• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-04 18:46:41 följande:

Va gullig du är, ja det är ju roligt om vi kan följas åt.

När har du VUL?

15 oktober på morgonen. Skönt med morgontid innan jobbet. Så 1,5 vecka kvar.

Du då nu? Är nästa besök rul? I november?
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-04 20:14:47 följande:

15 oktober på morgonen. Skönt med morgontid innan jobbet. Så 1,5 vecka kvar.

Du då nu? Är nästa besök rul? I november?

Då är det inte allt för långt kvar då, förstår att det är nedräkning. Ja, en morgontid måste vara jätteskönt, då har man inte hela dagen på sig att att vara nervös utan får "det överstökat" på en gång.

Ja, nästa besök blir RUL i vecka 20. Känns långt dit men förhoppningsvis får man större mage och känner de första sparkarna innan dess så man får någon slags bekräftelse på att allt fortfarande är bra.
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2014-10-04 20:11:59 följande:
    Tungt du haft med så många missfall. smile4.gif Förstår att du vill vänta till efter den mest kritiska tiden är förbi. Jag ska göra vul när jag är i V9. Vet inte om det lugnar helt eftersom min ena ma bebis dog i slutet på den veckan. Vill dock ändå kolla då jag haft ofostrig graviditet oxå. Svårt är det.

Nu har jag precis gått in i vecka 8 (7+0) så en bit på vägen. Kroppen skriker ut symptom och jag har svårt att hantera illamåendet. Äter jättedåligt men tvingar mig lite ändå. Börjar med viktnedgång iallafall. smile4.gif
    Pratade med sambon igår om vul eller inte. Vi är lite inne på att kolla runt v9 för att utesluta just ofostrig eller MA. Vi har bestämt oss att den här första månaden till V8 gör vi ingenting mer än bara håller tummarna. Förutom jag som tar trombyl, progesterall , d- vitamin, folsyra och dricker tomatjuice. Nån annansom hört att tomatjuice ska vara bra och stärka slemhinnan?

Jag är på v3 +4 ...:)
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-05 07:45:29 följande:

Då är det inte allt för långt kvar då, förstår att det är nedräkning. Ja, en morgontid måste vara jätteskönt, då har man inte hela dagen på sig att att vara nervös utan får "det överstökat" på en gång.

Ja, nästa besök blir RUL i vecka 20. Känns långt dit men förhoppningsvis får man större mage och känner de första sparkarna innan dess så man får någon slags bekräftelse på att allt fortfarande är bra.

Med ett lyckat kub i bagaget så kan du ändå vara lugn. Men visst segt att vänta på att få se att allt är okey. Jag tror absolut du kommer känna något innan. Den känslan <3
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-10-05 07:53:09 följande:

Pratade med sambon igår om vul eller inte. Vi är lite inne på att kolla runt v9 för att utesluta just ofostrig eller MA. Vi har bestämt oss att den här första månaden till V8 gör vi ingenting mer än bara håller tummarna. Förutom jag som tar trombyl, progesterall , d- vitamin, folsyra och dricker tomatjuice. Nån annansom hört att tomatjuice ska vara bra och stärka slemhinnan?

Jag är på v3 +4 ...:)

Vad tidigt du plussat!!

Vad är det för tomatjuice? Har aldrig hört faktiskt. Vad gör d vitamin?

Jag äter trombyl, mitt val kvinna, omega 3 och Lergigan. Borde jag lägga till d?

Progesterall har jag börjat glömma bort, tror det är lugnt nu dock. Mår ju så dåligt.
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2014-10-05 10:13:10 följande:
    Vad tidigt du plussat!!

Vad är det för tomatjuice? Har aldrig hört faktiskt. Vad gör d vitamin?

Jag äter trombyl, mitt val kvinna, omega 3 och Lergigan. Borde jag lägga till d?

Progesterall har jag börjat glömma bort, tror det är lugnt nu dock. Mår ju så dåligt.
    Hej

Jag kör vanligt tomatjuice från affären. Det sägs att det ska stärka slemhinnan :) säkert nåt påhitt men vet flera som har gjort det och det har gått bra ..

Tidigt , BIM -4 är rätt vanligt och ÄL+11 var det. Så ganska normalt .D vitamin ska vara bra för fostret , men tar kanske inte det varje dag. Lite desperat efter 5 mf så jag testar allt:)

Och morgonens test var starkare än igår :))
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-10-05 13:43:01 följande:

Hej

Jag kör vanligt tomatjuice från affären. Det sägs att det ska stärka slemhinnan :) säkert nåt påhitt men vet flera som har gjort det och det har gått bra ..

Tidigt , BIM -4 är rätt vanligt och ÄL+11 var det. Så ganska normalt .D vitamin ska vara bra för fostret , men tar kanske inte det varje dag. Lite desperat efter 5 mf så jag testar allt:)

Och morgonens test var starkare än igår :))

Härligt att testen blir starkare!! Kanske inte jättetidigt men ändå, ett gott tecken att se på testen tidigare ändå.

Okej, jag ska köra lite extra d vitamin då. Tomatjuice mår jag illa av bara tanken så jag hoppar det. Kom på att jag även tar kokosolja för att få i mig aminosyror som är livsnödvändiga i processen att skapa ett nytt liv. Kallpressad från hälsokosten, 1 matsked minst per dag.
  • 0fia

Åh, grattis till alla nya plus!!!! Det går ju supersegt till v 12 och sen rusar tiden

• Cayenna
    0fia skrev 2014-10-06 14:51:22 följande:

Åh, grattis till alla nya plus!!!! Det går ju supersegt till v 12 och sen rusar tiden

Tack Hur långt har du kommit nu? Nedräkning?
  • Cayenna

Fick en blödning idag, brun men ändå! Fick tillbaka alla känslor från mitt jobbigaste ma.

Fick en akut tid och har sett ett hjärta slå!!! Så nu bokar jag om tiden nästa onsdag till senare.

Känslan att se hjärtat!

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"