• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-11-07 19:39:20 följande:
    Jag hade också sån huggande värk någon dag innan mitt mf MEN jag har även haft det flera gånger (senast bara häromdagen) i denna graviditet som än så länge går bra så det behöver absolut inte betyda att något är fel.
    Gulligt av dig. Känner mig inte så säker på att detta kommer gå vägen. Har en smått huggande smärta som sitter i så känns som det inte bådar gott.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-07 21:36:03 följande:

Gulligt av dig. Känner mig inte så säker på att detta kommer gå vägen. Har en smått huggande smärta som sitter i så känns som det inte bådar gott.

Jobbigt när man blir så orolig. Jag håller tummarna för dig!! Det måste vara din tur! Är det som hugg när du reser dig snabbt eller gör en hastig rörelse? Så får jag ont som hugg dagligen.

Skickar en pepp kram
  • Blåsippan84

Kom en sådan lite kraftigare huggande/skärande och sedan höll det i sig dovt, när jag var uppe och gick. Höll i sig när jag satte mig. Jag mår inte illa, känner mig dock mkt trött men det kan vara att jag håller på att bli sjuk. Lite molande i brösten. Gogglar man på symtom så här tidigt verkar "alla" vara mkt känsliga för dofter och springer på toa om nätterna. Goggle är bra men ibland inte .

Jag har mkt svårt att se mig som höggravid och mammaledig. Blir det mf så kommer jag vara mkt ledsen men mentalt tänker jag just inte så mkt på framtiden gällande detta.

• mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-08 08:33:48 följande:

Kom en sådan lite kraftigare huggande/skärande och sedan höll det i sig dovt, när jag var uppe och gick. Höll i sig när jag satte mig. Jag mår inte illa, känner mig dock mkt trött men det kan vara att jag håller på att bli sjuk. Lite molande i brösten. Gogglar man på symtom så här tidigt verkar "alla" vara mkt känsliga för dofter och springer på toa om nätterna. Goggle är bra men ibland inte .

Jag har mkt svårt att se mig som höggravid och mammaledig. Blir det mf så kommer jag vara mkt ledsen men mentalt tänker jag just inte så mkt på framtiden gällande detta.

Försök att låta bli Google, man blir bara mer orolig. Alla graviditeter är ju olika och symtom eller inte säger inget om hur det kommer gå. Jag har varit gravid med i stort sett inga symtom och det slutade med en son, likaså har jag haft massa symtom och ändå fått MA.

Förstår att du inte vågar hoppas, det gjorde inte jag heller förrän efter de 12 första veckorna. Nu är jag fortfarande orolig att något ska hända, inte lika mycket såklart men kommer nog inte släppa tankarna och rädslan för mf förrän bebisen är ute.

Försök så gott det går att ta en dag i taget, jag tänkte att för varje dag som gick bra var det en dag mindre att få mf på.

Håller alla tummar för dig!
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-08 08:33:48 följande:

Jag har ännu inte blivit känslig för dofter. Jag har ännu inte kissat på natten en enda gång. Är inte mer kissnödig på dagen heller, snarare tvärtom. Så jag tror det vara är olika. Nu vet jag ju inte ännu om jag klarar mig från mf förstås heller.

Förstår att du har svårt att se framtiden. Ska du göra vul? När? Fokusera på en dag i taget. Jag håller tummarna för dig!
  • Kirsten

Hej tjejer!! Och stort grattis till alla plus!!!! Härligt att många av er kommit förbi de kritiska veckorna!! Själv har jag kommit till vecka 31 så ligger långt efter de andra!;)

• Patricia4
    Kirsten skrev 2014-11-09 12:39:44 följande:

Hej tjejer!! Och stort grattis till alla plus!!!! Härligt att många av er kommit förbi de kritiska veckorna!! Själv har jag kommit till vecka 31 så ligger långt efter de andra!;)

Jag undrade vart er tråd är :) har de andra fött nu?

Grattis till v 31. Då är det snart dags :))
  • Kirsten
    Patricia4 skrev 2014-11-09 13:44:56 följande:
    Jag undrade vart er tråd är :) har de andra fött nu?

Grattis till v 31. Då är det snart dags :))
    Gruppen/tråden har blivit "stängd" eftersom de som fött velat hålla sina bebisbilder privata!:) Det är en hel del det är dags för nu i nov, 4 st tror jag och sen 1 i dec och jag i jan! Jag har inte varit så delaktig i den gruppen förens nu på slutet, känns som att jag har varit jättelångt efter! Men det känns skönt att ha kommit så långt och jag har tänkt på er andra!:)
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-11-08 21:10:48 följande:
    Jag har ännu inte blivit känslig för dofter. Jag har ännu inte kissat på natten en enda gång. Är inte mer kissnödig på dagen heller, snarare tvärtom. Så jag tror det vara är olika. Nu vet jag ju inte ännu om jag klarar mig från mf förstås heller.

Förstår att du har svårt att se framtiden. Ska du göra vul? När? Fokusera på en dag i taget. Jag håller tummarna för dig!
    Vi har tänkt betala ett vul vid 5/12. Är runt v 10 då. Sen får man kub ul runt v "12/13 och ul runt v 18 i Östergötlands landsting. Så 2/1 blir det kub.

Har ej haft den där huggande värken sedan i fre kväll. Har börjat smått må illa och inte alls kaffesugen. Kaffetant som jag är så ser jag det som ett gott tecken
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"