• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-15 11:11:41 följande:

Jag är fortfarande gravid iallafall Får se hur det går. Allt såg bra ut idag så får vara glad för det.

Men så härligt att höra, helt underbart ju! Så himla glad för din skull! Nu hoppas vi verkligen att det fortsätter gå bra.

Vilken vecka är det nu?
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2014-10-15 11:11:41 följande:

Jag är fortfarande gravid iallafall smile1.gif Får se hur det går. Allt såg bra ut idag så får vara glad för det.

Underbart! Klart det fortsätter att gå bra ! Jätteglad för er skull!
  • Cayenna

Tack tjejer

Nu är jag i V9 (8+4). Och fortfarande är det tidigare än vad en bebis avstannade i mitt ena ma. Jag funderar ändå på att vänta till kub nu. Vad tycker ni?

Hur mår ni andra? Hur går det?

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-15 15:14:47 följande:

Tack tjejer

Nu är jag i V9 (8+4). Och fortfarande är det tidigare än vad en bebis avstannade i mitt ena ma. Jag funderar ändå på att vänta till kub nu. Vad tycker ni?

Hur mår ni andra? Hur går det?

När man gör KUB har man ju som oftast kommit förbi de mest kritiska veckorna så om allt ser bra ut då är det ju ett mer "säkert" resultat som kanske gör att du kan slappna av mer än efter ett tidigare UL men allt hänger väl egentligen på om du kan hålla ut till KUB eller inte. Du kan ju försöka få ett tidigt KUB (alltså i början av den period man kan göra KUB) så att det inte är allt för långt borta i tiden.

Jag mår bra för det mesta. Känner dock att det hugger till i ryggen och gör ont när jag lyfter tungt eller böjer mig framåt på ett visst sätt, vet inte vad det kan bero på? Vecka 15 (14+1) nu och enligt appen är fostret ca 14 cm långt och livmodern når ungefär halvvägs upp til naveln. När jag ligger ner ser man verkligen att det är runt på nedre delen av magen så visst har det vuxit. Tror också att jag känt av de första fosterrörelserna, så häftigt och det känns verkligen som att det är på riktigt nu!
  • Cayenna

[quote-nick]mom in the city skrev 2014-10-15 16:21:47 följande:[/quote-nick]

När man gör KUB har man ju som oftast kommit förbi de mest kritiska veckorna så om allt ser bra ut då är det ju ett mer "säkert" resultat som kanske gör att du kan slappna av mer än efter ett tidigare UL men allt hänger väl egentligen på om du kan hålla ut till KUB eller inte. Du kan ju försöka få ett tidigt KUB (alltså i början av den period man kan göra KUB) så att det inte är allt för långt borta i tiden.

Jag mår bra för det mesta. Känner dock att det hugger till i ryggen och gör ont när jag lyfter tungt eller böjer mig framåt på ett visst sätt, vet inte vad det kan bero på? Vecka 15 (14+1) nu och enligt appen är fostret ca 14 cm långt och livmodern når ungefär halvvägs upp til naveln. När jag ligger ner ser man verkligen att det är runt på nedre delen av magen så visst har det vuxit. Tror också att jag känt av de första fosterrörelserna, så häftigt och det känns verkligen som att det är på riktigt nu!

[/quote]

Men vad härligt att du börjat känna av bebisen. Vad häftigt. Jag hoppas jag oxå kommer dit! Och kul att du börjar skymta en liten mage när du ligger ned. Det är bra med apparma så man kan läsa vad som händer vecka för vecka. Du har inte långt kvar till rul. När du går på rul är det dax för kub för mig gissar jag.

Smart om jag kunde ta en tidig kub tid, men min bm är noga med att göra så nära 12+3 som det går. Så en månad kvar. Samtidigt är det ju som du säger mer tillförlitligt med ett lyckat kub än ett tidigt vul.

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-15 20:20:06 följande:

[quote-nick]mom in the city skrev 2014-10-15 16:21:47 följande:[/quote-nick]

Men vad härligt att du börjat känna av bebisen. Vad häftigt. Jag hoppas jag oxå kommer dit! Och kul att du börjar skymta en liten mage när du ligger ned. Det är bra med apparma så man kan läsa vad som händer vecka för vecka. Du har inte långt kvar till rul. När du går på rul är det dax för kub för mig gissar jag.

Smart om jag kunde ta en tidig kub tid, men min bm är noga med att göra så nära 12+3 som det går. Så en månad kvar. Samtidigt är det ju som du säger mer tillförlitligt med ett lyckat kub än ett tidigt vul.[/quote]

Varför tycker hon att man ska göra KUB så nära 12+3 som möjligt? Jag trodde inte det spelade så stor roll så länge det var inom intervallet 11-14. När jag gjorde nu var jag i 11+6 och med sonen var det lite tidigare ändå och det var inga problem.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-16 16:04:16 följande:

Varför tycker hon att man ska göra KUB så nära 12+3 som möjligt? Jag trodde inte det spelade så stor roll så länge det var inom intervallet 11-14. När jag gjorde nu var jag i 11+6 och med sonen var det lite tidigare ändå och det var inga problem.

Det är mest optimalt 12+2-3 står det. Kan resultatet vara mest exakt då? Hon verkar följa det så nära det går. Jag hade gärna gjort 11+0 för att få se hur det ser ut. Verkar inte som att jag ens kunde fråga om det dock så nu blir det 12+3.
  • Patricia4

Godmorgon

Går in i v 7 (6+0) och börjar må alltmer illa . Inatt vaknade jag kl 03 och nästan kräktes. Kunde inte somna om heller. Gissa vem som är zombie på jobbet?

Hur går det för er andra?

• Cayenna

Hallå, usch och fy för illamåendet. Jag hade ju några dagar jag mådde bättre (bra) men sen kom spyorna igen. Nu tycker jag att det är mer uthärdligt, kan dock inte äta middag utan blir typ yoghurt eller macka. Jag har gått in i v10 och har tre veckor till kubet. Tiden går inte fort direkt. I huvudet har jag bara en bild av att det kommer gå vägen, livrädd att det inte kommer gå ändå. Kommer ju ge upp om det inte går denna gången så känns som att det är mycket som hänger på en skör tråd.

Hittade en som länkade till studie som visade att mfrisken sjunker till 1,6% om man sett hjärtat slå...men samtidigt blev det ju så för ett år sedan för mig. Vad är oddsen att det händer samma person två gånger? Borde vara minimal risk.

Har du bokat vul Patricia4?

• mom in the city

Vecka 15+0 idag. Har varit fri från illamåendet ett tag men idag dök det upp ordentligt igen, har känt mig halvt kräkfärdig hela dagen! Känner små lätta rörelser ibland, är rätt säker på att det är bebisen men längtar tills det blir tydligare.

Cayenna, har också läst det där om att risken ska minska om man sett hjärtat slå men precis som du har jag ju fått MA efter det ändå. Överlag är ju sannolikheten för tre missfall i rad väldigt liten även om det händer men jag försökte lugna mig med det. Sen hade jag också en känsla av att det skulle gå vägen denna gång även om jag tvivlade ibland och forfarande gör det vissa stunder.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"