Inlägg från: 0fia |Visa alla inlägg
  • 0fia

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Åh, grattis till alla nya plus!!!! Det går ju supersegt till v 12 och sen rusar tiden

• 0fia
    Cayenna skrev 2014-10-06 15:58:25 följande:
    Tack smile1.gif Hur långt har du kommit nu? Nedräkning?
    V 35. Så känner mig stor som ett hus och har gått på föräldraledighet.
  • 0fia
    Cayenna skrev 2014-10-06 16:24:20 följande:

Fick en blödning idag, brun men ändå! smile4.gif Fick tillbaka alla känslor från mitt jobbigaste ma.

Fick en akut tid och har sett ett hjärta slå!!! Så nu bokar jag om tiden nästa onsdag till senare.

Känslan att se hjärtat!

Fy vad läskigt men vad skönt att se hjärtat. Håller alla tummar och tår så hårt jag kan för att allt funkar bra i denna grav. Blödningar är ju trots allt vanligt. Brun = gammalt blod så var ju förmodligen bara ett litet blodkärl som brustit för några dagar sedan. Kram
  • 0fia

Hur har det gått Cayenna? Vill så gärna att det är din tur!

• 0fia
    Blåsippan84 skrev 2014-11-06 21:09:45 följande:
    Tack! Inte så uppdaterad än smile1.gif . Pastoriserad fetaost går det? Börjar tänka smått på julbordet vad man kommer få äta eller inte äta smile5.gif .
    Hej på er och grattis till nya plussare. Uppdaterar er lite på ostfronten...

Osten skall vara pastöriserad och utan mögel så Chevre går tyvärr bort eftersom den har mögelkanter. Listeria som man är rädd för i ost dör dock vid tillagning så i mat är det ok med ex Chevre och mögelost. Toxoplasma som kan finns i kött dör både vid tillagning och frysning till minst -18 grader i minst 3 dygn.

Jag fortsätter hålla tummarna för er och är så glad för att ni är några stycken som äntligen plussat!!!!
  • 0fia
    Cayenna skrev 2014-11-10 10:49:37 följande:

Bebisen lever fortfarande! <3 Jättesöt och vinkade och svalde vatten.

Och kubdelen gick jättebra, låg sannolikhet!

Har fått huvudvärk av all spänning som släpper nu. Jag vågar hoppas och se framåt lite mer nu!

Stort grattis!!!!! Härligt att ha kommit så långt
  • 0fia
    Cayenna skrev 2014-11-10 15:10:15 följande:
    Har du fått bebisen? Visst var det november?? Vad blev det och hur gick det?
    Det är dags på lördag. Det är helt lugnt i magen så jag är nog inställd på att gå över tiden igen. Lovar att rapportera när den är här
  • 0fia
    Kirsten skrev 2014-11-10 18:03:47 följande:
    Ja det känns som att veckorna för en gångsskull går fort nu!:) Dock sitter det fortfarande i att kolla toapappret efter att jag torkat mig tyvärr!;)

Grattis till lyckat kub!:) Nu är det bara rul kvar och sen kommer det rulla på snabbt!:)
    Nu har ju oron för blod bytts mot önskan att det skall komma blod som tecken på att bebis äntligen skall titta ut
  • 0fia

Mom in the city - grattis till lyckat RUL och en liten lillebror!

JhjärtaK - det skall inte vara något trassel att bli tillfälligt heltidssjukskriven....

Blåsippan - tänk att det alltid finns de som har koll. Jag är alltid sist att fatta.

Cayenna - har ju lovat rapportera hur det går . BF +9 idag. Det har varit ok att gå över tiden första veckan men nu börjar jag ledsna. Det blir igångsättning på söndag om inget hänt innan dess. Trodde aldrig jag skulle gå över så här länge med tredje barnet...

• 0fia

Nu kommer uppdatering som utlovat . Igår föddes vår lilla tjej 13 dagar över tiden. Förlossningen gjorde såklart ont men blev ändå så bra jag kunde föreställa mig! Vi är kvar på bb då hon har ett litet blåsljud på hjärtat som skall kollas upp med ultraljud men sen hoppas vi få klartecken och få åka hem.

• 0fia
    Cayenna skrev 2014-12-01 12:16:16 följande:

Glögg från vanliga affären är det okej? Eller är det kört den här december??

Lättglöggen skulle jag hoppa eller koka väldigt länge men det finns ju alkoholfri glögg också även om den smakar rätt mycket saft. Var på föreläsning om beroende för inte så länge sen. 2 lättöl (som väl är samma styrka som lättglögg) motsvarar 4 cl starksprit.
  • 0fia
    Patricia4 skrev 2014-12-05 12:02:55 följande:
    Ja men är det inte bara du som kan lägga till som TS? Du kan fylla på med mitt sen: Patricia4, 39 år, fjärde barnet ,Bf 17 juni.
    Så kul med fjärde barnet. Vilken ålder är det på de andra? Jag har precis börjat bearbeta maken. Är inte säker på att jag orkar eller vill fyra men jag känner mig inte riktigt klar än......
  • 0fia

Gillar egentligen att bo på liten yta så att man alltid är med

• 0fia
    0fia skrev 2015-01-17 09:03:53 följande:

Gillar egentligen att bo på liten yta så att man alltid är med smile1.gif

Fel tråd
  • 0fia
    Patricia4 skrev 2015-01-16 13:01:33 följande:

Hej tjejer

Ser att ni pratar om huvudvärk. Har haft riktigt ont de senaste veckorna , nästan som migrän . Blev nästan rädd för det aldrig gick över..,nu är det bra igen tack o lov.

Har glada nyheter: Rul gick jättebra och det verkar bli en liten flicka:) vi är så glada :))

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"