-11-22 07:40:21 följande:

Hej hej säger jag till vecka 15! (14+0)!

Jag funderar på att köpa en doppler idag. Hiss eller diss? Vad säger ni? Jag tänkte lyssna en gång för jag vet att man inte ska "stressa" barnet.

Grattis till vecka 15 : )

Jag köpte en doppler från teknikmagasinet under graviditeten. Jag väntade tills jag hade hört hjärtljud hos BM (i vecka 15 lyssnade vi där). Dopplern gjorde mig lugn många gånger och såhär i efterhand ser jag det som en bra investering.
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-11-22 07:48:09 följande:

Grattis till vecka 15 : )

Jag köpte en doppler från teknikmagasinet under graviditeten. Jag väntade tills jag hade hört hjärtljud hos BM (i vecka 15 lyssnade vi där). Dopplern gjorde mig lugn många gånger och såhär i efterhand ser jag det som en bra investering.

Tack, det var faktiskt precis den jag tittade på. Jag har lyssnat hos BM vid inskrivningen i vecka 11. Och på den från teknikmagasinet så står det att den kan användas från V12.

Hur mår du?
  • F89
    Cayenna skrev 2014-11-22 07:57:31 följande:
    Tack, det var faktiskt precis den jag tittade på. Jag har lyssnat hos BM vid inskrivningen i vecka 11. Och på den från teknikmagasinet så står det att den kan användas från V12.

Hur mår du? smile1.gif
    Jag tyckte den fungerade bra! Dock får man med väldigt lite "klet" så köp det direkt om du köper doppler. Jag beställde blågel från apotea, fungerade fint : )

Jag mår bra : )

Min lilla tjej är 6 veckor nu! Hon har varit ganska missnöjd det senaste och jag vet inte om det är magen, hennes personlighet eller en utvecklingsfas men jag hoppas på det senare ; )
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-11-22 08:08:11 följande:

Jag tyckte den fungerade bra! Dock får man med väldigt lite "klet" så köp det direkt om du köper doppler. Jag beställde blågel från apotea, fungerade fint : )

Jag mår bra : )

Min lilla tjej är 6 veckor nu! Hon har varit ganska missnöjd det senaste och jag vet inte om det är magen, hennes personlighet eller en utvecklingsfas men jag hoppas på det senare ; )

Blågel?! Jag kollar upp det! Men gelén man får med räcker en -två gånger?

Men åh en 6veckors tös! Mysigt ändå. Och dem där faserna går ju över, och magen med om det skulle vara det. Ta hand om dig och henne! <3
  • F89
    Cayenna skrev 2014-11-22 08:12:51 följande:
    Blågel?! Jag kollar upp det! Men gelén man får med räcker en -två gånger?

Men åh en 6veckors tös! smile1.gif Mysigt ändå. smile5.gif Och dem där faserna går ju över, och magen med om det skulle vara det. Ta hand om dig och henne! <3
    Ja, jag googlade fram det.

En ofarlig kletig historia som gör att man kan doppla : )

Den räcker absolut ett par gånger, kanske mer, men jag blev rädd att jag skulle vara orolig hemma och ta fram dopplern för att lyssna men inte höra och sen inte ha gel nog för att fortsätta så jag köpte ganska tidigt mer.

Tack! : )
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-11-22 08:17:32 följande:

Ja, jag googlade fram det.

En ofarlig kletig historia som gör att man kan doppla : )

Den räcker absolut ett par gånger, kanske mer, men jag blev rädd att jag skulle vara orolig hemma och ta fram dopplern för att lyssna men inte höra och sen inte ha gel nog för att fortsätta så jag köpte ganska tidigt mer.

Tack! : )

Okey men då vet jag att den räcker iallafall ett par kollar. Du upplevde det inte som svårt att hitta hjärtat? Bm hittade ju lätt på mig för tre veckor sen ändå.
  • F89
    Cayenna skrev 2014-11-22 08:23:03 följande:
    Okey men då vet jag att den räcker iallafall ett par kollar. Du upplevde det inte som svårt att hitta hjärtat? Bm hittade ju lätt på mig för tre veckor sen ändå.
    Nej jag tyckte det gick bra, dock kunde det ju ta någon minut att hitta medan bebis fortfarande var liten men med lite tålamod och djupa andetag kommer det gå fint : )
  • Cayenna
    F89 skrev 2014-11-22 08:30:00 följande:

Nej jag tyckte det gick bra, dock kunde det ju ta någon minut att hitta medan bebis fortfarande var liten men med lite tålamod och djupa andetag kommer det gå fint : )

Tack!!

Njut av bebisbubblan nu. Jag hoppas få göra detsamma i maj. Det
  • Cayenna

Då kan jag uppdatera att dopplern från teknikmagasinet var bra. Jag hittade hjärtat på liten efter nån minut. Min man och min son fick oxå lyssna.

Nu lägger jag undan och lyssnar kanske en gång om några veckor om inte jag börjat känna rörelser, då behöver jag ju inte lyssna. Jag rycker den var värd pengarna. Min oro är stilla!

Med långt till rul och inga besök planerade så är den ett alternativ.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"