• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Hannah8401

Vi mår också bra! Min lilla blev 4 månader förra veckan. Jag ammar fortfarande en del (lite mer än 50% gissar jag) och lillan har börjat med mat. Hon verkar älska att äta. Hon låter en massa när hon får en sked med något, väldigt gulligt.

Hon vägrar fortfarande vagn eller att sova själv på dagtid. Så det blir mycket sjal bärande, och hon vägde 8,3 kg förra veckan...

Hon vägrar också att bli nattad av Pappan, så jag kommer mig aldrig ut efter kl 19. Men det gör inget, man har ju massa tid senare.

Tiden går så fort, önskar man kunde stanna den lite...

• Blåsippan84

Lite i samma sits här. Att han vill sova i famnen. På fm går det ok med napp och pappa men på kvällarna vill han småsnutta och somna. Frågade maken vad han tyckte om det då jag sitter med honom i famnen varje kväll tills vi ska sova (skäms att erkänna att vi ej sexat än , ej sugen). Då sa han tagga ner, hur länge är han så här liten egentligen? Åh det var precis det jag ville höra:). Njuter för fullt.

Vad ger du för mat? Gröt?. Vår son följer maten och munnen när man äter, hehe. Så känns verkligen att han är redo för mat:).

• Hannah8401

Blåsippan, det är bra att din man har förståelse, det kan ju bli så när babyn är liten. Vi har lite tur att vår lilla somnar mellan 19-20 och sover själv (enda gången på dygnet) till ca 00. Så då får vi tid till varann.

Jag har gett majsgröt, mosad banan och avokado, morotsmos, potatis, sviskemos. Hon är så söt och låter massa när hon äter! Ska du börja med någon smak snart?

• Blåsippan84

Hej alla. Tänkte bara höra hur det går för alla:)? Har några börjat jobba?

Här är vår Adrian 7,5 månad. Lugnare än storebror så han kommer nog inte gå vid 9,5 mån som han. Lika skönt det, haha.

Men vi känner oss inte helt klara med barn. Vill dock börja jobba och känna efter att man orkar och sen bor vi i en 4a så lite det med rumsfrågan gör att man funderar också. Dock är litens rum stort så dela går helt klart ett tag iaf

Hoppas alla har det bra och att vi klarat er ifrån allt för många sjukdomar i vabuari

• Cayenna

Hej alla

Hur mår ni?

Jag och min familj mår bra efter mycket sjukdomar framförallt i februari men även lite innan och efter. Har börjat jobba så smått. Deltid än så länge. Känns bra. Lillebror är 10månader nu. Fort det gått, snart ett år lixom. Tänker ibland tillbaka på tiden med alla missfall och tänker hur lyckligt lottad jag är att jag nu har allt. Fascineras över den stora starka syskonkärleken. Att få se den slår allt i hela världen. Det glädjer mig ännu mer då, att vi lyckades ge ett syskon. Den finaste gåvan av alla.

Glad påsk och ta hand om er!

• Patricia4

Hej tjejer

Vi mår bra . Jag börjar jobba 1 maj så det är med lite vånda jag ser mammaledigheten tar slut . Samtidigt som jag ser fram emot att sambon tar hand om lillan mer . Känns som att han inte riktigt förstått hur mkt jobb det är . Hon är nu 9 mån och ställer sig upp och går längs med möbler . Söt som fasiken men envis också . Brister ofta ut i gråt när jag säger " nej" . Så rart !
    Önskar Er alla en trevlig påsk :)

• Kirsten

Hej tjejer,

Skönt att höra att ni mår bra och att det rullar på!:)
    Jag börjar också jobba i maj, känns faktiskt kul att komma igång igen. Lillebror är snart 15 mån så han börjar på förskolan då.
    Sen har jag precis fått reda på att jag är gravid igen, vi har försökt sen lillebror kom så det va väldigt roligt att det funkade på 12:e försöket!:)
    Kram

• Blåsippan84

Kul att höra från er! Här är liten 8,5 månad. Träffade kollegor i tors och kände "nej jag är ej redo att jobba än". Men börjar efter sommaren.

