• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • 0fia
    Kirsten skrev 2014-11-10 18:03:47 följande:
    Ja det känns som att veckorna för en gångsskull går fort nu!:) Dock sitter det fortfarande i att kolla toapappret efter att jag torkat mig tyvärr!;)

Grattis till lyckat kub!:) Nu är det bara rul kvar och sen kommer det rulla på snabbt!:)
    Nu har ju oron för blod bytts mot önskan att det skall komma blod som tecken på att bebis äntligen skall titta ut
  • Kirsten
    0fia skrev 2014-11-10 18:52:51 följande:
    Nu har ju oron för blod bytts mot önskan att det skall komma blod som tecken på att bebis äntligen skall titta ut smile1.gif
    Ja det förstår jag för dig!:) Min får gärna vänta några veckor till, helst tiden ut!:)
  • Cayenna
    0fia skrev 2014-11-10 18:51:59 följande:

Det är dags på lördag. Det är helt lugnt i magen så jag är nog inställd på att gå över tiden igen. Lovar att rapportera när den är här

Aha, okej. Då håller jag tummarna att bebis tittar ut snart och att er första tid blir underbar.
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-11-10 18:03:47 följande:

Ja det känns som att veckorna för en gångsskull går fort nu!:) Dock sitter det fortfarande i att kolla toapappret efter att jag torkat mig tyvärr!;)

Grattis till lyckat kub!:) Nu är det bara rul kvar och sen kommer det rulla på snabbt!:)

Jag har gärna vita trosor oxå så jag inte råkar missa nåt blod. Knäpp man är.

Kul att höra att veckorna går fort nångång. Det är säkert framförallt första veckorna som segar sig fram mest.

Tack, idag njuter jag och hoppas på det bästa.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-10 16:24:20 följande:

Ja man kommer nog inte sluta oroa sig för mf förrän bebisen är ute! Jag drar mig för att köpa något och vill fortfarande hålla graviditeten hemlig för alla andra än de närmsta (men det börjar bli svårt). Kanske känns annorlunda efter RUL, hoppas det iaf.

Jag hoppas det känns annorlunda efter rul. För det ska ju höra till att boa.

Jag känner inte heller för att prata om och berätta om graviditeten. Närmsta vet redan, men annars väntar jag så länge det går.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-10 21:00:07 följande:

Jag hoppas det känns annorlunda efter rul. För det ska ju höra till att boa.

Jag känner inte heller för att prata om och berätta om graviditeten. Närmsta vet redan, men annars väntar jag så länge det går.

När har du tänkt berätta på jobbet?

Jag pluggar normalt men jobbar extra ca två halvdagar i veckan. Vill gärna hålla det hemligt till efter RUL men magen börjar bli väldigt svår att dölja även i bylsiga tröjor. Förhoppningsvis är det ingen som vågar sig på att fråga ännu så att jag hinner göra RUL innan jag blir avslöjad.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-11 08:56:01 följande:

När har du tänkt berätta på jobbet?

Jag pluggar normalt men jobbar extra ca två halvdagar i veckan. Vill gärna hålla det hemligt till efter RUL men magen börjar bli väldigt svår att dölja även i bylsiga tröjor. Förhoppningsvis är det ingen som vågar sig på att fråga ännu så att jag hinner göra RUL innan jag blir avslöjad.

Jag tror du grejar det. Ca två veckor borde inte växa enormt.?

Jag berättade för min chef idag faktiskt. Han blev inte förvånad. Det kändes bra att säga till honom för planeringens skull. Dock väntar jag med att berätta för kollegor mfl till efter rul (om det går ) Jag kan inte ha tighta tröjor för magen ser stor ut på em. Men med fladdrig tröja är det lugnt.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-11 15:05:59 följande:

Jag tror du grejar det. Ca två veckor borde inte växa enormt.?

Jag berättade för min chef idag faktiskt. Han blev inte förvånad. Det kändes bra att säga till honom för planeringens skull. Dock väntar jag med att berätta för kollegor mfl till efter rul (om det går ) Jag kan inte ha tighta tröjor för magen ser stor ut på em. Men med fladdrig tröja är det lugnt.

Jag har också berättat för chefen, just för planeringens skull. Jag hoppas bara kollegerna håller sig ifrån att fråga även om de misstänker något under de här två veckorna.

Jag har inte heller tajta tröjor på jobbet men det börjar kännas tråkigt att gå i samma vida kläder hela tiden. Nu börjar det ju dessutom synas ändå så ska bli skönt efter RUL när man inte behöver tänka på vad man tar på sig.
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-11-10 20:57:45 följande:
    Jag har gärna vita trosor oxå så jag inte råkar missa nåt blod. Knäpp man är.

Kul att höra att veckorna går fort nångång. smile5.gif Det är säkert framförallt första veckorna som segar sig fram mest.

Tack, idag njuter jag och hoppas på det bästa.
    Det sätter sina spår tyvärr!

Ja efter vecka 20 har det bara rullat på, men jag vet också att de sista 5 veckorna brukar gå långsamt, men vad gör det egentligen?!:)

Försök njuta på så gott det går!:)
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-11 16:21:20 följande:

Jag har också berättat för chefen, just för planeringens skull. Jag hoppas bara kollegerna håller sig ifrån att fråga även om de misstänker något under de här två veckorna.

Jag har inte heller tajta tröjor på jobbet men det börjar kännas tråkigt att gå i samma vida kläder hela tiden. Nu börjar det ju dessutom synas ändå så ska bli skönt efter RUL när man inte behöver tänka på vad man tar på sig.

Jag har oxå samma kläder hela tiden Ser oxå fram emot att ha vilka kläder jag vill.

Hoppas den dem inte ser och att du slipper frågor. Vilken vecka kommer du vara i när du gör rul? Känns som min bm bokade mitt sent oxå då vi gjort kub. Hoppas jag känner bebis innan dess!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"