• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-09 18:04:35 följande:

Nej inga klumpar tycker jag inte att det varit. Jag avbokade aldrig min tid på onsdag morgon så nu tänker jag nog gå dit och kolla läget just pga Blödningarna. Jag är i V8 (7+5) nu. Tiden går ju så sjukt långsamt! Vill vara i v13 och gjort kub.

Bra att du inte avbokade tiden! Förstår att tiden går långsamt, man önskar ju att man kunde spola fram några veckor.
  • Amie

Vilken vecka är du nu i?

mom in the city skrev 2014-10-09 18:27:25 följande:

Ja, det är verkligen spökveckorna nu. Svullnaden om magen har lagt sig också så jag ser mindre gravid ut nu än förra veckan. Med sonen var det likadant, sen kom "riktiga" magen runt vecka 20-25 någonting, får se hur länge det dröjer den här gången.

• mom in the city
    Amie skrev 2014-10-09 18:34:11 följande:

Vilken vecka är du nu i?

Är i vecka 14 (13+2). Vilken vecka är du i?
  • Amie

Bara 5+4. Fortfarande osäker på om jag verkligen är gravid eller ej med andra ord! Längtar tills jag passerat 12 fullgångna även om jag gissar att man inte blir ett dugg lugnare efter

mom in the city skrev 2014-10-09 18:53:34 följande:

Är i vecka 14 (13+2). Vilken vecka är du i?

• mom in the city
    Amie skrev 2014-10-09 19:01:13 följande:

Bara 5+4. Fortfarande osäker på om jag verkligen är gravid eller ej med andra ord! Längtar tills jag passerat 12 fullgångna även om jag gissar att man inte blir ett dugg lugnare efter

Förstår att det känns osäkert, de där första tolv veckorna är ju en evighet! Hur mår du?

Lite lugnare kanske man blir efter vecka 12 men jag tvivlar nästan fortfarande på om jag är gravid trots att jag sett den lilla på UL.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-09 18:27:25 följande:

Man är ju lite knäpp, när man mår illa längtar man bara tills det ska gå över och när man väl mår bra igen längtar man tillbaka till när man mådde dåligt för då kände man sig iaf gravid.

Ja, det är verkligen spökveckorna nu. Svullnaden om magen har lagt sig också så jag ser mindre gravid ut nu än förra veckan. Med sonen var det likadant, sen kom "riktiga" magen runt vecka 20-25 någonting, får se hur länge det dröjer den här gången.

Jag byter din huvudvärk ( för den är ju ett säkert tecken på att hormonerna löper amok) mot illamåendet direkt. Missade att ta Lergigan igår och låg och spydde som en gris. Blä! Och jo jag vet att huvudvärken inte är kul heller, hade så med min lyckade graviditet....fick ligga hemma från jobbet i mörkt rum.

Idag var första dagen utan blödningar helt och hållet. Går på onsdag och kollar läget. Vill bara spola fram till efter cub. Undrar om det kommer gå vägen??
  • Cayenna
    Amie skrev 2014-10-09 19:01:13 följande:

Ska du göra som mom in the city och härda ut och vänta med ul till kub?
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-10-09 16:01:47 följande:

Bra att det avtar, så länge inga klumpar kommit ut så finns det ju hopp. Håller fortsatt tummarna!

Hur mår du då? Börjat må illa?
  • Amie
    Cayenna skrev 2014-10-10 20:54:40 följande:

Ska du göra som mom in the city och härda ut och vänta med ul till kub?

Bor i Halland och här erbjuds tydligen inte kub alls av etiska skäl. Men kommer bli erbjuden tidig koll om jag vill pga de tidigare missfallen.
  • Cayenna
    Amie skrev 2014-10-11 00:33:33 följande:

Bor i Halland och här erbjuds tydligen inte kub alls av etiska skäl. Men kommer bli erbjuden tidig koll om jag vill pga de tidigare missfallen.

Jaha, så olika det är. Skönt att du blir erbjuden koll utan att tjata. Ska du vänta ända till v12-13? Går dina veckor oxå sjuuuuukt långsamt?
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"