• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-20 08:36:04 följande:

Ja, det får nog bli BB-kläder. Blev en fleece-overall som jag gissar kommer behövas de första veckorna (om det inte plötsligt blir väldigt varmt i april), två par byxor och två bodys. Man har glömt hur små de är när de föds, verkligen små mini-kläder!

Sonen trodde jag skulle bli en tjej så det var ju helt fel. Ska bli kul att se om du har rätt i att det är en kille. Vilket datum var det du hade RUL?

Vecka 20 nu så halvvägs nu men blir det som med sonen är det mindre än halva kvar eftersom han kom två veckor innan BF.

April brukar vara rätt omväxlande, tror du absolut får användning för overallen. Brukar inte vara sommarvärme i april ändå. Vad mysigt att du kan glädja dig nu och faktiskt börja planera för att få ett barn. Grattis till halvtid!!
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-11-20 08:49:29 följande:

Hej

Blåsippan: förstår din oro till fullo men det är också vanligt att symtomen kommer och går. Så länge du inte har rosa flytningar eller blöder så är det nog ingen fara.

Cayenna: hur är det med magen nu? Fortf ont? Hoppas det gått över och att det var dina tarmar som bråkade med dig!

Mominthecity: v 20 ! Grattis till färdiga halva graviditeten :) apropå när de små liven kommer så kom mitt första barn på v36+4, andra 38+0 och sista 39+3 ... Så för varje gång går jag allt längre och mitt yngsta vägde 4500g... Förmodligen kommer denna 40+0 och väger 5 kg :)

Jag går in i v 11 idag och har passerat 25 % av graviditeten :) livrädd fortf...!

Vad underbart att du kommit till vecka 11. Du har ju ändå kommit längre nu än mf-graviditeterna. När har du kub? Så vi vet när tummar ska hållas hårt. Borde vara nångång i dec eller?
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-20 08:49:38 följande:

Jag har också haft ont i magen runt de veckorna du är i nu, fick som ordentliga kramper. Blev också rädd för det värsta men det försvann och bebisen sparkar ju fortfarande runt i min mage.

Bra att du ringer BM, kanske kan du få komma och lyssna på hjärtat och på så sätt bli lite lugnare!

Tack, för info om dina kramper i samma veckor. Det kanske är helt normalt. Jag tyckte dock det kändes som vid mitt ena mf.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-20 14:54:43 följande:

Tack, för info om dina kramper i samma veckor. Det kanske är helt normalt. Jag tyckte dock det kändes som vid mitt ena mf.

Vet inte vad det är som ger såna kramper men det händer ju så mycket konstigt när man är gravid utan att man vet varför, har iaf inte känt av det på några veckor nu. Nu är det mest ligamenten som "hugger" till när jag rör mig för plötsligt.
  • Blåsippan84

Skönt att det lugnat sig cayenna

Gulliga ni är tjejer. Läste en tråd där för de som skulle få sommarbebisar. Där stod det att de tyckte inte man skulle tänka att man väntar mf, bara onödig oro, utan tills motsatsen är bevisad. Kände att där skulle jag inte platsa . Jag tänkte nog mer som de för ett år sedan. Men efter mf och så många misslyckade barnförsök så kan man inte rå för att man oroar sig. En inbyggd försvarsmekanism som ni också skriver.

Idag är jag super trött, mår illa så det är positivt. Men som sagt. Tänker mig inte som gravid ännu. Två v till vul eller ul. Det står på läkarens hemsida att han försöker göra ul först och främst. Så det hoppas jag ska gå. Och att man ser ett hjärta slå.

• Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2014-11-20 18:52:49 följande:

Skönt att det lugnat sig cayenna smile1.gif

Gulliga ni är tjejer. Läste en tråd där för de som skulle få sommarbebisar. Där stod det att de tyckte inte man skulle tänka att man väntar mf, bara onödig oro, utan tills motsatsen är bevisad. Kände att där skulle jag inte platsa smile5.gif . Jag tänkte nog mer som de för ett år sedan. Men efter mf och så många misslyckade barnförsök så kan man inte rå för att man oroar sig. En inbyggd försvarsmekanism som ni också skriver.

Idag är jag super trött, mår illa så det är positivt. Men som sagt. Tänker mig inte som gravid ännu. Två v till vul eller ul. Det står på läkarens hemsida att han försöker göra ul först och främst. Så det hoppas jag ska gå. Och att man ser ett hjärta slå.

Jag platsar inte heller där ... Jag är lika försiktig som du med förväntningar men nu i v 11 efter att ha kämpat med jätteillamående i flera veckor börjar jag bli trött på att försöka dölja hur dåligt jag mår och sen alla dessa hormoner .. Jesus... Folk måste tro jag har PMS hela tiden ;)

Skönt att du är illamående :)

Cayenna: bra att det inte gör ont längre, jag har oxå lite hugg då o då som gör en livrädd .

Nupp den 5 dec. Nästa hållplats ...!
  • Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-11-20 20:38:31 följande:
    Jag platsar inte heller där ... Jag är lika försiktig som du med förväntningar men nu i v 11 efter att ha kämpat med jätteillamående i flera veckor börjar jag bli trött på att försöka dölja hur dåligt jag mår och sen alla dessa hormoner .. Jesus... Folk måste tro jag har PMS hela tiden ;)

Skönt att du är illamående :)

Cayenna: bra att det inte gör ont längre, jag har oxå lite hugg då o då som gör en livrädd .

Nupp den 5 dec. Nästa hållplats ...!
    Ska vul/ul 5/12. Är bara i v 9 då men orkar ej oroa mig till 2/1. Även om det är en del kritiska v kvar. Hur dags ska du göra det?
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2014-11-20 21:45:13 följande:
    Ska vul/ul 5/12. Är bara i v 9 då men orkar ej oroa mig till 2/1. Även om det är en del kritiska v kvar. Hur dags ska du göra det?
    På förmiddagen , innan lunch. Usch mår dåligt bara jag tänker på det... Så nervös!

Vad bra att du fått tid också. Har du på fm. Eller em?
  • Cayenna

Så ni har er nästa milstolpe på samma dag. Olika ul men ändå. Ska hålla mina tummar hårt för er då! Tycker det låter bra att ni har symptom. Humöret blir sannerligen påverkat av illamåendet, blev det för mig iallafall. Denna vecka är jag av med mitt illamående. Hoppas den inte kommer tillbaka.

Ligament-huggen är ju välbekanta så fort man gör nåt hastigt eller så. Den här andra smärtan var av helt annan karaktär. Jag är glad att den är borta. Om jag får ma kommer jag tro att det var i samband med smärtan det hände. Jag hoppas så klart att allt är bra och som det ska.

Tack alla för stöd och era rader - dem värmer.

• Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-11-20 22:01:09 följande:
    På förmiddagen , innan lunch. Usch mår dåligt bara jag tänker på det... Så nervös!

Vad bra att du fått tid också. Har du på fm. Eller em?
    Kl 9 5/12. Usch sovit så dåligt inatt. Ligger i sängen och känner mig yr och illamående. Bara denna dag går fort.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"