• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-12 20:26:27 följande:

Jag tänker också på missfallen, har ju gått förbi BF med båda (juni och september) så jag tänker att jag redan skulle ha haft en bebis nu om det hade gått vägen. Det känns ju lite fel mot bebisen i magen att tänka så men det är svårt att låta bli. :Tror att när det närmar sig BF och när bebisen väl är här så kommer de tankarna försvinna och man kommer tycka att det är självklart att man skulle få just den här bebisen. Då kommer det kännas otänkbart att det skulle ha blivit på något annat sätt.

Sen försöker jag tänka på vad jag "lärt mig" av missfallen. Jag har blivit mer tacksam för det barn jag har och för det som nu sparkar runt i min mage. Även om man alltid vetat att barn inte kommer "på beställning" så har man en helt annan ödmjukhet inför det när man själv har haft det kämpigt. Tänker på dem som kämpar i flera år med att få barn och på hur starka de är, i jämförelse med dem har jag ändå haft det lätt.

Vad fint du skriver. Jag håller med, jag tar inget för givet och är glad för det jag har på ett annat sätt.
  • mom in the city

Ja, järnvärdet var det inget fel på iaf. Kunde knappt vara bättre så det är inte det som gör att jag är så trött. Kanske bara är hormonerna som spökar fortfarande, eller så är det gråa november... Hoppas det går över snart iaf!

Det blev lite stressigt då tjejen före mig drog ut på tiden så jag glömde helt bort att fråga om att få lyssna på hjärtat, kom på det när jag gått därifrån. Snacka om att vara trött! Får hålla ut till RUL istället.

• Blåsippan84

Håller med om det ni skrev förut att med motgång uppskattar man mer det man har.

En fråga är jag knas om jag köper ett sådant gravtest som visar antal v man varit gravid, om någon v. Usch gå å är nojig och vill få bekräftelse på att det går åt rätt håll .

• Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2014-11-13 14:22:20 följande:

Håller med om det ni skrev förut att med motgång uppskattar man mer det man har.

En fråga är jag knas om jag köper ett sådant gravtest som visar antal v man varit gravid, om någon v. Usch gå å är nojig och vill få bekräftelse på att det går åt rätt håll smile4.gif .

Jag är helt emot de där digitala. Vet fler som fått fel och mått jättedåligt i onödan. Det önskar jag ingen! Jag hade jättemånga testlagrets och slutade testa när strecket inte kunde bli starkare :)
  • mom in the city

En fråga är jag knas om jag köper ett sådant gravtest som visar antal v man varit gravid, om någon v. Usch gå å är nojig och vill få bekräftelse på att det går åt rätt håll .

Jag skulle inte köpa ett sånt om jag var du, risken är att det visar fel och att du blir ännu mer orolig.

Jag gjorde ett i den här graviditeten när jag borde ha fått 3+ men det visade bara 2-3. Det gjorde mig lite orolig såklart men nu är jag i vecka 19 så allt har ju gått bra ändå. Känner i efterhand att det var jätteonödigt att testa så försök låta bli om du kan.
  • mom in the city

Åh, idag har jag fått se tydliga puffar och rörelser på magen. Ingen tvekan om att någon rör sig därinne! Så mycket oro som försvinner när man får tecken på att allt är som det ska.

• Cayenna

Mår du fortfarande illa? Trött?

Vid mitt andra ma gjorde jag så, köpte ett test. Det visade 3+ och med det och alla symptom var jag nöjd och glad. Sen kom den dagen med ultraljudet som visade en livlös bebis. Med det här vill jag naturligtvis inte skrämma men jag hoppas du struntar i testet för den visar ingenting.

Du hade vul 3 dec? Om jag var du skulle jag boka en tid tidigare oxå så ser du att hjärtat kommit igång. Hjärtat börjar picka tre veckor efter befruktning (helt otroligt nog!).

Jag hoppas så att det går bra för dig!
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-13 15:34:55 följande:

Åh, idag har jag fått se tydliga puffar och rörelser på magen. Ingen tvekan om att någon rör sig därinne! Så mycket oro som försvinner när man får tecken på att allt är som det ska.

Fantastiskt!
  • Cayenna

Men knasig är du inte Vi verkar ju vara flera här som gjort just så... Eller så är vi alla knasiga.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-13 13:44:19 följande:

Ja, järnvärdet var det inget fel på iaf. Kunde knappt vara bättre så det är inte det som gör att jag är så trött. Kanske bara är hormonerna som spökar fortfarande, eller så är det gråa november... Hoppas det går över snart iaf!

Det blev lite stressigt då tjejen före mig drog ut på tiden så jag glömde helt bort att fråga om att få lyssna på hjärtat, kom på det när jag gått därifrån. Snacka om att vara trött! Får hålla ut till RUL istället.

Med rörelserna känns ju hjärtljuden inte så viktiga att lyssna på.

Jobbigt att tröttheten inte gick att lösa med järn. Hoppas du känner dig piggare snart.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"