• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Cayenna

Varit på inskrivningen, förutom att bli tappad på alla rör med blod så fick jag hoppa upp på britsen och så lyssnade vi på bebins hjärta som slog. En sån lättnad att ha hört det och jag lyckas skaka av mig en del av nervositeten inför kub.

Tänker på dig Patricia4 på måndag och håller alla tummar och tår.

• Patricia4
    Cayenna skrev 2014-10-31 10:03:15 följande:

Varit på inskrivningen, förutom att bli tappad på alla rör med blod så fick jag hoppa upp på britsen och så lyssnade vi på bebins hjärta som slog. En sån lättnad att ha hört det och jag lyckas skaka av mig en del av nervositeten inför kub.

Vad mysigt att få lyssna på bebisen och grattis till inskrivning :) bara det är ju en milstolpe i sig!

Ja på måndag eftermiddag får vi veta om ett litet hjärta slår. Har ångest som bara den :/
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-10-31 13:34:16 följande:

Vad mysigt att få lyssna på bebisen och grattis till inskrivning :) bara det är ju en milstolpe i sig!

Ja på måndag eftermiddag får vi veta om ett litet hjärta slår. Har ångest som bara den :/

Förstår din ångest! Det är ju så jobbigt innan och dagarna kryper fram. Jag håller tummarna och tror ditt illamående är ett gott tecken.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-31 10:03:15 följande:

Men så härligt! KUB kommer gå jättebra ska du se!

Jag känner rörelser i stort sett varje dag, de har blivit lite starkare också så nu känns det mer än bara "fladder". Snart vecka 18 vilket betyder två veckor till halvtid!
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2014-10-31 13:34:16 följande:

Lycka till på måndag! Förstår att det känns ångestladdat, ska hålla tummarna för dig!
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-01 17:16:23 följande:

Men så härligt! KUB kommer gå jättebra ska du se!

Jag känner rörelser i stort sett varje dag, de har blivit lite starkare också så nu känns det mer än bara "fladder". Snart vecka 18 vilket betyder två veckor till halvtid!

Grattis, så härligt att vara så nära halvtid!

Jag hoppas så på kubet, varje dag känns som en seger. Mår fortfarande otroligt dåligt. Ser fram emot att även det går över. Väldigt tufft att vara en bra mamma samtidigt som jag mår dåligt. Men nu snart måste det ju vända.
  • Cayenna

Och vad härligt att du känner så ofta, och starkare. Kan man gissa att din moderkaka inte sitter framåt? Jag vill oxå börja känna nåt

• Patricia4

Hej

Nyss hemkommen från vul där jag fick se min lilla ärta med pickande hjärta. HjärtaPerfekt i storlek. En milstolpe för oss! Jag ville gå själv så sambon var jättenervös på jobbet. Var rätt skönt att meddela honom att allt var i sin ordning för en gångs skull.
    Träffade överläkaren som jag träffat förut och hon ville skriva ut progesteronvagitorier till mig (Crinone) och vill att jag tar dem till v 20.
    Svindyra, men jag kör på, även om mina provsvar inte indikerar att jag skulle behöva det. Så jag kör både trombyl och vagitorier nu. Var för övrigt samma läkare som vid ett av mina mf tyckte att jag skulle vänta på barnbarn istället....
    Nu var hon betydligt mer positiv! 

Visst kan allt gå åt skogen ändå men idag tänker jag glädjas över min lilla ärta som lever och frodas just nu Gravid.  

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-01 17:51:37 följande:

Och vad härligt att du känner så ofta, och starkare. Kan man gissa att din moderkaka inte sitter framåt? Jag vill oxå börja känna nåt

Moderkakan sitter i bak så du gissar helt rätt. Det gjorde den med sonen också men då kände jag rörelser betydligt senare än nu.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"