Maken har varit sugen sedan start på en trea. Jag vill vänta tills jag börjat jobba och känna av läget lite. Men lutar åt en trea:). Dock bor vi i en fyra just nu och vill ju kunna ge alla barn varsitt rum framöver. Samtidigt kan de små dela första åren men iaf. Hur många år blir det mellan era tre:)?

• Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2016-03-28 09:37:11 följande:

Kul att höra från er! Här är liten 8,5 månad. Träffade kollegor i tors och kände "nej jag är ej redo att jobba än". Men börjar efter sommaren.

Maken har varit sugen sedan start på en trea. Jag vill vänta tills jag börjat jobba och känna av läget lite. Men lutar åt en trea:). Dock bor vi i en fyra just nu och vill ju kunna ge alla barn varsitt rum framöver. Samtidigt kan de små dela första åren men iaf. Hur många år blir det mellan era tre:)?

Skönt med lång härlig sommar!:) Det hade ju varit toppen!! Skönt att mannen din är på med en trea, skönt att slippa tjatet som vissa har!

Vår äldsta är snart 5, så det blir ungefär 4 år mellan de första och 2 år mellan de sista!;) Hur gammal är er äldsta?
  • Blåsippan84

Vår stora blir 7 i maj. Skulle jag få bestämma helt så skulle det vara ca 3 år mellan de två sista. Men det kan ju ta tid (av erfarenhet, heh). Kommer dock ha koll på mitt sköldkörtel värde så det ligger ok hela tiden, vilket det inte gjort sedan förlossningen. Sen är det lite som jag tänker på är det att vi bor i en 4a. Skulle vilja att barnen har varsitt rum framöver. Och villapriserna är mkt höga där vi bor, samtidigt som
    Brf också går upp också. Så lite sådant vill jag kolla av innan, knäpp som man är.

• Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2016-03-29 09:09:12 följande:

Vår stora blir 7 i maj. Skulle jag få bestämma helt så skulle det vara ca 3 år mellan de två sista. Men det kan ju ta tid (av erfarenhet, heh). Kommer dock ha koll på mitt sköldkörtel värde så det ligger ok hela tiden, vilket det inte gjort sedan förlossningen. Sen är det lite som jag tänker på är det att vi bor i en 4a. Skulle vilja att barnen har varsitt rum framöver. Och villapriserna är mkt höga där vi bor, samtidigt som
    Brf också går upp också. Så lite sådant vill jag kolla av innan, knäpp som man är.

Ja men det är väl klokt att va förberedd på så mycket som möjligt och att försöka påverka det man kan. Vi vet ju som sagt att man inte kan påverka en graviditet!;)
  • Tinnis

Åh, jag känner igen er. Ni kanske inte känner igen mig dock. Jag var med i första tråden. Missfallstråden :/

Jag önskade så att jag fått vara med i denna grupp. Var in och tittade ibland men blev så ledsen och avundsjuk. Livet var svart.

Ungefär när ni alla födde era barn skickade vi en remiss till RMC, det skulle sedan dröja 11 månader, men i oktober 2015 fick jag äntligen mitt plus igen, efter två ivf-behandlingen. I maj föddes vår son.

Jag har tänkt på er ibland. Vet inte ens om ni läser här längre, men ville berätta.

Det gick tillslut.

• Cayenna
    Tinnis skrev 2017-02-22 21:47:47 följande:

Åh, jag känner igen er. Ni kanske inte känner igen mig dock. Jag var med i första tråden. Missfallstråden :/

Jag önskade så att jag fått vara med i denna grupp. Var in och tittade ibland men blev så ledsen och avundsjuk. Livet var svart.

Ungefär när ni alla födde era barn skickade vi en remiss till RMC, det skulle sedan dröja 11 månader, men i oktober 2015 fick jag äntligen mitt plus igen, efter två ivf-behandlingen. I maj föddes vår son.

Jag har tänkt på er ibland. Vet inte ens om ni läser här längre, men ville berätta.

Det gick tillslut.

Åh jag minns dig! Vad roligt att du fick barn till sist efter allt kämpande! <3 Grattis till snart ettåringen!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"